Cuma, Aralık 06, 2013

''Çengelköyspor'u profesyonel lige taşıyacağız''

Sıfırdan başladığı iş hayatında kendi sektöründe adını Türkiye’de ilk 5 arasına yazdırmayı başarmış bir girişimci İsmet Özay. Başarılı iş adamı, 2 yıldır da Çengelköy Spor Kulübü Başkanlığını sürdürüyor.


İsmet Özay, İstanbul Üsküdar doğumlu. İşçi bir anne-babanın evladı. Birisi kız, diğer erkek iki evladı var. Başarılı iş adamı 25 yıldır iş hayatında hep daha iyisini yapmak için çabalıyor. Sıfırdan başladığı ve 9 yılda çok ciddi bir mesafe kat ettiği İstanbul Sancaktepe’deki firmasında görüştük Başkan ile. Kendi sektöründe (Ev Dışı Tüketim Ürünleri) Türkiye’de ilk beş arasında gösterilen Kayra Dağıtım ve Pazarlama adındaki şirketin Yönetim Kurulu Başkanı olan Özay ile 2 yıldır Başkanlık yaptığı Çengeköyspor’u konuştuk.


IMG_1076
Futbol sevdanız nereden geliyor?
Beylerbeyispor’dan geliyor futbol sevdamız. Ancak geçmişte futbol oynadım. Beylerbeyinde 7 yıl alt yapılarda forma giydim. Zaman içinde işlerimizi yoluna koyunca bir arkadaşımız vesilesi ile kendimizi bir anda Çengelköyspor’da bulduk. Futbolu seviyoruz ve hizmet vermek istiyoruz.


 


Başkanlığınızda, 2 yılda neler değişti?
İki yıldır Çengelköyspor’da Başkanlık görevini yürütüyorum. Sağolsun arkadaşlar bizi seviyorlar. Biz de elimizden geldiğinde destek vermeye çalışıyoruz. Çengelköyspor son 15 yılda hedefi olmayan bir Kulüp haline gelmiş. Halı sahanın geliri ile bu takımı götürmeye gayret etmişler. Hedefi olan bir takım yapmak için bir takım yatırımlar yapmak gerekiyor. Biz geçtiğimiz sene de ciddi yatırımlar yaptık fakat maalesef sonucunu alamadık. Bu sene her şey yolunda gidiyor. İnşallah hedeflediğimiz yerlere bir adım daha yaklaşacağız.


 


Geçtiğimiz sene ‘keşke yapmasaydım’ dediğiniz oldu mu?
Elbette bizim de hatalarımız oldu geçtiğimiz sezon. Ben amatör ligde geçtiğimiz seneye kadar maç dahi seyretmemiştim. Geçtiğimiz sezon bazı arkadaşlara güvendik, güveniyor olmak gerekiyordu. Sonucunda olumlu şeyler de oldu ama yanlışlarımız da oldu. Hem Hoca tercihinde hem de oyuncu seçiminde hata yaptığımız gördük. Öncelikle hedefli bir takım yapıyorsanız, gün içinde mesaisini bitiren ve hemen tesise gelip antrenmana çıkan hoca ile olmuyor bu iş. Bunu geçtiğimiz sene tecrübe edindim. Hocalığı ek iş olarak gören Hocalarla bu işi yaptık ama başarılı olamadık. Bu seneki tercihimizde bu yönde oldu. İşi, hayatı Çengelköyspor olsun, bizim bütün futbol okulundan başlasın, 6 tane alt yapı takımı ile birlikte yapılandırsın istedik. Bu bağlamda sezona Sinan Yücer ile başladık. Ancak sezon öncesinde verilen sözler yerine gelmeyince Hoca değişikliğine gittik. Aydın Hoca bizim için geç kalınmış bir tercih oldu.


IMG_1086


 


Geçen seneki takım komple değişti, neden?
Geçen seneki takımı tamamen değiştirdik. Evet, bizim de hatalarımız oldu ama baş sorumlu maalesef futbolculardı. Şimdi alınanlar olabilir ancak ben açık açık ifade ediyorum. Bizim Çengelköyspor olarak geçtiğimiz sene BAL şansımızı kaybettiğimiz Selimiye maçı bittiğinde kimseye tek kuruş borcumuz yoktu. Geçen sene herkesin alacağını fazlasıyla verdik. Defalarca uyarmamamıza rağmen netice alamadık. Biz söyledik, bu gemi karşıya geçemez ise batar, bu gemi batarsa hepimiz geminin içinde boğuluruz. Nitekim öyle de oldu. Bu sene takımı yeniden yapılandırdık, sadece kaleci Oktay’ı takımda bıraktık. Onun haricinde herkesin takımla ilişiğini kestik. Evet, belki gitmemesi gerekenler de vardı ama böyle gerekiyordu. Şimdi ise Allah yüzümüze güldü, daha iyi durumdayız. Doğru transferler yaptık mesela bu sene. İyi bir oyuncu grubumuz var. Yaşı genç oyuncu grubumuz var. Yaş ortalamamız 21-22 civarında. Bu oyuncular bizimle yukarıya (Profesyonel) gelecek yaştalar. Bu oyuncular bir tercih yapacak, mevcut takımlarına sahip çıkarlarsa, kendilerini geliştirirlerse ilerleyen yıllarda da bizimle olacaklar. Şimdiki kadrodan 7-8 oyuncu üst liglerde çok rahat forma giyecek kapasitede. İyi bir takımız var. Kendilerine saygılı, bize karşı saygılı bir kadromuz var. Nihayetinde çok araştırdık bu kadroyu kurmak için ekiple birlikte çok çalıştık. Bir futbolcu için 1 ay düşündüğümüz oldu ama gelecek sene de Bölgesel Amatör Ligde bu kadro ile mücadele edeceğiz. Tabii takviyeler kesinlikle olacak. Geçen sene herkes işin ucunda parayı görüyordu mesela. Tabii bu, alıştırma ile alakalı. 3 gün paraları gecikse homurdanmalar başlıyordu. Futbolcuların buradan aldıkları paralar belli, hiç birinin eline aylık 4-5 bin lira para geçmiyor ama ben önümüzdeki sene futbolcularımdan bazılarını kendi şirketimizde istihdam edeceğim. Kim hangi işe yatkınsa orada çalışacak. Bazı oyuncularım için böyle planlarım var. Bu şekilde onların da hayata bakış açıları değişecektir diye düşünüyorum. Zaten Profesyonel olunca gelirleri daha da artacak hepsinin sigortası olacak. Amatörde bu yok maalesef. Biz burada, bize önem verene bu imkanı sağlayacağız.


 


4 futbolcuya hakkımı helal etmiyorum!
Nişanca Kalespor maçından sonra Hoca değişikliğine gittiğimizde 4 futbolcu takımdan ayrıldı. Hoca gitti diye takımını satanları tüm türk spor camiası artık biliyor. Böyle şey görülmüş olay değil. Ancak henüz bu 4 arkadaş ile hem bu dünyada hemde öbür dünyada işim bitmedi. Hepsinin çoluk çocuğu var ve hak etmedikleri paraları onların boğazından geçiriyorlar. Onlara hakkımı helal etmiyorum. Lakin henüz onlarla işimiz bu dünyada da bitmedi.!! Biz şimdi bu 4 futbolcunun haricinde 3 tane sakat futbolcumuz dahil olmak üzere 6-7 eksikle lige devam ediyoruz. Transfer başladığında takımımıza 4-5 oyuncu takviyesi yapacağız. Biz bunu sene önemli bir bütçe rakamı ile yola çıktık. Neticede Kulübün geliri bu bütçenin %20’sini dahi karşılamıyor.


 


Çengelköyspor’u Profesyonel lige taşımaya geldim demiştiniz?
Geçtiğimiz günlerde Hikmet Karaman ile bir restaurantta karşılaştık. Selamlaştık Hoca ile ve bana sordu “Başkan takım nasıl gidiyor?” Hocam “biz şu anda ikinci durumdayız. Çıkacağız” dedim. Çok güzel tebrik ederim Hoca Hikmet Hoca, sizin grupta kim var, Beylerbeyi olması lazım değil mi? dedi. “Yok Hocam biz Süper Amatör Ligdeyiz” dedim, ben sizi 3.Ligde sanıyordum diye ekledi Hikmet Hoca. Şimdi buradan şu anlamı çıkartabilirsiniz, Çengelköyspor’un adı zaten büyük ve Profesyonel Ligleri elbette hak ediyor bu camia. Biz 20 sene önce 3.Ligde mücadele etmişiz. Konya’ya gitsen, Adana’ya gitsen herkes Çengelköy’ü biliyor.


 


“Alt yapı ile ilgili planlarınız nedir?"
Geçen sene alt yapıda hiçbir hedefimiz yoktu. Ben gelirken herkese şunu söyledim, alt yapıyı stebilite tutacağız (dengeli) mevcut yapıyı koruyacağız. Çünkü hedefli bir takım yaparken alt yapı yatırım yapamazdık. Ancak bu sene hem üst yapı hem de alt yapıda ciddi planlarımız var. Nasip olursa en az 2 takımı (U16 ve (U19) Türkiye şampiyonasına götürmek istiyoruz. Bizim çok iyi oyuncularımız var alt yapıda, gayet iyi takımlarımız var. Hoca takviyesi de yaptık, Başıbüyük’ten Hasan Hocayı getirdik. Yine stajyer kaleci Antrenörü getirdik. Alt yapıda Hoca sayısını 7’ye çıkartacağız. Neden bunu yapıyoruz? Biz Profesyonel olurken bu alt yapıya ihtiyacımız olacak. Profesyonel olduğumuz alttan da çocuklarımızın geliyor olması lazım. Çengelköyspor kendi futbolcusu ile kendi semtinin evladı ile takımı Profesyonel liglerde temsil etsin istiyoruz.


 


“Çengelköy halkı ve esnafı Kulübe destek veriyor mu?”
Çengelköy’ü ve Çengelköyspor’u çok seviyoruz. Semtten destek de başarı ile birlikte artacaktır. Elbette bir-iki çatlak ses oluyor, olmaya da devam eder, bu her Kulüpte olan şeyler. Biz zaten yapıcı olan her eleştiriye sonuna kadar açığız. Zaten eleştiriye ihtiyacımız olacaktır. Ben şimdi 40 yıllık Çengelköylü gibi oldum. Ben zaten Üsküdarlıyım, Bağlarbaşı’nda doğdum büyüdüm. Beylerbeyi’nde futbol oynadım. Bir arkadaş vesile ile tanıştığımız Çengelköyspor’da biz de artık bu güzel semtin insanı olduk. Halk bizi seviyor ama gıyabımızda seviyor, biz ise başarımızla sevsinler istiyoruz. Takım iyi gidiyor, takımlarını sahiplensinler istiyoruz. Çengelköylüler aslında her şeyin farkında ama bir bıkkınlık var burada. Biz bunlara son vermek için geldik. Çengelköy’de hep 20 sene önce Şenliköy’de oynanan maçı anlatırlar. Başka hiçbir şey yok maalesef, başarı olmamış 15 yıl boyunca. Çengelköylülere şimdi biz “Bölgesel Amatör Lige çıkıyoruz, 3.Lig geliyor” dediğimiz de kimilerine masal gibi geliyor. Biz lig atlamaya başladığımız herkes bunları sözde değil özde olduğunu görecek. O konuda acele etmiyoruz, nasıl olsa herkes işin farkına bugün-yarın varacaktır. Bize Çengelköy halkı nispeten destek veriyor, hepsine teşekkür ediyoruz. Destek vermeyenler var ama ben bunu onların yorulmasına bağlıyorum. Daha önce bu insanlar hep destek vermiş ama olmayınca üzülmüşler. Şimdi maçlarımızdaki taraftar sayısı her geçen gün artıyor. Seneye 4-5 bin kişiye oynarız. Çünkü Çengelköyün nüfusu 350 bin civarında ve futbolu çok seviyorlar. Solumuzda Beykoz, sağımızda Beylerbeyi var. Biz Çengelköy olarak 7-8 mahalleden oluşuyoruz, ciddi bir taraftarımız da var ama şimdi uyuyan taraftar lig atlayınca yeniden takımını çılgınca destekleyen o bize anlatılan şaşalı günlere geri dönecektir.


 


“2 yıllık süreçte sizi duygulandıran anlar oldu mu?”
Futbolu sevmek bir hastalık aslında. Bazen kendime ‘neden bu zorlu işe girdim’ diye düşündüğüm oluyor. Bulaştı artık bu bize. Aslında 4-5 kez çekilmeyi denedim, hatta kafama çok net olarak koydum bunu. Tamam bırakacağım dedim. Ama bir şekilde kopamıyorsunuz. Aslında ben hemen vazgeçen bir yapıda değilim. Kolay pes etmem, benim hedeflerim varsa kimse beni durduramaz. Ben Çengelköyspor’u yukarıya taşımayı kendime hedef seçtim. Fakat gün geliyor, bizim şevkimizi ve hevesimizi kıran olaylar oluyor. Keşke böyle olmasa dediğim oluyor haliyle. Sonuçta biz ciddi bir fedakarlık yapıyoruz, insanları bazen bizi anlamıyorlar. Bazen de anlamak istemiyorlar. Benim İsmet Özay olarak menfaat beklentim yok, siyasi beklentim yok, Ticari bir beklentim yok.Şimdi ben bu kadar iyi niyetle, Yönetici arkadaşlarımla birlikte bu güzel semtin takımı için çırpınıyorsam, maddi-manevi çaba sarf ediyorsam insanlar da bizi anlasınlar diye bekliyor doğal olarak.


 


Beni kıranlar ileride yüzüme bakamayacaklar!
Artık bu insanlara karşı İsmet Özay taraf. Herkesi memnun etmeye çalışmayacağım. Başarı geldiğinde yanımızda olmaya çalışanlar o gün nasıl yüzüme bakabilecekler.?


 


“Lig atlarsanız Kulüp yapısında değişim olur mu?”
Bazen hayallere dalar insan, Çengelköyspor 3.Ligde oynuyor, 5-6 bin taraftarı takımı için bir araya gelmiş ve biz bu manzarayı hep birlikte izliyoruz. İşte diyoruz, biz bu takımı Amatör Ligden aldık, buralara getirdik… Ben Bölgesel Amatör Lig hedeflemiyorum, 3.Ligi hedefliyorum. Zaten 3.Lige çıkarsak, gerisini kimse tahmin bile edemez. İyi bir yapılanma ile bir anda 2.Lig de yaparız. Çengelköy’de bu potansiyeli var, ben buna güveniyorum. Lig atlarsak tabii Kulübün yapısında değişim olur. Bununla ilgili çalışmalara şimdiden başladık. Biz aslında her Amatör Kulüp gibi geleceği garanti olmayanlardanız. Ne sahamız var, ne de gelirimiz. Ne yerimiz ne mülkümüz… Bizim en büyük değerimiz oyuncularımız. 250’ye yaklaşan bir oyuncu kadromuz var. Bizim tek kıymetlimiz sporcularımız. Lig atlayınca gerekli makamlardan Kulübün yarınlarını garantiye alma adına bazı taleplerimiz olacak. Daha net söyleyeyim; Çengelköyspor’un ben geldiğimde bir tane bilgisayarı yoktu. Sabit bir telefonu yoktu. Bu acı bir durum aslında. Kuleli’de bulunan tesislerimizde inşaat başlatıyoruz. Bir kafe ile bir müdüriyet yapmaya çalışıyoruz. Yönetici arkadaşlarım bugün-yarın çalışmalara başlayacaklar. Gerekli bütçeyi hazırladık. Sorumlu çalışanlarımız olacak. Dışarıdan imaj olarak dolu dolu bir Çengelköyspor görünüyor olabilir ama halen esameyi el ile yazıyoruz. İnşallah bu eksiklikler giderilecek.


 


"BAL’a çıkarsanız yine saha tercihiniz Beylerbeyi Stadı mı?"
Ben ilk olarak Beylerbeyi Spor Kulübü Başkanı Sayın Mustafa Yazıcı’ya teşekkür ediyorum. Bize evini açıyor sağ olsunlar. Hem gelecek sezon hem de nasip olduğunda Profesyonel Liglerde maçlarımız Beylerbeyi Stadında oynamayı çok isteriz.


 


“Gece maçlarında bilet kesilmesi hakkında eleştiriler geldi?”
Amatörde bilet satıyoruz evet ama önce anlatmamız gerekenler var; İstanbul’da gece maçı oynayan tek Kulübüz. En üstteki 2 ligin haricindeki Profesyonel takımlar gece maçları yapmıyorlar. Bunu görmezden gelmemek lazım. Alemdağ Stadında da ışıklandırma var, onlar da isterse oynarlar. Ama tercih etmiyorlar. Biz bu tercihi taraftarımızı sahaya çekebilmek adına yaptık. İlk maçımıza 340 kişi geldi. Sansasyonel sonuçlar alabilirsek taraftar sayımız artar. Ama Feriköy’e 4-1 mağlup olursak tabii iç sahada taraftar sayısında azalma olur. Son 4-5 senemizde 4 gol yediğimiz maç yok. Böyle olursa taraftar üzülür. Biz gece maçlarını bedava oynamıyoruz, Beylerbeyi Spor Kulübü ile 13 maçlık bir anlaşma yaptık. Bir de 56 antrenman için anlaşmıştık ancak hem Beylerbeyi’nin hem de Üsküdar Anadolu’nun antrenmanlarını bu sahada yapmasından dolayı antrenman programımız olmadı. Dolayısıyla 13 maç için sahayı kiraladık. Her oynadığımız gece maçı için fark veriyoruz. O Statta ışıklar açılıyor, doğal olarak da bunun bir bedeli var. Her maçın maliyeti 1500 TL’dir. İnsanlar eleştirebilir ama bizim halı sahamızdan başka bir gelirimiz yok. Buradan bir yarayı kapattığımızı düşünüyoruz. Biletleri de önceden bastırıyoruz. Her şeyimiz kanun ve kurallara uygun yapılıyor. Biz bu gece maçlarını ilerde de devam ettirmek istiyoruz.


 


“Neden BAL’a çıkamadık diye muhasebe yaptınız mı?”
Yapmaz mıyım, elbette çok üzüldüm geçtiğimiz sezon. Geçen sene çok sert grupta mücadele ettik, Feriköy ve Küçükköyspor gibi sert takımların olduğu gruptan çıktık. Ancak ne olduysa Play-Off maçlarında oldu. Geçtiğimiz sezon ben de acemilik yaptım, bunu kabul ederim. Son transfer döneminde aldığımız 7 oyuncu takımın ahengini bozdu. Bu sene artık bu hatayı yapmayız. Bu Kulübe gelirken, ‘takımı ilk sezon terfi ettireceğim’ demiştim, istifa kararımda bu da bir etkendir aslında. Bıraktıktan sonra Çengelköy’ün ileri gelenleri ile konuştuk. Kararımızdan geri döndük ancak bu sezon çok farklı olacak, ekibimize çok güveniyorum. Yöneticilerimize çok güveniyorum. Bu sene Allah’ın izniyle %100 yukarıya çıkacağız. Başka takımların durumu bizi hiç ilgilendirmiyor. Biz kendi gücümüzü biliyoruz. En önemlisi de takımıma güveniyoruz.


 


"BAL’a çıktınız diyelim, bu çark nasıl dönecek?"
Benim yönetimim de biz gece yaptık, saat sattık Kulübün yararına ama beklediğimiz gelir elbette gelmedi. Bu andan itibaren artık bunlara devam etmeyeceğim. Fedakarlık lazım diyoruz, ben bunu üstüme alıyorum. Bu fedayı ben yapacağım. Yaptıktan sonra hedeflerimiz çok farklı. Profesyonel’de öyle veya böyle bir gelir var. Bizim gelirden nemalanma düşüncemiz olmadığı için biz o gelen parayı Kulübün lehine misli misli arttırmasını biliriz. Bizim marka değerimiz var Çengelköyspor olarak. Profesyonel olduktan sonra çok rahat ayakta durabiliriz.


 


"Süper Ligden gelen Yöneticilik teklifi nasıl oldu?"
Evet, bu doğru. Üç büyük Kulüpten Yöneticilik yapmam için teklif geldi. Ama benim için Çengelköyspor daha önemli. Orada olmak değil, burada başarmak benim için daha özel. Üç büyüklerde yapabileceğim pek fazla bir şey yok ama burada yapacağım çok şey var. Ben biraz heyecanlı bir yapıya sahibim. Çengelköyspor’un maçlarında çok heyecanlanıyorum. Eşim de iyi bir Çengelköyspor taraftarı oldu, maç anında sürekli arıyor ve skoru soruyor.


 


"Şimdiye kadar en çok sevindiğiniz maç hangisi?"
Çok sevindiğim maçlar var ama bir tanesi ayrı tutuyorum. Benim U15 takımım Üsküdar İcadiye ile oynadı. Maça gittik, 9-0 yendiler. Şimdiye kadar hiçbir maçta bu kadar sevindiğimi hatırlamıyorum. Futbolcular da bizim maçta olmamızdan dolayı çok sevinçliydiler. Bundan sonra da imkan bulduğum her zaman alt yapı maçlarına gidip takımımıza destek olacağım.


 


"Vermek istediğiniz bir mesaj var mı?"
Amatör Ligin sorunları çok. Birçok eksik var, bunları olayın içine dahil olduğunuzda daha iyi gözlemliyorsunuz. Biz bir tane Kulübümüzle uğraşırken, Amatör Ligi yönetenler 600 Kulüple uğraşmak durumunda. Kendilerine bu fedakarlıkları nedeniyle teşekkür etmemiz gerekir. Ayrıca Kulüplerin gelirlerinin olmaması son derece zor bir durum, gönül isterdi ki, her Kulübün kendi kendini yönetecek imkanları olsun. Ben amatör futbolun kalkınması için üzerimize düşen her göreve katkı sağlamaya çalışacağım.


 


RÖPORTAJ: ALİ KEMAL DEMİR


 

Hiç yorum yok:

İzzettinspor'da Ferudun Şallı dönemi

İstanbul 2. Amatör Lig ekiplerinden İzzettinspor'da teknik direktörlük görevine Ferudun Şallı getirildi.