Çarşamba, Eylül 18, 2013

Candemir Yılmam: “Yoruldum bırakıyorum”

Silivri Kulüpler Birliği Başkanı Candemir Yılmam, yaptığı özel açıklamalarda Ekim ayı sonunda gerçekleştirilecek olan Olağan Genel Kurulda aday olmayı düşünmediğini belirtti.



Engin Akın Moderatörlüğünde Silivritv’de yayınlanan Spor Kritik Programına katılan Silivri Kulüpler Birliği Başkanı Candemir Yılmam son derece çarpıcı açıklamalara imza atarak kendisine verilen sözlerin tutulmadığını belirterek adaylığı tekrar düşünmediğini belirtti.


 


Yapılan TV programında çarpıcı açıklamalara imza atan Candemir Yılmam açıklamalarında; “birlik başkanlığı seçimlerin ardından 4 aylık bir süreç geçirdik. İlk etapta bir dergi çıkarttık ki birliğimizin çalışma programından kulüplerimizin haberdar olmasını sağladık. Dergi olayından evvel arkadaşlarımızla birlikte kaynaşma amaçlı bir Bulgaristan turnuvası organize ettik. Sosyallik adına güzel işlere imza attık.


 


Samsun bizi mest etti
Yoğurt festivali kapsamında Veteran turnuvaları organize ederek sosyalliği en üst seviyeye çıkartarak kaynaşmayı arttırdık. Güzel ve kaliteli bir futbol turnuvası oldu ki seyir zevki en üst seviyedeydi. Bunların ardından bizler Müjdat Gürsu anısına güzel bir organizasyona imza attık. Sonrasında ise Samsunspor sağ olsun bizleri davet etti ve Samsun’a gittik ve buradamükemmel bir şekilde ağırlandık. Samsun’da oynadığımız şöhretlerle güzel bir gün geçirdik.


 


Sabit bir tesisimiz yok
İlçede bir ilki de bizim yönetimiz gerçekleşirdi. 1. Amatör Küme’nin 3. bölge kura çekimi bizim ilçemizde yapıldı. Fakat bizim en önemli sorunumuz kulüpler birliğinin yeri yok. Bizim yani kulüpler birliğinin sabit bir mekanı bir tesisi olduğunda bizim yaptığımız organizasyonların ardı arkası kesilmez. Belediyemiz bize kucak açıyor fuaye salonunu açıyor ama yetmiyor bize. Sosyallik adına kaynaşma adına çok güzel bir organizasyon oldu. Bize destek verilsin yeter ki destek verilsin. Bizim imkanlarımız var bizim tek esiğimiz tesisleşmedir.


 


Silivrispor’un bir tesisini bile yaptıramadık
Silivrispor şu an göçebe hayatı yaşıyor. Kime gideceğiz kime derdimizi anlatacağız bilmiyorum. Elimizde bitmiş bir tesis var. Bu tesis Müjdat Gürsu Tesisidir ki bir tarafında suyu elektriği var bir tarafında yok böyle bir tezatlık söz konusu ki bizim belimizi bükmektedir. Bu tesis için derdimizi kime anlatacağız bilmiyoruz. Herkes bir tarafa çekiyor tesisleşme olmadan var olan tesisini de kullanamazsan o zaman sorunlar çıkıyor. Durum bu şekilde olunca da çocuklarımızı nasıl yetiştireceğiz Silivrispor’un altyapısını nasıl güçlendireceğiz?


 


Kim yapacak bu tesisleri?
Tesisleşme konusunda kimlerin taşın altına elini sokması gerektiğini bilmek gerekir. Federasyon bu konuya el atmalı, devletimiz, belediyemiz konuya el atmalı. Bunlar yapılması gereken işler ama bir türlü bunlara çözüm bulamıyoruz. Biz kendi imkanlarımızla ancak bu kadar yapabiliyoruz. İlerleyen zamanlarda inşallah verilen sözler var ama ben olurum ama bir başkası olur hiç önemli değil önemli olan kulüpler birliğinin devam etmesi hayatta kalması her yeni gelenin bir taş üstüne taş koyabilmesidir. Bütün kulüplerin temsil edildiği bir kurumun göz ardı edilmesi de söz konusu olmamalıdır. Bu basit bir olay değildir biz bir birliğiz.


 


Adaylığı düşünmüyorum
İki ay içinde olağan bir kongreye gidiyoruz. Şu şartlarda bekliyorum ama aday olmayı da düşünmüyorum. Elimizdeki imkanlarla bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Ama bu şartlar böyle devam ederse benim devam etmemin bir anlamı yok. Şuan Silivri Kulüpler Birliğinde bir şeyler yapılıyorsa da bu Candemir Yılmam’ın kendi çabası ile yapılanlardır. Biz göreve gelirken verilen sözler yerine getirilirse eğer iyi ve güzel şeylere imza atılabilir. Öncelikle verilen sözlerin tutulması gereklidir. Belki kapalı bir kutu gibi konuşuyorum ama biz şuan kime bağlı olduğumuz bellidir.


 


Belediye halkına hizmet etmek zorunda
Biz Silivri Belediyesine bağlıyız. Silivri Belediyesi kime hizmet etmek zorunda spor konusunda olaya baktığımızda Silivri Kulüpler Birliğine hizmet etmek zorundadır. Ayrılan bütçeler var bu konu ile ilgili. Belediyelerden herkesin hakkı eşit şekilde verilmelidir. Bir şekilde hiçbir kulübümüzün mağdur durumda olmaması için çalışılmalıdır.


 


Belediye adaletsiz dağıtım yapıyor
Belediyenin kulüplerle ilgili maddi dağıtımında bir adaletsizlik var. Bunu da kabul etmek zorundayız. Hemen her kulübün farklı şikâyetleri ve dertleri var belediye kanadı ile ilgili. Kime kulübe fazla destek veriliyor kimisine hiçbir şey verilmiyor, kimisine az veriliyor ama bu dengenin sağlanması gerekir. Bu denge ise tek yetki olarak Silivri Kulüpler Birliğinin belediye tarafından kabul edilmesinden geçer. Birlik kendi bütçesini oluşturur ve dağıtımını adilene bir şekilde yapar. Aslında bu iş bu kadar basittir. Belediyenin bize sahip çıkarak gelir getirici bir tesisin oluşumuna yardımcı olmalıdır. Bizde işletmelerimizden gelecek olan gelirlerle bütçemizi oluşturup kulüplerimize ve gençlerimize desteğimizi sağlıklı bir şekilde aktarabiliriz.


 


Herkes anladığı işi yapacak
Spor ile ilgilenen spora bakacak, inşaat işi ile ilgilenen inşaatının başında olacak, emlak işi ile ilgilenen de emlak işine bakacak. Herksin mesleği ayrı, ayrı atıyorum sporun içinden gelen bir isim ile farklı bir iş kolundan gelenin spora bakışı aynı olamaz kesinlikle. Sporun içinden gelenlerin neyin nereye nasıl ne kadar gideceğini en iyi bilenlerizdir. Bizim doğrultumuzda kurulan yapıların daha sağlam olacağını düşünenlerdenim.


 


Birliğimizin bir işletmeye ihtiyacı var
Benim bir projem vardı tabana yayılma adına olmadı kabul görmedi. Seçimlerden önce şimdiki Yelken Balık Lokantası’nın orasını istemiş ve projelendirmiştik olmadı. O alana kapalı bir yüzme havuzu, fitnes salonu ve birliğe gelir getiren bir lokantamızı yapmış olsaydık bizim hiçbir sorunumuz olmayacaktı. Buradan gelecek olan gelirle biz düze çıkar kendi yağımızla kavrulabilirdik. Böyle birde tesisin oluşturulması ile birlikte ilçe halkı mükemmel bir şekilde sporunu yapacaktı. Böyle bir tesisin vücuda gelmesi ile birlikte kalmayacak olan sorunlarla birlikte gelir gelecek ve hizmetler artacaktı. O zaman işler kötü gittiğinde ise tek sorumlu birlik başkanı olacaktı. Bizim istediğimiz de buydu aslında.


 


Sorunlarımız göz ardı ediliyor
Birileri spor kulüplerinin sorunlarını görmesi lazım. İmkanlarım olsa kendim yapayım ama benim de imkanlarım bir yere kadar bende yoruldum artık. Destek görmüyoruz yarı yolda kalıyoruz. Bizim istediğimiz tesis Candemir Yılmam için değil ki biz ne istiyorsak Silivri halkı ve Silivri gençliği için istiyoruz.


 


Sporu sevmek gerekir aslında
Spor işi gönül işidir. Biz sporu seven insanlarız. Sporu sevmek gerekir ki gelişsin. Benim siyasi bir beklentim yok. Ne meclis üyesi olma derdim var ne de bir yere başkan olayım. Benim asıl derdim ilçemin sporunun gelişmesi için ne gerekiyorsa bir an evvel yapılsın istiyorum ve tek suçum da budur benim. Ben çarşı meydanında 27 senedir esnafım, eski profesyonel bir futbolcuyum yani sözün özü ben neysem oyum. Kimseden de bir şey beklemiyorum ben derdim sadece Silivri’dir.


 


Siyasi bir beklentim olsaydı şuan meclisteydim
Hatta benim kulüpler birliğini basamak olarak kullanıp belediye meclis üyeliğine gireceğimi bile konuşuyorlardı. Şimdi geniş düşünmek gerekir ki biz veteranları kurduğumuzda belediye başkanı Hüseyin Turan’dı. O zaman ben Ak Partiliydim. Şimdi CHP’li oldum. Yarın bir başka parti diğer gün bir başka parti bu böyle gider ben yine aynı mekanda işimi yapıyor olacağım da dedikodular kesinlikle değişmeyecek. Herhangi bir partiye sempatim daha olsa bu diğer partiliyi yok saymam anlamına gelemez gelmemelidir de. Kimsenin ağzını bağlayamazsın. Ağzı olan da konuşacaktır. Herkes istediği gibi konuşabilir herkes serbesttir. Herkesin kendine göre düşünceleri vardır herkes de buna saygı göstermek mecburiyetindedir. Biz nasıl diğerlerine saygı gösteriyorsak onların da bize saygı göstermesi gerekir. Ben esnafım kendime göre vardır düşüncelerim lakin hayatım boyunca hiçbir zaman siyaset yapmadım. Hiçbir partiye de üyeliğim yoktur.


 


Sözlerin tutulmaması camiamızı üzdü
Benim derdim haksızlıkladır verilen sözlerin tutulmaması beni üzmektedir. Verilen sözlerin tutulmaması durumunda da ben karşısında olmazsam kendime ihanet etmiş olurum. Benim de kendime göre yaşantım var benimde ailem ve çevrem var ben aileme ve çevreme verdiğim sözleri tutmak adına var gücümle çalışmaktayım. Bana ve kulüplerimize söz verenler nasıl kendilerini düşünüyorlarsa bende kendimi ve kulüplerimi düşünmek zorundayım. Ben Silivri için buradayım ben ilçemin sporunun gelişmesi adına buradayım. Silivri için hizmet etmeye çalışıyorum bundan sonra da hizmet edeceğim de. Bu zamana kadar yaptığımız her organizasyon birileri tarafından sahiplenildi. Helali hoş olsun sahiplenilsin ama bir teşekkür eder insan.


 


Ben huzurluyum hizmet yaptım diyebiliyorum
Bizler bir noktaya kadar olayı getiririz ondan sonrası başkalarına kalır. Ben vicdanen rahatım. Görevde kaldığım süre boyunca hizmet ettiğimi düşünüyorum. Burada ilklere imza atıyorum ilçemize bir ivme kazandırıyoruz ama gelinen noktada yalnız kalıyorsak o zaman birilerinin oturup da düşünmesi gerekir. Asli amacımız Silivri’yi en iyi yerde görmektir” şeklinde konuştu.


 


HABER: ENGİN AKIN

Hiç yorum yok:

İfa'nın gençleri 8'de 8 yaptı

İstanbul U-17 A Ligi 12. Grup 8. hafta karşılaşmasında İfa Spor, deplasmanda Sultangazi Sultançiftliği’ni 2-0 yendi.