Cuma, Eylül 29, 2017

STATLARDA BAYANLARI GÖRMEK NE GÜZEL

Ülkemiz futbolunda günden güne statlarda bayanların arttığını görmekteyim. Bu beni nasıl mutlu etti bilemezsiniz. Kadın erkek eşitliğine inanan ve savunan biri olarak futbolun içinde kadınların da olması gerektiği görüşündeyim.


Yıllardır tribünlerde biz erkeklerin şiddete meyilli olması yüzünden kadınlarımız korkup stada maç izlemeye gelemiyordu. Ne acı bir durum. Size bir itirafta bulunmam gerekirse eskiden tribünlerde bende şiddete meyilli biriydim. Bu cahilliği gençliğin de vermiş olduğu ateşle yaptım. Şimdi düşünüyorum da keşke yapmasaydım. Keşke statlarda benim yaptığım cahilliği kimse yapmasaydı.


Zararın neresinden dönülse kardır diye bir söz vardır. Artık maçlara giden taraftarlar daha bilinçli hareket etmeye başladı ve şiddet olayları büyük ölçüde azaldı. Şiddet, küfür hiç mi olmuyor ? Tabii ki de oluyor. Fakat istisnalar kaideyi bozmaz derler.


Geçen hafta bir amatör küme maçını seyretmeye gittim. Tribünde 4-5 bayan muhtemelen futbolcuların eşleri yada arkadaşları maçı takip edip hop oturup hop kalkıyordu. Bu beni o kadar mutlu etti ki. Üstelik amatör küme maçında şiddetin en çok yaşandığı ligde tribünde bayanlar vardı.


Günden güne daha modernleşiyoruz. Demek ki Türk futbolunda güzel şeylerde olabiliyormuş. Bu yeterli mi derseniz, tabi ki yetmez derim. Çünkü hala tribünlerde şiddet,küfür olayları oluyor. İnanıyorum ki gün geçtikçe daha çok bilinçlenip kadınlarımızın hepsi olmasa bile büyük bir çoğunluğuna futbolu sevdirip, futbolun içine girmelerini sağlayacağız.


Tribünlerde erkek hegemonyasının yıkılıyor olması iyiye işaret ve mutluluk verici. Doğru yoldayız. Daha da iyi olacak. Ve inanıyorum ki bir gün tribünlerde şiddet,küfür vb olaylar son bulucak. Futbol sizinle daha güzel bayanlar.


Yazı: Can Mutlu

Hiç yorum yok:

Reha Rakıcı'dan Anadolu Üsküdar'a veda

Anadolu Üsküdar Spor Kulübü'nün başarılı Teknik Direktörü Reha Rakıcı, kulüple karşılıklı anlaşarak ayrıldı. Rakıcı'nın kulüpteki pe...