Pazartesi, Temmuz 31, 2017

Mustafa Yıldırım:Türkiye, genç nüfusa rağmen futbolcu yetiştiremiyor.

Eğitimini Almanya'da tamamlayan teknik adamlarımızdan Mustafa Yıldırım ile altyapı futbolunu konuştuk.Yirmi yıl Almanya’da yaşamış ve orada uzun zaman futbol oynayan Yıldırım, antrenman bilimi konusunda Avrupa ve özellikle Almanya’da araştırma yapmaktadır.


Mustafa Yıldırım Yerel Futbol'a yaptığı açıklamada;'' Kars'ta 20.11.1970 yılında doğdum.1976 – 1997 arası Almanya’da yaşadım ve eğitimimi orada tamamladım.İşletme ve Pazarlama mezunuyum. 1997 yılında bir Alman firmasının İstanbul şubesinde Müdür olarak göreve başladım. Evli ve üç çocuk sahibiyim.Çok iyi seviyede Almanca ile iyi seviyede İngilizce bilmekteyim. Alman Futbol Federasyonu'ndan aldığım Futbolcu Gelişim Programı eğitimi sertifikası sahibiyim.Coerver Coaching Youth Diploması,Futbolda Beyin Antrenmanı,Canlı Göz ile Futbolcu izleme,Futbolcu Psikolojisi,Scouting Temel Eğitim,Almanya Futbol Alt Yapı Temel Eğitimi ile ilgili sertifikalarımda bulunmaktadır.


Amacım,Türk Futbol Değişim Hareketi kurmak ve başlatmak,Türk futbolun değişmesi için ciddi gayret göstermektir.


Antrenörlerimiz için Eğitim Organizasyonları düzenlemek için çalışmalarımız bulunmaktadır.Örneğin,Matthias Nowak Bayern Münih alt yapısında görevlidir.Onunla birlikte yaratıcı antrenörlük, futbolda beyin ve bireysel antrenörlük konularında İstanbul’da eğitim düzenlemek,Alman Futbol Federasyonun bölge Teknik Direktörü ve Alt Yapı uzmanı Andreas Billetter İstanbul’a davet edip ve Türk Antrenörlere 4 günlük altyapı eğitimi vermek bunlardan bazılarıdır.Amacım,Türk Futbol Değişim Hareketi kurmak ve başlatmak,Türk futbolun değişmesi için ciddi gayret göstermektir.Ayrıca üzerinde çalıştığım projeler ve kitaplar var.


Damlaspor,Muratpaşaspor,Karadenizspor,Atakentspor takımlarının altyapılarında ve Ödemişpor BAL Ligi Takımı Teknik Sorumlusu olarak çalıştım.Ayrıca Akit TV’de bir dönem futbol yorumculuğu yaptım.


Ayrıca Futbol Eğitimi ile ilgili özellikle Almanya’dan ve İngiltere’den çevirdiğim onlarca makale ve dosyalar mevcut.Günde ortalama 8 saat Futbol eğitimi ile ilgili araştırmalar yapmaktayım.
Özellikle Almanya, İspanya, Hollanda, İngiltere, İtalya ve Brezilya ülkelerinin altyapılarını inceledim ve şu ana kadar Futbol ile ilgili genel olarak akademik anlamda kendimi geliştirdim ve yetiştirdim.Bu konuda ciddi mesafeler kat ettiğim kanaatindeyim.Artık bütün bilgi ve tecrübelerimi kullanıp Türk Futboluna hizmet etmek istiyorum.'' dedi.


 


Türkiye, 5-19 yaş arası 20 milyon genç nüfusa rağmen futbolcu yetiştiremiyor. 


Mustafa Yıldırım;‘‘Hem A takım hem de altyapılar için Türkiye’nin en kapsamlı eğitim arşivine sahibim diyebilirim.Daha önce yardım amaçlı birçok kulüpte çalıştım. Buradaki hedefim Türk Futbolu'na birçok futbolcu kazandırmak ve çalıştırdığım takıma şampiyonlar yaşatmak. Bu hedefe ulaşmak için çok büyük bütçeler ve transferler gerekmiyor.Türk futbolunda değişim şart ve bu sistem bu şekilde devam etmemeli.80 Milyon nüfusa sahip olan Türkiye, 5-19 yaş arası 20 milyon genç nüfusa rağmen futbolcu yetiştiremiyor. Avrupa bize oranla çok daha az genç nüfusa sahipken bizden çok daha fazla futbolcu yetiştirebiliyor. Almanya da sadece 3 Milyon Türk nüfusu olmasına rağmen birçok üst düzey Türk futbolcu yetiştiriyor ve kendi Milli takımlarında oynatıyor, biz neden yapamıyoruz?


Futbolcu eğitimi ve gelişimi bilimsel bir iştir, bir sistem ve program dahilinde yapılmalıdır.


Ülkemizde antrenör seçimi bilgi ve yeteneğe göre yapılmıyor.En alt ligden en üst lige kadar başarı ve liyakat ölçü olmadığı için genel olarak iyi hocalar çalışmıyor ve bundan dolayı Türk Futbolu zarar görüyor. Bir antrenör başarısız olunca hemen ertesi gün daha iyi bir yerde iş bulabiliyor.Üzülerek söylemeliyim ki Türk Futbolu teknolojiyi yeteri kadar kullanmıyor.Türk futbolcusunun doğal yeteneğinden dolayı doğru bir eğitim programı ile kısa zamanda çok iyi bir seviye gelebilir.Özellikle bireysel futbolcu gelişimi konusunda çok ciddi eksiklikler mevcut. Futbolcuların bireysel yeteneklerini geliştirecek bir sistem yok maalesef.
Futbolcu eğitimi ve gelişimi bilimsel bir iştir ve rastgele değil,mutlaka bir sistem ve program dahilinde yapılmalıdır.Futbolcuların gelişimi bilimsel testlerle sürekli takip ve analiz edilmeli ve bu analize göre çalışma programı oluşturulmalıdır.
10 günlük eğitimle antrenör olunmaz ancak antrenör belgesi alınır. Hocalar mutlaka bu konuda kendini bireysel olarak geliştirmeli. Futbol eğitimi sürekli değişiyor ve gelişiyor onun için hocalar Avrupa’da ve Dünyadaki gelişmeleri takip etmeli.Bütün çalışmalarımın amacı milli servet olan çocuklarımızın hak ettiği eğitimi vermek ve Almanya, Hollanda, Portekiz, Arjantin ve Brezilya gibi futbolcu yetiştirip hem milli takıma kazandırmak hem de yurt dışına futbolcu ihraç edebilmektir’’diyerek devam etti.
ARİF DOĞAN


 


 

Hiç yorum yok:

İstanbul 2. Amatör Lig 25 Nisan 2024 Perşembe Programı

İstanbul 2. Amatör Lig'de heyecan bitmek bilmiyor. Her gün maç her gün heyecan...