Cuma, Eylül 13, 2013

Haksız para uzak olsun!

Bu başlık nereden çıktı demeyin, size bunu açıklamaya çalışacağım. Bazı kulüplerde bulunan yöneticiler haksız para elde etmek için futbolcuları alet etmekteler.



“Nasıl olur?” diye düşündüğümde bana mantıksız geldiği için sizler ile paylaşalım dedim. Belki bu konuda yapılması gereken bir düzeltme olursa büyüklerimiz bir el atabilirler.


 


Bir oyuncu transfer ediyorsunuz ve bunun bedeli olarak (TFF+TASKK) bir miktar para yatırıyorsunuz. Ayrıca, uygun durumda ise aldığınız kulübe de gücünüzün yettiği kadar ödeme yapıyorsunuz. Bu ödeme bazen spor malzemesi de olabiliyor. Oyuncu bir sezon sonra başka bir kulübe gitmek istediğinde “ben senin için kulübüne şu kadar masraf yaptım. TASKK'e 200 TL, 400 TL de TFF'ye katılım ücreti yatırdım. Geri getir masrafları ondan sonra istediğin yere git.”


 


Yok böyle bir açıklama! Aldığın yere ödediğin miktar aldığın yerin hakkı olarak görülebilir. Ama TASKFve TFF'yeyatırdığın parayı talep edemezsin. O yatan para o sezonda yapılan masraflar için senden alınıyor. Bu parayı talep eden yöneticiler giden oyuncunun yerine alacağı oyuncunun masrafını karşılamak için talepte bulunuyor. Eğer bunları yapamayacaksan bu işi yapmayacaksın. Engel oldukları transfer için vebal alındığının farkına bile varmıyorlar, unutulmamalıdır ki kimsenin ahı kimsede kalmaz.


 


Bunu neden sizler ile paylaştım, bildiğimiz ve görüştüğümüz bazı kardeşlerimizin sesini size iletmek için yazdım.


 


YAZI: OGÜN KOCA

6 yorum:

Spor Bilimcisi dedi ki...

Teşekkürler...

Hocam kaleminize sağlık, bu konu neredeyse tüm kulüplerin yapmış olduğu bir uygulamaydı. Umarım bu açıklama kulüp yöneticilerinin vicdanına tesir etmiştir. İnşallah bundan sonra da futbolcular böyle bir durumdan muzdarip olmaz.

'Spor Bilimcisi'

kadir dedi ki...

Hocam peki şöyle soruyum size.Oyuncuyla anlaştın,sezon planlamasında o oyuncuya göre planlarda yaptın.Transfer işlemlerine ve eski kulubune bir miktar para ödedin.Sonra 2 hafta kala ne idmana gelmeye başladı nede telefonlarına çıkmaya.
Yarın bu oyuncu çıkıp gelse ben bu sene oynamak istemiyorum veya başka kulüpte oynamak istiyorum dese bu oyuncuya ne yapmak lazım?

Oyuncunun yapılan masrafını tekrar istenmemesi gerektiği fikrinize katılıyorum.O sezon için yapılan bir masraftır ve bu oyuncunun sorunu değil kulubun sorunudur.
Ama ,"bunu yapacak gücünüz yoksa bırakın bu işleri"sözünüze katılmıyorum.Çok kısıtlı imkanlarla,evine kendisine harcamadığı parasını kulubün faaliyeti devam etsin diye cebinden veren bir çok yöneticide olmakta.Bu gerçeğide unutmamak lazım.

Ogün Koca dedi ki...

Sayın Kadir bey ;
Size katılıyorum , sezon başı ve ortasında bu dediklerinizi yapanlar için değildir bu yazı.
Ben bir sezon boyunca hizmet veren ahlaklı oyuncu tipinden bahsettim. Yanlış yapan bir oyuncuyu elbetteki burada savunmam ve sadece burada değil hiç bir yerde savunmam.
Son bölümdeki bahsettiğiniz yöneticilik konusunu bizde yakından yaşıyoruz. Şunu söyliyeyim , durumu kısıtlı olan yöneticilerin verdiği paralar inanın boşa gitmez , onlar doğru adımları atarlar !!!

mustafa dedi ki...

sayın kadir bey. transfer planlamarını yaptın oyuncu keyfi gelmiyor. o zaman yaptığın masraflarıda istersin yada lisans bedeli 1.250 ise 500 u kabuletmezsinde hepsini istersin isteyen olursa parasını yatırır alır. onun gunahı onun boynuna. yukarda bahsedilen olay ile sizin dediğiniz cok farklı. yapacak gücünüz yoksa bırakın demesine de sonuna kadar katılıyorum. futbolcularla sezon başı 5 bin liraya anlaşıpta iddaa kalmayınca yada 1 den süpere cıkarsak orda nabıcaz boşver cıkmayalım diyip futbolculara sözünü tutmayan kulup sayısı %90 . eğer yönetici olarak verdiğiniz sözleri tutamayacaksanız insanları kandırmanın gencecik cocukları sömürmenin alemi yok. cebinden coluk cocuğun rıskından kuluplere ayıran insanlarda dediğiniz gibi çokça var evet. ama kuluplerle 5 bin liraya anlaşıpta anca 2,5 uğunu alıp evdeki rızkını kulubun idmanına gelmek için harcayanda cok sporcu var kadir bey

kadir dedi ki...

Kendi pencerelerimizden baktığımız zaman,herkes haklı kendince.

Yazıda bahsedilen yönetici tiplemelerine bende karşıyım,onların yanındaymış gibi bir izlenim oluştu sanırım,bunu en başta düzeltiyim.

Yalnız Oyuncu-kulüp ilişkilerini bu konuya bağlı tutarsak dar bir çerçevede kalırız.
Nasıl iyi niyetli olmayan yönetici tipleri olduğu gibi ,iyi niyetli olmayan futbolcularda olmakta.
Bu konuda oyuncu açısından da yönetici açısından da olumlu olumsuz çok örnekler çıkacaktır karşımıza.

mustafa dedi ki...

kadir bey. şahsınızın sitemini değinmek istediğiniz konuyuda anladım ilk cevabımda. yalnız benim yaptığım yorum , kendi açımdan haklı olduğum durumu durumları belirtmek için değil, sadece konu başlığı ile alakalı . yazarımızın değindiği nokta yoneticiler ve kulupler olduğu için bende bu yondeki düşüncelerimi belirttim. sayın yazarımız başka bir köşe yazısında. kuluplerden parasını alıp sonra. maçın olacağı günün gecesi sabaha kadar arkadaşlarıyla eğlenip takımına verim sağlamayıp evladının rızkını kulube aktaran yoneticinin parasını cebine koyup onun hakkını yediği , yada parasını isterken şahin kesilip, sahada bir sporcunun yapması gerekenleri yapmayan sporcular hakkında bir konu olduğunda da yanlış sporcular hakkındada yorumlarımı. eğer yazıyı gözden kaçırmazsam orayada düşüncelerimi aktarırım. saygılar.

BAL 1. Grup 26 Nisan 2024 Cuma Programı

Bölgesel Amatör Lig'de heyecan tüm hızıyla devam ediyor...