Cumartesi, Ekim 25, 2014

YENİ SİTE ÜZERİNE OKUYUCULARIMIZLA SOHBET

Uzun zamandır yazmıyordum, sahalarda da beni göremiyorsunuz. Sitemizin yenilenmesi vesilesiyle siz değerli dostlarımızla dertleşelim istelim...

Şimdi elbette 'Bu değişiklik de nereden çıktı?' diye soruyorsunuz. Biraz bizim değişiklik isteğimiz biraz da şartlar bizi buna zorladı aslında. Yerel Futbol olarak amatörce, gönüllü olarak devam ettiğimiz bu yolda bizi en çok zorlayan şeylerden biri teknik zorluklar oldu. Halen de bunun sıkıntılarını çekiyoruz.

Hatırlarsanız ilk değişim 2009'da yaşanmıştı. O dönem yakın arkadaşım olan sevgili Murat Yılmaz'ın teklifiyle Drupal altyapılı bir siteye geçmiş, Murat'ın güzel tasarımı da epey beğenilmişti. Ancak iyi niyetli bu çalışma bir Server faciasıyla sona erdi. Yaklaşık 1.5 yıllık arşivimiz burada dijital çöplüğe karıştı, biz de mecburen Blogger'a döndük.

İkinci Blogger maceramız epey uzun sürdü, aslında okuyucu kitlemiz de blog'dan oldukça memnundu, muhafazakar yapımdan dolayı ben de tasarımsal ve altyapısal değişikliğe çok sıcak bakmıyordum ancak ekibimizin genç üyelerinin bastırması, değerli kardeşlerim Gökhan Taner ve Burak Özkan'ın önayak olmasıyla 2012 sonlarında yüzde 100 Yerel Futbol'un gelirleriyle kendimize ait bir hosting'e geçtik, son zamanlara kadar kullandığımız Wordpress tabanlı sitede hizmet vermeye başladık.

İşler tam rayına oturdu dedik ki hesapta olmayan bir şey ortaya çıktı: Yerel Futbol çok hızlı büyüyordu, o dönem mütevazı bütçemizle edindiğimiz host'un kapasitesinin çok çok üstünde bir site olduğumuz ortaya çıktı. Çok teknik terimlere girmeyeceğim; kısacası 2013 bahar aylarında paylaşımlı server'da çok büyük yer kapladığımız (Ki bize paket 'Sınırsız' diye satılmıştı, sınırsız diye bir şey olmadığını da görmüş olduk) için şirketle sıkıntılar başladı. Bize 'Diskte ve bellekte çok yer kaplıyorsunuz, kendinize ait bir server'a geçmeniz gerek' uyarıları gelmeye başladı. Oturup hesap kitap yaptığımızda kendimize ait bir server'a gücümüzün yetmeyeceği ortaya çıktı. Bir süre bu belirsizlik devam etti, en sonunda 2013 Temmuz'da şirket birden sitenin yayınını kesti. Bazı dostlarımız hatırlar, bir süre yayın yapamadık. Epey sıkıntılı bir dönemdi. Bu arada söz konusu şirkette efsane olduk, üst yönetim tarafından istenmeyen site ilan edildiğimiz haberleri aldık!!

Yine Blogger'a sığınmaya karar vermişken bu noktada imdadımıza bir dostumuz -ve aynı zamanda ekip üyemiz- yetişti ve siteyi kendisine ait olan server'a taşıdık. Yerel Futbol'un ihtiyaçlarına fazlasıyla cevap veren bu server'de düne kadar barındık. Buradan sevgili dostumuza çok teşekkür ediyorum sizlerin huzurunda. Kendisinin hakkını ödememiz mümkün değil.

Ancak sorun şu ki, bu misafirlik bizi fazlasıyla tembelliğe itti. Geçen günlerde (tam teknik olayı bilmiyorum) disk'te bize ayrılan yeri tamamen tükettiğimiz için 2 gün daha kriz yaşayınca anladım ki bunun sonu yok. Bir şeyler yapmak gerekiyordu. Şu bir gerçek ki Yerel Futbol ayarında bir sitenin üst düzey hizmet vermesi için gerekli server'ın masrafları çok fazla. Şu anda sitenin bunu ödemeye gücü yok ne yazık ki. Habercilikte ne kadar iyiysek reklam pazarlamada da o kadar kötüyüz! Sağ olsunlar geçişte hosting konusunda bize yardım teklif eden dostlarımız oldu, ancak sorun Yerel Futbol'un kendi ayakları üstünde durabilmesi... Burada ajitasyon yapmak gibi bir niyetim yok, bir şey de istemiyorum ki beni zaten tanıyorsunuz. Ben kendi ekip arkadaşlarından bile bir şey istemeye çekinen biriyim. Yerel Futbol'un kendi ayakları üstünde durmasını istiyorum.  

Bu yeni site bu yönde ilk adım. Yine Blogger altyapısındayız, amatorfutbol.blogspot.com efsanesi devam ediyor ama elbette yerelfutbol.com/net/org adresleri de aynı kapıya çıkıyor. İstediğiniz adresi kullanın. Disk yeri için Google'a ödeme yapıyoruz. Bunun bedeli reklam gelirlerimizden sağlanıyor ve çok şükür şu anda ödeyebilecek durumdayız. Buradan reklam verenlerimize de teşekkür ediyorum. Alt yapı değişikliğine giderken tasarımı da değiştirmek istedik Bu konuda sevgili kardeşim Gökhan Taner muhteşem bir iş çıkardı. Yoğun mesaisi esnasında aynı zamanda sitenin kodlarıyla, sayfaların hazırlanmasıyla uğraştı. Kendisine buradan çok teşekkür ederim.

Dünyanın en tasarımına veya altyapısına sahip değiliz ancak artık webmaster'ımız bizden, server'ın ücreti kendi gelirimiz , yani yüzde 100 Yerel Futbol'un bir site. Bu nedenle benim için çok değerli.

İlk başlarda elbette sıkıntılar olacaktır, bu konuda sizlerden anlayış bekliyoruz. Ben yeni tasarımımıza inanıyorum, kullanım açısından çok rahat ve okuyucularımızın ihtiyaçlarını karşılar nitelikte. Sizlerin de beğeneceğini umuyorum. Reklam pazarlama konusuna da yeni dönemde biraz eğileceğiz. Şu bir gerçek ki Yerel Futbol ne kadar güçlenirse sizlere de o kadar iyi hizmet eder.

Hepinize şimdiye kadar bize göstermiş olduğunuz ilgi alaka ve destekten dolayı teşekkür ediyorum. iyi ki varsınız.

Efkan Bucak
Yerel Futbol Sitesi Sahibi ve Genel Yayın Koordinatörü

3 yorum:

Ogün KOCA dedi ki...

Yeni sitenin , bizler için önemli önemli olan HİCRİ YILBAŞI'mıza denk gelmesi ile hayırlara vesile olmasını temenni ederim.
Yeni site tebriği ile birlikte HİCRİ YILBAŞIMIZI TEBRİK EDİYORUM. Hayırlı uğurlu olsun inşallah ...
Yapılacak işlerde herkese kolaylıklar dilerim. ALLAH c.c.yolunuzu açık etsin ...

SinanKolcu dedi ki...

Arkadaşım yeni sitemiz hayırlı-uğurlu olsun. Allah utandırması. Daima başarılar.

Adsız dedi ki...

Yerel Futbol Ailesinden biri olduğum için çok mutluyum çünkü bu siteye gönüllü çalışanlar gerçekten gönül ADAM larıamatör futbola verdikleri özveri takdire şayandır tüm türkiye amatörden bir haberdi taki istanbuldaki bir çok maçlardan haberdar olamıyorduk bu güzel insanlar bir zoru başardılar ama sadece futbolmu hayır tüm branşlarda haber okuyoruz hatta Efkan sayesinde futbolun haricinde yağlı güreşlerden haber alıyoruz birgün sayesinde Şilede tesadüfen yağlı güreşleri izledim artık Yerel Futbol amatör futbolu daha iyi yerlere getirebilir ben hep büyük düşündüm ve çok inatçıyımdır diyorumki bu işi Televizyon Programına kadar taşıyalım amatör futbolunda bir televizyon kanalı olsun herkese sevgiler saygılar elinize emeğinize sağlık Beykoz Gümüşsuyu spor Antrenörü Hasan Hız

Çatalzeytin Zümrütspor gol yağdırdı

İstanbul 2. Amatör Lig 14. Grup'ta lider Çatalzeytin Zümrütspor deplasmanda Yavuz Sultan Selimspor'u 11-0 gibi farklı bir skorla yendi.