Çarşamba, Kasım 05, 2014

DÜŞMEZ: AMATÖR CAMİADA İLKLERİ GERÇEKLEŞTİRDİK

TFF Yönetim Kurulu Üyesi ve Amatör Kurul Başkanı, TASKK ve İASKF Genel Başkanı Ali Düşmez uzun süren sessizliğini Genel Yayın Yönetmenimiz Efkan Bucak'a bozdu ve çok konuşulacak açıklamalara imza attı.



Yaklaşık iki hafta önce yapılan TASKK Kongresi’ne tek aday olarak giren TFF Yönetim Kurulu Üyesi, Amatör İşler Başkanı ve İASKF Genel Başkanı Ali Düşmez, geçerli oyların tamamını alarak Mehmet Baykan’dan vekaleten devraldığı başkanlık görevini bu kez seçimle kazandı ve tüm Türkiye’de amatör sporun tabiri caizse patronu oldu. 

Düşmez’in başkanlığı, 2008’de İASKF’nin TASKK’tan ihraç edildiği kongrede yaşananlar düşünüldüğünde önemli bir başarı şüphesiz zira o gün İASKF ihraç için disiplin kuruluna sevk edildiğinde, ama öyle ama böyle, yalnızca 12 oy alabildi ki bunun 7’si, zaten İstanbul delegelerinindi. İstanbul bugün yeniden Türkiye amatör futbolunu yönetiyor üstelik bu kez TASKK yönetiminde etkin görevlerde İstanbul’dan pek çok isim var.

TASKK Genel Kurulu sonrası hayırlı olsun ziyareti için gittiğimiz Ali Düşmez ve kurmaylarıyla bir araya geldik. Sayın Düşmez sohbetimizde tüm sorularımıza içtenlikle yanıt verdi. Uzun süren sohbette İASKF Yönetim Kurulu üyeleri ve her biri değerli birer spor adamı olan Ali Tanrıyaşükür, Hasan Cevahir, Ahmet Karaman, Cemalettin İnanç, Fikret Sivri, Ali Yazlı ve Bülent Zent de bizimle yer aldı. 

Yapılan hizmetler...

Ali Düşmez’in en çok mustarip olduğu şey, uğruna gecesine gündüzüne katıp çalıştığı amatör spor camiasına kendilerini yeterince anlatamamış olmak. “Alkış beklemiyoruz ancak yaptıklarımızın yok sayılması bazen bizleri üzüyor” diyor Düşmez… Bu konuda özeleştiri yaparak kendilerini anlatmakta eksik kaldıklarını da kabul ediyor ve devam ediyor: “Bir kere İASKF'nin ne olduğunu ve yetkilerini bilmek gerek. Bizi bir aracı kurum olarak görebilirsiniz. Bizler kulüpler ve kurumlar arasında köprü görevi görüyoruz. Göreve geldiğimizden bu yana yapılanlara bir bakalım. Takımlarımızın lige katılım bedeli 200 TL oldu. Transfer bedelleri 550 TL. Eğer önceden olduğu gibi her sene zam olsaydı busene 1030 TL olması gerekiyordu bir transferin. Neredeyse yüzde 50 kar sağladı kulüplerimiz. Avrupa Yakası’nda Şafak, Anadolu Yakası’nda Remedy Hastanesi ile anlaşma yaptık. Sporcularımız ücretsiz muayene oluyor, 12 TL’ye MR çektiriyor. Bunlar daha önce yoktu, ilk kez bizim dönemimizde olan şeyler… İASKF binası her zaman aktif. Nöbetçi yönetici uygulamamız var. Buraya gelen kulüpçilerimiz mutlaka sorunlarına çözüm bulur. Sahalarda sağlıkçı konusunu çözmemize az kaldı. Geçtiğimiz günlerde sayın sağlık bakanımızdan randevu aldık, görüştük. Kendisi de olumlu yaklaştı, bu sorunu da çözeceğiz inşallah. Bunlar daha önce var mıydı? Bizden önce ne yapıldı diye soruyoruz,cevap ‘ sağlık çantası verildi, oyuncu değiştirme kartı verildi…’. Bakınız biz TASKK olarak Anadolu’daki iASKF’lere teblet gönderdik, bilgisayar gönderdik, ofis malzemeleri gönderdik. Ben bunların lafını bile etmem, sorduğunuz için söylüyorum. Ben bunları hizmetten saymam…”


'Bütçenin daha fazlasını harcayacağım!'
Çok tartışılan konulardan biri de İASKF binası ve personeli… Şu anda İASKF’den maaş alan 11 personel var. Başkan Düşmez bu 11 personelin yeri geldiğinde sabahlara kadar amatör futbola hizmet verdiklerini belirterek, “Burada hizmet var. Günde 100-150 kişi geliyor. Bazen yemek ne var diyorum, görevli arkadaşımız Hüseyin ‘Yemek kalmadı’ diyor. Niye? Kulüplerimizi de misafir ediyoruz, elbette edeceğiz çünkü bu bina onların. Bu nedenle karavanayı iki kat yaptırıyoruz. Bunu hangi kurum yapar? Sonra bize bütçe soruyorlar. Bu konuda hiç geri vites yapmadım. Genel kurulda ‘Bütçenin daha fazla harcayacağız’ dedim. Günde 40 kişilik karavana çıkıyor. Normalde 13 olmalı. Keşke 50-60 yapsak. Buraya her gelen yer. Ajitaston yapmak istemiyoruz, düşüncemiz bu. Mesela lisans günleri sandviç verdik, kulüplerimizin sabaha kadar çaylarını verdik, kulüplerimizi mağdur etmedik” ifadelerini kullanıyor.


'Maçlara müdahale ediyorum ama nasıl?'
Amatör camiada en çok dönen dedikodulardan biri de Ali Düşmez ve yönetiminin maçlara ‘müdahale ettiği’ yönünde. Ali Düşmez’in tavrı net: “Ben o yenmiş o yenmemiş bakmam. Ha, hakemlere MHK’ye ‘İyi maç idare edin’ diyoruz. Önceden buranın misyonu değildi bu. Ama ben aynı zamanda Amatör Kurul Başkanı’yım. Bunu İASKF için bir kazanım olarak addediyorum. Ben hakemlere ‘kulüplerimizden şikayet var’ diyorum. MHK ile hakemler ile toplantılar yapıyorum çünkü haksızlıkların önüne geçmek maçlarımızın üst düzeyde yönetilmesini istiyorum. Bunun dışında bir şey yapmam. Bakın Yeniköyspor küme düştü, Ali Tanrıyaşükür’ün takımı İdealtepe küme düştü, Fikret Sivri’nin takımı Çıksalınspor küme düştü. Amatör kurul başkanının takımı düşer mi yahu? Ama ben yapmam. Yapan arkadaşım olursa rencide ederim. Böyle olursa haksızlıktan nasıl bahsederiz.”


Düşmez bununla beraber bazen maçlara ‘müdahil’ olduğunu da çekinmeden söylüyor ama bakın nasıl: “Diyorlar ki Ali Düşmez Sarıyer kulüplerini koruyor, kolluyor. E Yeniköy küme düştü. Çayırbaşı Alibeyköy’le kavga etti, ikisi de ceza aldı. İkisi de tarafsız sahada oynadı. Çayırbaşıspor İkinci Başkanı hak mahrumiyeti cezası aldı. Ben buna müdahale etmem. Ha, neye müdahale ederim, kavga dövüş olmasın diye müdahale ederim. Örnek Beykoz-Yeniköy maçı… Orada 3 bin kişi vardı, Yeniköy 3-1 kazandı. Niye olay çıkmadı? Ben tabii ki müdahil oldum. Sayın Beykoz Belediye Başkanı’nı aradım. Kulüp başkanlarını aradım, ‘Kavga duymak istemiyorum’ dedim. Nitekim hiç olay çıkmadı. İşte ben böyle müdahil olurum. Yoksa Yeniköy yenmiş yenilmiş, bana ne.”

'Siyasi gücüm yok'
Peki Ali Düşmez listesine aldığı isimlerde kriteri ne? Cevap gecikmiyor:  “Adamlığı öne koyan isimleri yönetime aldım. İlk kıstasım adaletli düzgün namuslu ve takım oyununu iyi yapacak hizmet yapacak insanlar olmaları.Burada namussuzluğa prim tanıyacak kimseyi göremezsiniz. İstanbul’da kıstasımız var. Türkiye’de de olacak. İstanbul’da hasbelkader olduk. TASKK’ta alkışlandık. Diyorlar ki Ali Düşmez’in arkasında siyasi destek var. Bakın benim siyasi gücüm yok, olsam Sarıyer’de belediye başkanı adayı olurdum. Benim arkadaşlarım, sosyal ilişkilerim ve çalışkanlığım var. Sait Yücel Bey niye TASKK Başkanı olamadı? Burada çok güçlü bir başkandı oysa. İhraç olduğumuz genel kurulda 12 oy alalabildik 7’si İstanbul delegesiydi. 400 aleyhte çıktı! Hiç mi dost edinemedik onca senedir TASKK’ta? ‘İstanbul güçlüdür’ lafını unutalım. 700 delegenin yüzde 10’u İstanbul’dan. Daha önce dışlandık bunu unutmayalım. Son genel kuruldaki tablo malum, artık tüm Türkiye İstanbul’u kucaklıyor. Bu yönetimimizin iyi ilişkileri sayesinde…”


'İlklere imza attık'
Düşmez’in TASKK ve İASKF başkanlıkları dışında TFF’de yönetim kurulu üyesi ve Amatör Kurul Başkanı olması herkesin malumu. “Bunlar olmasa 23 Nisan Başkanı olurduk” diyen Düşmez şöyle devam ediyor: “TASKK ve İASKF’yi birer aracı kurum olarak düşünmelisiniz. Eğer benim TFF’deki görevlerim olmasa biz bugün ne katkı payı indiriminden ne transfer bedeli indiriminden ne de sahaların yenilenmesinden söz edebiliyor olurduk. Bakanlık ilk defa bizim zamanımızda malzeme verdi, transfer bedeli ilk defa indirildi. ‘İyi ama bakanlık verdi’ deniyor, ben de ‘Biz verdik’ demiyorum ama bizim gayretlerimizle, girişimlerimizle oldu. Daha önce bakanlığın tüm Türkiye’ye spor malzemesi dağıtıldığı görülmüş şey mi?”


Son TASKK Genel Kurulu’ndan bahseden Düşmez, “Bu genel kurul İstanbul için büyük başarı oldu. Ciddi bir takımla Ankara’ya gittik. Divanı İstanbul’dan gelen üyeler yönetti. Herkes kolay sanıyor bu işleri. Eskiden yedekler dahil İstanbul’dan 2-3 kişi yazamazdık. Kavga dövüş yedeklere belki. Niye? 78 ASKF başkanı var hepsini yazmak gerekiyor listeye. Nerelere geldik kimse konuşmuyor” ifadelerini kullanıyor.

'Bir arkadaşımız' konusu...
Konu genel kuruldan açılmışken, Düşmez’in kongrede sarf ettiği ve kulislerde duyduğumuz kadarıyla biraz sıkıntı yaratan ‘bir arkadaşımız’ ifadesini soruyoruz. Düşmez yanıtlıyor: “Genel kurulda ‘TFF’de ben, Mehmet Baykan ve bir arkadaşımız daha var’ dedi. Bir arkadaşımız dediğim Cevat Ay’dır. Ben yedekte ve kuruldaki arkadaşlarımı saymadım yoksa konuşma uzun sürecek. Sadece yönetim kurulunu kast ettim. Hem TFF’de hem de TASKK’ta olmamız bu hizmetleri sağlıyor yoksa 23 Nisan başkanı oluruz dedim. Biz TFF’de olmasak ne transfer indirimi olur ne de saha indirimi olur. 23 Nisan başkanlığından gerçek başkan oldum.”


Üsküdar'daki para nereden geldi?
İki güçlü adaya karşı zaferle ayrıldığı İASKF Genel Kurulu’yla ilgili de bir soru yöneltiyoruz Ali Düşmez’e. Amatör camiada son dönemde çokça konuşulan bir konu: Üsküdar kulüplerine son dönemde gelen paranın kaynağı ne, genel kurulda Düşmez’e bağlılıklarını göstermenin bir ödülü mü yoksa? Ali Düşmez buna da açık yüreklilikle cevap veriyor: “Evet Üsküdar’la ilgili bu söylentiler bize de geldi. Bu ilçeye yapılan yardımı biz sonradan duyduk. O bölgenin milletvekilleri genel seçim döneminde bazı sözler vermişler, devreye girerek, eski bakanla konuşarak Gençlik Spor Bakanlığı’ndan, kulüp tesislerinde kullanılmak üzere ödenek çıkartmışlar. Ne kadar onu bilmiyorum. Öyle el altından bir para da değil. Reklam bedeli olarak veriliyor. Kulüp lokallerine Spor Toto’nun veya bakanlığın ilanı koyuluyor. Yani bizim dışımızda gelişen bir olay. Ama ben şahsen böyle girişimleri destekliyorum. Her ilçe kendi vekillerini devreye sokarak bunu alabilir, biz onay veririz. Ama bizim direkt yardım yapmamız diye bir şey söz konusu dahi değil.”


Bu noktada İASKF Genel Sekreteri Ali Tanrıyaşükür de devreye girerek, “Benzer bir olay Maltepe’de de yaşandı. Milletvekili Osman Poyraz’ın gayretleriyle Gençlik Spor Bakanlığı’ndan Maltepe kulüplerine 60 bin TL para tahsis edildi” diyor. 

'Küçükçekmece'den nasıl 44 oy aldık?'
Üsküdar’la ilgili iddiaların manidar olduğunu ifade eden Düşmez, “Biz Üsküdar’a para vererek oy almışız. Peki Küçükçekme’den kaç oy almışız? 44. Burası Seymen Gençtürk kardeşimizin seçim bölgesi. Sarıyer’den kimse bu kadar almadı. Oraya bir şey de vermedik. 130 oydan 115’i bize çıkmış. Kimse köyünde peygamber olmuyor. Ahmet Bey mesela Sarıyer’den delegeydi 13 oy alabildi, diğer adayım Sayın Gençtürk 9 oy aldı. Bu bağlantıya bir şey diyebilir misiniz? Şu tablo bile seçimin nasıl oluştuğunu gösteriyor” ifadelerini kullandı.


'Genel kurulda konuşamadılar'
Bir diğer söylenti de İASKF’nin binasına 2 trilyon masraf yapıldığı… Bu konuda sözü yeniden Geneş Sekreter Ali Tanrıyaşükür alıyor: “Seçim öncesi en büyük söylenti 2 trilyon masraf edildiği. Bir kere bizim bütçemizde böyle bir para yok, genel kurulda bütçe herkesin elindeydi. Bu para ricalarımızla TFF ve Bakanlık tarafından bütçemize girmeden harcandı. Ayrıca hep belirttiğimiz gibi İstinye’deki bina zaten bize ait değil, TASKK’ın. İlginç olan seçimden önce bu ifadeleri dışarıda kullanan arkadaşlar İASKF genel kurulunda tek bir laf edemedi. Eğer böyle bir iddianız varsa bunu dillendirmenin en güzel yeri genel kurul değil midir? Şimdi siz buna nasıl itibar edersiniz? Bizi sevmemeyi adet edinmiş bir arkadaşımız bile ‘Bekledim bir şey söylerler diye…’ şeklinde sitemini dile getirdi.”


Sahalar için bakanlıktan onay bekleniyor
Eleştirilerinin gerekli olduğunu ancak bunun zaman zaman haksızlık boyutuna vardığına dem vuran Düşmez şunları dile getirdi: “Hatalar elbette olacak, biz de insanız. Aksaklıklar var, neler olduğunu da biliyoruz. Şimdiye kadar bu kadarını düzeltebildik. Benim üzüntüm niye insanlar yapılanları görmüyor? TASKK Ankara’da bina aldı, bu kurumun 34 yıllık geçmişinde ilk kez olan bir şey. İlk kez malzeme yardımı olmuş, ilk defa lisans bedelleri yarıya inmiş. Bunlar tarihi ilkler. Beş saha yapılıyor, bunun için bakanlıktan onay bekleniyor. Kim yapmış daha önce? Bunun dışında İl Genel Meclisi Spor Komisyonu başkanıyken 81 sahanın yapılmasına vesile oldum. Bunun dışında İstanbul’un iki yakasında hastanelerle anlaşma yaptık. Sabahlara kadar lisans işlerinde kimsenin mağdur olmaması için çalıştık. Sağlıkçı sorunu da çözülecek inşallah. Bunun dışında saha olaylarının önlenmesi konusunda 
İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü ile koordineli çalışıyoruz. Bu konuda partner olarak İASKF’yi aldılar.”

Düşmez, İASKF ve TASKK’ı sadece futbolla ilgili kurumlar olmaktan çıkaracaklarını belirterek, “ASKF’ler sadece futbolu döndüren yerler olmamalı. Arda’lar yetişsin tamam ben de TFF yöneticisiyim futbol da oynadım ama sırf futbol diye bir şey yok. İnsanlara spor yaptırmalıyız. Tüm branşların devreye girmesini istiyorum, sadece futbol yok” ifadelerini kullandı.

Başkan Düşmez son olarak kapılarının her zaman amatör spor camiasına açık olduğunu belirterek, "Bana ulaşamazlarsa yöneticilerime ulaşabilirler. Bize her şeyi sorabilirler Her şeyimiz şeffaf, veremeyeceğimiz hesap yok" dedi.

HABER: EFKAN BUCAK

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Üsküdar'a yardım Ali Düşmez'e düşmez

Adsız dedi ki...

demek Maltepede daha önce olmuş ve kimse bilmiyor, kimsenin haberi yok
İASKF böyle bir gelirin alınabileceğini tüm Kulüpler birliğine bildirme gereksinimi duymamış bravo sizlere Amatör Futbolun içinden gelen değerli abilerimiz. Anlaşılmıştır herhalde

Adsız dedi ki...

TEBRİKLER KOCAELİ AFOROZ EDİLDİ..
PROJE ÜRETMEK.İLKLERİ YAPMAK SUÇ.NEDEN HAK ARADIN SUÇ.NEDEN SUSMSDIN SUÇ.ADALET BİRGÜN SİZEDE LAZIM OLUR...MİLLETİN PARASI ÇOK ÖNEMLİ PARADIR.RABBİM HESAP SORAR.GÖREV VERİLİR.HAKLI DEYİL GÜÇLÜNÜN GALİP GELDİĞİ YERLERDEYİZ...GİTTİ AMATÖR SPORRRR

İzzettinspor'da Ferudun Şallı dönemi

İstanbul 2. Amatör Lig ekiplerinden İzzettinspor'da teknik direktörlük görevine Ferudun Şallı getirildi.