Perşembe, Kasım 07, 2013

Anık: Sahamıza göz diktiler

İstanbul 1.Amatör Lig 5.Grup ekiplerinden Karayolları Yeni Özkartal Kulübü Başkanı Enver Anık, çok çarpıcı açıklamalarda bulunurken, sahalarının durumuyla ilgili yetkililere sitemde bulundu.



IMG_3089


“Sahaya 10 yıldır kira ödüyoruz”
Yerel Futbol Sitesine bir açıklama yapan Gaziosmanpaşa temsilcisinin Başkanı Enver Anık, “Karayolları Yeni Özkartal Kulübü olarak 8 takımla lige giriyoruz. Toplamda 140 lisanslı sporcumuz var. 1998 yılında yapılan tesisimize o günden buyan hiç kimse yardımcı olmadı, destek vermedi. O günden sonra bir çivi çakılmadı.  Biz hali hazırda Gaziosmanpaşa Belediyesinin kiracısı görünüyoruz ancak sahanın bulunduğu alan Milli Emlak Müdürlüğüne ait. Biz bu tesis için 10 yıl boyunca kira ödedik, noter tasdikli belgelerimiz var. Bu sahayı sadece biz değil, Küçükköy Kültürspor da kullanıyor. Yetkililer, “Karayolları Yeni Özkartal Kulübü kapansın, biz de bu alanı konut yapalım” diye ellerini açmış bekliyorlar” dedi.


IMG_3061 
“Bu ayıp Ekşioğlu’nun değil…”
TFF İstanbul İl Başkanı Yemen Ekşioğlu, “Toprak sahada maç oynatmam” dedi. Biz de kendisine hak verdik. Yemen ağabey, “Sahanın zemini düzeldiğinde maç veririm” dedi. Ancak bu sahaya maç verilmemesi Ekşioğlu’nun ayıbı değil. Bizim şu anki İASKF Başkanımız, (kendisi İl Genel Meclis Üyesi, TASKK Başkanı, TFF Yönetim Kurulu Üyesi) neden kayıtsız kalıyor. Sizin siteden okuyoruz, “ben Namık Sevik’i yaptım” diyor, o demese de Yönetim Kurulu Üyeleri bunu söyledi. Madem sen bu görevdesin, gel bu sahaya da bir bak. Neden yardımcı olmak istemiyorsun? (Editörün notu: Haberin yayına verildiği gün, güzel bir tesadüf olarak, TFF İstanbul İl Başkanlığı da Karayolları Özkartal Stadı'na maç verdi. Konuyla ilgili TFF İstanbul İl Başkanı Yemen Ekşioğlu'nun açıklamaları da sitemizde olacak)


 
“Bizi görmezden geliyorlar”
Sorumuz üzerine; Anık, tesislerde yenileme yaptıklarını belirterek şöyle devam etti: "Karayolları Yeni Özkartal sahasının Hakem odaları, takım soyunma odaları yeniden düzenlendi. Buraları hep elden geçirdik, tesis her şeyiyle saha artık hazır, sadece zeminle alakalı bir sorun var. Ancak İstanbul’da toprak saha yok denecek kadar az. Biz sahamızın zeminin değişmesini ve suni çime dönüştürülmesini istiyoruz. Etrafımızdaki bütün sahalar yenilendi. Birilerinin bu saha hakkında başka amaçları var diye bizi görmezden geliyorlar. Düşünün ki, 11 yaşındaki çocuklar bu sahada antrenman yapıyor."


“Suyun içinde antrenman yapıyoruz”
Anık şöyle devam etti: "Gaziosmanpaşa Belediyesi bizim bu durumuzu görsün artık. 4 tane lamba ile suyun içinde antrenman yapıyoruz. Bizim şu anda Karayolları Yeni Özkartal Kulübü olarak futbolunun yanı sıra, Tekvando, Kung fu, Kick boks gibi sporlarda da mücadelemiz sürüyor. Benim Kulübüm Dünya Birincisi sporcular yetiştirdi. Yılmaz Çeken dünya şampiyonu yetiştirdi. Milli takım Antrenörü olarak Dünya şampiyonu sporculara bu sahada antrenman yaptırdı. Başarı gelince o şampiyon sporcularla fotoğraf çeken Sayın Belediye Başkanı, çocuğun Kulübünü neden görmezden geliyor. Geçenlerde bir sporcumu Sayın Cumhurbaşkanım davet etti, benim sporcum Ankara’da Cumhurbaşkanımın huzuruna çıktı. Benim için bundan daha büyük bir onur olabilir mi? Ancak bu sporcumu Gaziosmanpaşa Belediyesi sporcusu olarak takdim ettiler. Olsun ben ona da kabulüm. Ancak benim Kulübümün yeni şampiyonlar yetiştirmesine engel olmasınlar.  Biz Belediye’den acilen bu sahayı yapmasını istiyoruz.


“Sahamıza göz diktiler”
Şu anda Gaziosmanpaşa’nın en büyük mahallesinin Kulübüyüz. Gaziosmanpaşa Belediyesi’nin Milli Emlak Müdürlüğüne ecrimisil (işgal parası) borcu var. Gaziosmanpaşa Belediyesi bize “Bu borcu siz ödeyin” diyor. Böyle bir meblağı biz nasıl öderiz. Zaten varoş diye adlandırılan bir bölgedeyiz. Karayolları'nda bu top sahasının haricinde çocuk parkı dâhil yok. Bu sahaya da herhalde konutlara vermek için göz dikmişler. Ancak ben, Kulübüm ve mahalle halkı buna göz yumamayız.


IMG_3075 
“Bize yardım etmek istemiyorlar”
Biz de sahamızın zemini değişsin, suni çim sahalarda top oynayalım istiyoruz. Defalarca İASKF’ye gittim, derdimi anlatmaya çalıştım. Geçen sene İASKF her sahaya bir miktar para yardımı yaptı. İlk benim dilekçem olduğu halde benim sahama yardım yapmadılar. Şuraya bir tane soyunma odası yapmama müsaade etmediler. Sorduğumda ise “Mustafa Koral bilir” dediler. Mustafa Koral geldi, fotoğraflar çekildi, ama yine unutuldu her zaman olduğu gibi. Şimdi ben haklı olarak onlara soruyorum; “Öbür sahalara para ödüyorsun, zeminini değiştiriyorsun. Oradan, buradan ödenek çıkartıyorsun, pekala benim sahama neden yardım etmiyorsun. İki tane sahanın zemini değiştirildi diye bas, bas bağırıyorsun. Orada burada anlatıyorsun. Diğer sahalara yatırım yaparken bizi neden görmeden geliyorsunuz? Neden benim Kulübümü ötekileştiriyorsunuz. Ne derdiniz var sizin? Bana ve Karayolları halkına bunun bir açıklamasını yapabilir misiniz? Yoksa birileri size “Bu sahaya yardım etmeyin, bizim bu alan hakkında başka niyetlerimiz var” mı diyor?


“Aileler çocuklarını göndermek istemiyorlar”
Sporcu velileri haklı olarak bana kızıyor. Çocuklar antrenmanın ardından üstleri başları kum dolu olduğu için eve gizli gidiyorlar. Bu sahada yapılan antrenmandan sonra çocukların kumlu malzemeleri anneleri haliyle çileden çıkartıyor. Sırf bu nedenle çocukları Kulübe göndermek istemiyorlar. Aileler geliyor, “Başkan, herkesin çocuğu pırıl, pırıl sahalarda antrenman yaparken bizim çocuklarımız neden çamur içinde” diye soruyor? Bize oldukça yakın bir yerde Gaziosmanpaşa Belediyesi 2 tane halı saha yaptı. 30’a 18 boyutlarında. Biz de sevindik “bu sahalarda antrenman yaparız” diye. Ama geçenlerde Belediye’ye gittim, “sahaların kullanım hakkını Gaziosmanpaşa Kulüpler Birliği’ne verdik” dediler. Şimdi bu olmadı, yakışmadı. Her mahallede saha var, ben mahallemin dibindeki bu iki tane sahayı antrenman için kullanmak istiyorum, bana izin vermiyorlar.


“Tertip Komitesi adil karar vermedi”
Geçmişte Karayolları taraftarının yapmış olduğu taşkınlıklar yüzünden Hakemler bize değişik bakıyor. 1.Amatör Ligin 2.haftasında, 21 Eylül 2013 Cumartesi günü Gazi Mahallesi Stadında yarım kalan ve hükmen kaybettiğimiz Güneşlispor maçı… O maçta benim Kulübümün alenen hakkı yenildi. 20 tane taraftarım yok adı geçen maçta. Taraftar iki bağırdı Hakem Y. Ziya Özyurt maçı durdurdu. Güneşli Yöneticileri ve biz Hakeme; “Hocam, biz hafta içi maça gelemeyiz, şu maçı devam ettir” diyoruz. Güneşlispor Yönetici bile inanmıyor sonradan kararın böyle olacağına, “Hocam, yapma ben hafta için maça takım getirememem” diye ısrar ediyor, gidip sorsunlar onlara da. Biz de “bu maç tekrar olur” diyoruz. Olmayacak bir karara imza attılar. Hakemin raporu çok enteresan. Bu Hakemin geçtiğimiz sezonki maçlarına bakın, bir de bu sezonki maçlarını takip edin. Ben artık takip ediyorum. Art niyetli bir rapor hazırladı. Bizden sonra gittiği her maçta olay oldu neredeyse. Ben Hakeme kızarım ama bu rapora inananlara sitemim çok daha büyük olur. Ben Enver Anık olarak İl Tertip Komitelerine 10 yılımı verdim. İASKF’de de yıllarca görev aldım. Şimdiye kadar böyle bir karar çıktığına ilk defa şahit oluyorum. “Hakem raporunda güvenlik yetersizliği var” derse o maç kaldığı yerden devam eder. Bu karar adil değil. Hakkımızı yediler, bizi küme düşürmek istediler.


“İnsanlara kalbimizi açtık”
Benim sahama gelen Hakemler benim misafirimdir. Şimdiye kadar (bir-iki münferit olay haricinde) bu sahada Hakemlere, rakiplere zorluk çıkartılmamıştır. Sen şahitsin tüm bunlara. Nice Süper Lig Hakemleri bu sahada maç yönetti, en güzel şekilde konuk ettik. Tamam, sahamız, tesisimiz çok yeterli değil ancak biz bu insanlara kalbimizi açtık. Sen Hakemlik yaparken, iki defa şampiyonluk maçıma çıktın ve ben ikisini de kaybettim, sana tek kelime ağzımı açtım mı? Kemerburgaz’a gittim geçenlerde Kilyos maçı, Hakem maç öncesinde beni gördü, “Enver ağabey burada ise Asker gelmese de olur” olur. Ancak Güneşli maçında bizi mağdur edenleri de Allah’a havale ediyorum. Bu çocukların hakkını yediler.


“Hizmete devam edeceğim”
Bizim bu işten, yani Kulüp Başkanlığından Allah biliyor ki tek kuruş rantımız yok, Ben Pazarcılık yapan bir insanım. Pazardan kazandığımı bu çocuklara harcıyorum. Benim de oğullarım var, onlar da bu Kulübün futbolcusu (Erhan ve Orhan). Ben bu çocukları kötü niyetli insanların tuzaklarına düşmesinler diye spora yönlendiriyorum. Geçenlerde Kulübü bırakacaktım, sen biliyorsun, 22 yaşında evladım hayatını kaybetti. O gün yemin ettim. Başka analar-babalar ağlamasın diye aç kalsam da bu Kulübe hizmete devam edeceğim.


RÖPORTAJ: ALİ KEMAL DEMİR

10 yorum:

sporsever dedi ki...

YAZIK GAZIOSMANPASA BELEDIYESI VE IASFK DERHAL GÖREVE DAVET EDIYIRUZ BU UTANC TURK FUTBOLUNUN ...

TAKİPÇİ dedi ki...

iyide başkan hem sahadan şikayetçisin hemde sahanda maç yapmak istiyorsun.Futbolcularını bu kadar çok düşünüyorsan o sahada lig maçı yapmayacaksın koskoca Gaziosmanpaşa da sahamı kalmadı.

erhan anik dedi ki...

ali kemal ağzına sağlık valla kırık ayakla yatağımda Açık yürekliligini tebrik ediyorum senin ve senin gibi muhabir abilerimizin olması bi nebze de olsa bizim le aynı duyguları paylaşacak en azından derdimize ortak birilerinin olması bizi mutlu ediyor inşaALLAH yetkililer bunu görmezden gelmez çünkü biz kaybolan bir yani gözardı edilen bir mahallenin içinde en büyük sosyalligin ÖZKARTAL SPOR KULÜBÜ olduğunu biliYOruz ve ona göre hareket edilsin istiyoruz potansiyelimızi biliYO sun abi sesimiz kısıksa eğer hala adaletten ümidimiz var lakin yine görmezden gelinirse iş te o zaman seslenmesini biliriz ağzına yüreğine sağlık sen ve senin gibi yürekli insanlara bu ülkenin ihtiyacı var..saygılarımla..

gerçek küçükköylü dedi ki...

başkan haklı küçükköyspor adı altında orada ki yöneticilere saha peşkeş çekilip göz yumulursa sayın başkan kendisi de ister haklı

Ekrem dedi ki...

Ne güzel be "Gaziosmanpaşa'da saha mı kalmadı." Kaldı da bize kalmadı be kardeş! Hemde Gaziosmanpaşa'ya ve İstanbul'a, Hatta Tüm Türkiye'ye senelerce en büyük hizmetleri yapan kulüplerden birine! Biz daha ne yapalım? Sesimizi duyurmak için, derdimizi anlatmak için ne yapalım? Bırak lig maçını, antreman yapmak için istediğimiz sahalar bile bize verilmiyorken biz ne yapalım? Elinizi vicdanınıza koyun. Bu sahada maç oynanmasın düşüncesi yerine; "Bu saha yapılsın, bu kulübün sesini duyun artık" deyin be arkadaş!

abc dedi ki...

SPORA BU KADAR ÖNEM VERIYORSANIZ NEDEN BÜTÜN MAÇLARINIZDA OLAY ÇIKIYOR MERAK ETTİM DOĞRUSU.
HERKES KENDİNE GÖRE BİR İŞ PEŞİNDE. AMAÇ GERÇEKTEN SPORA HİZMET Mİ ACABA.

Ekrem dedi ki...

Amaç gerçekten spora hizmet etmek olmasa güzel kardeşim, biz böyle heryere bas bas bağırmayız stadımızı yapın diye. Hani oyunlar oynanıyomuş ya, orda kimsenin görmediği bi şekilde oyun oynamaya devam ederiz. Ama bizim üstümüze oyun oynanırsa kralını da maymun ederiz! Artık sabır dediğinizde bi yere kadar. Olay, olay, olay ne olaymış be! Ulan olimpiyatta binlerce kişi sahaya atladı bu kadar konuşulmadı.

sporsever dedi ki...

Yorumlara bakiyorumda ozkartalin sahasinin cim olmasini istemeyen ne kadar insan var ey vicdan yazik bencil insanlar cogalmis abc arkadas seni insan olmaya davet ediyorum

Seyirci dedi ki...

Millet ne guzel konusuyorr dısardan mac ızlemesı kolay kımse bılmıyor bu takım ıcınde neler yasanıyor. umarım bu durumdan kurtulur ÖZKARTAL

Yoksa tek utanılması gerekecek ınsan Erhan Eroldur.

ozkartallı dedi ki...

ayıptır be gazıosmanpasada saha mı kalmadı dıyen ınsan karayollrı koskoca mahlle buraya saha yapılmasa nereye yapılacak kendı sahamız var madem beledıye yapmıyo bıraksınlar bız yapalaım ona da ızın yokk

Çatalzeytin Zümrütspor gol yağdırdı

İstanbul 2. Amatör Lig 14. Grup'ta lider Çatalzeytin Zümrütspor deplasmanda Yavuz Sultan Selimspor'u 11-0 gibi farklı bir skorla yendi.