Çarşamba, Mart 28, 2018

Artık borçları, o borcu yapan yönetim ödeyecek!

TFF 2. Lig Kırmızı Grup ekiplerinden Etimesgut Belediyespor’un tüzüğüne “kulübün borçlarından yönetim sorumludur” maddesi eklendi.


Geçmiş yönetimlerden kalan borçlar nedeniyle kulüplerin zor günler geçirdiği bir ortamda, Etimesgut Belediyespor’un tüzüğünde önemli bir değişikliğe gidildi. Genel kurulda tüzüğe eklenen maddeyle kulüp borcundan yönetim sorumlu tutulacak.


Tüzük değişikliğiyle ilgili bilgi veren kulüp başkanı Hasan Kartal, “Etimesgut Belediyespor’da buna başladık. Türk sporuna örnek olacağı düşüncesindeyim. Seçildiği dönem itibarıyla kulübün yapacağı borçların tamamından yönetim sorumlu olacak” dedi. Kartal, borcun da yönetim içinde paylaşılacağını belirterek, “Başkana yüzde 60, yönetim kuruluna yüzde 40 düşündük. Yani bir yönetimin borcu 1 milyon ise 600 bin lirası başkanın, 400 bin lirası da yönetim kurulunun. 400 bin lira da yönetim kurulu üyelerine bölünecek. Borcu ödemekle yükümlü olacaklar” diye konuştu.


"Kaçış yok"
Kartal, oluşabilecek borcun ödenmemesi durumunda nasıl bir yol izleneceğini anlatarak, “Bir yönetim geldi, 1 milyon borçlandı ve yönetimi devretti. Başka bir yönetim geldiğinde anında o yöneticilere bu maddeyi tebliğ edecek. Borçlarını belirleyecek ve noter aracılığıyla onlara tebliğ edecek. Tebliğ ettikten sonra 2 ay içinde ödemezse yasal yollara gidecek. Eğer yasal yollara gitmezse kendisi de sorumlu olacak. Yeni seçilen yönetim bunu savsakladı ve sümen altı ettiyse o zaman kulübün, derneğin üyelerinden bir kişi, yasal yollara başvurabilecek. Yani bu işin kaçışı yok” ifadelerini kullandı.


“Kulüpler düzgün yönetilir”
“Bu maddeyi koyduğunuz zaman kulüplere yönetici bulamayabilirsin” ifadesini kullanan Kartal, “Fakat yönetime düzgün insanlar gelir. Kulüpler düzgün yönetilir. Samimi söylüyorum, eğer bu maddeyi kulüpler tüzüklerine koysun, Türk futbolu kesinlikle kurtulur. Bir daha sorun olmaz. İçinde bulunduğumuz şartlarda sporda kurtuluşun tek maddesi bu olduğu da görülür. Yani bunu koyduktan sonra kulüplerin bir sıkıntı yaşamayacağından son derece eminim” şeklinde görüş belirtti.


Kaynak: Hürriyet

Hiç yorum yok:

İstanbul 2. Amatör Lig 25 Nisan 2024 Perşembe Programı

İstanbul 2. Amatör Lig'de heyecan bitmek bilmiyor. Her gün maç her gün heyecan...