Çarşamba, Haziran 21, 2017

Kireçburnu'nun dinamosu Serenay sezonu değerlendirdi

Yerelfutbol.com’da bugünkü konuğumuz Kireçburnu’nun başarılı orta saha oyuncusu Serenay Öziri oldu. Kendisi ile birlikte sezonu değerlendirmeye çalıştık.


Futbola nasıl başladınız? İdol olarak gördüğünüz birisi var mı?


Serenay Öziri: Futbola küçüklüğümden beri abim ile hep evde oynadığımız zamanlarda başladım. Sonrasında dışarıda oynamaya başladık ve benim için küçük yaşlarda tutku haline dönüştü. Daha sonrasında okulda hep erkek arkadaşlarımla oynardım ve beden eğitimi öğretmenim sayesinde turnuvalara katılıp bayan futbol takımının temellerini oluşturduk. Futbol kariyerim boyunca sırasıyla Gölcükspor, İzmit Belediyespor, Çenesuyu Plajyoluspor, Derince Belediyespor ve son olarakta 3 sezondur Kireçburnu Spor Kulübü’nde futbol hayatıma devam ediyorum. İdol olarakta Türkiye’den Emre Belözoğlu, yurt dışından ise Andreas Iniesta’dır.


Sezona nasıl ve nerede başladınız? Takımda imkanlar nasıldı?


Serenay Öziri: Bu sezon takımla birlikte idmanlara 1 ay geç katıldım yani kampta beraber olamadık. Sonrasında beraber çalışmalara başladık. Takımda başkanım Yaşar Kalender elinden geldiğince bize en iyi şekilde imkanlar sağlıyor. Her geçen gün takımın imkanları daha iyiye gidiyor.


3 sezondur Kireçburnu formasını terletiyorsun. İlk transfer olduğunuzdan bu yana kulüp içinde sizin gözünüzde neler değişti? Kireçburnu ile aranda nasıl bir bağ oluştu?


Serenay Öziri: Kireçburnu’na ilk transfer olduğumda transferin son günü takıma katıldım. Ve takımda ki yeni arkadaşlar ile ortama yeni katılmamıza rağmen çok sıcakkanlı karşılandık. Şuan 3. senemi bitirdim burada ve artık burası benim ikinci evim gibi oldu. Burada ki en büyük faktör başkanım Yaşar Kalender ve Fahri hocamdır.


Bu sezon 19 maçta 4 gole imza attın. Bunların arasında beğendiğin ve unutamadığın gol var mı?


Serenay Öziri: Bu sezon gol konusunda bayağı şanssızdım. Her maç direkten dönen 2-3 tane topum vardı. Attığım goller genelde duran toplardandı ama bence en güzeli 0-0 iken 2. devrenin ortasında ki Konak Belediyespor maçındaki attığım frikik golüydü.


Bu sezon en sevindiğin maç ve en üzüldüğün maç hangileriydi?


Serenay Öziri: En çok sevindiğim maç içeride oynadığımız Play-Out mücadelesinde ki Karadeniz Ereğli Bld. maçıydı. O maçta Fahri hoca ile Veysel hocaya gol için söz vermiştim ve maçta gerideydik. Attığım gol ile oyundan düşmeyip hem maçı aldık hem de sözümü tutmuş oldum. En üzüldüğüm maç ise oynadığımız Adana maçlarıydı. Şanssızlıklardan dolayı puan kaybı yaşamıştık.


Bu sezon çalışmaya başladığın Veysel Yaman hocayı birkaç cümle ile nasıl yorumlarsın?


Serenay Öziri: Veysel hoca ile kısa zaman çalıştık ama başarı isteyen, aynı isteği takıma yansıtan, disiplinli ve kaliteli bir hoca. Tek dezavantajı bayanlarla ilk defa çalışmasıydı. Kısa zaman içerisinde hocalık olarak bana kattığı çok şey var. Kendisine buradan teşekkür ederim.


Bu sezon birlikte çalıştığın en istikrarlı ve en tembel oyuncu kimdi? Takımda yılın oyuncusunu seçsek kimi söylerdin?


Serenay Öziri: Sezon içinde en istikrarlı Daniella Anna Maria Vos idi. 2000 doğumlu olmasına rağmen hem istikrarlı hem yetenekli hem de çalışkan, bence ileride büyük silah olur. En tembel oyuncumuz ise Merve Aladağ idi. Yılın oyuncusuna da Daniella Anna Maria Vos demek istiyorum.


Futbol, bu sezon hayatının tam olarak neresindeydi?


Serenay Öziri: Futbol, benim hayatımın her zaman ön planında olmuştur. Bu yılda öyle idi. Sezon içinde takımın yaşadığı bazı sıkıntılar olmasaydı daha güzel geçerdi sezon ama böyle olunca da birbirimize kenetlenip takımı hep beraber ligde tutmayı başardık.


Kadın futbolu sence gelişiyor mu? Gelişimine katkıda bulunmak için ne gibi çalışmalar önerirdin?


Serenay Öziri: Bayan futbolunda kendini kanıtlamış kulüplerin elini taşın altına sürmedikçe ilerleyeceğini düşünmüyorum. Erkeklere verilen değerin, bütçenin çeyreğini bayan futboluna gösterseler emin olun her şey daha iyi olacak. “Hala Türkiye’de bayan futbol takımı mı var ?” “Türkiye’de bayanlarda mı futbol oynar?” diyen insanlarla karşılaşıyoruz. Kimse bayan futbolu izleyemiyor bence ilk bu sorun sağlanmalı ve daha çok yaygınlaştırılmalı. Büyük takımlar bayan antrenörlere yer vermelidir.


1.Ligde ki kadın futbolu hakkında ne düşünüyorsun?


Serenay Öziri: Türkiye’nin en üst ligi, en iyi ligi Kadınlar 1.Lig’i. Bu ligde ki takımlarda oynayan oyuncularda aynı şekilde ama Dünya ile karşılaştırdığımızda zayıf kalıyoruz. Bu da yurtdışında ki imkanlar, tesisleşme, bayan futboluna bakış açısı gibi bir çok sebep söyleyebilirim size.


Yeni sezonda sana gelen teklifler var mı? Kaç sezon daha top oynamayı düşünüyorsun?


Serenay Öziri: Teklifler için şuan çok erken ama sezona doğru belli olur. O yüzden bilemiyorum. 2-3 yıl daha top oynayıp daha sonrasında antrenörlükte üst düzey ilerlemek istiyorum.


Yerelfutbol.com’da bugünkü konuğumuz Serenay Öziri oldu. Sorularımıza samimi cevaplar verdi ve sezonu birlikte değerlendirdik. Kendisine aktif futbol yaşantısında başarılar diliyoruz.


MUHABİR:OĞUZHAN AKGÜNDÜZ

Hiç yorum yok:

BAL 1. Grup 19 Nisan Cuma Programı

BAL 1. Grup'ta 27. hafta karşılaşmaları 18 Nisan Cuma günü oynanacak.