Perşembe, Ağustos 29, 2013

Ekşioğlu'ndan TÜFAD'a suçlama!

TFF İstanbul İl Başkanı Yemen Ekşioğlu, “siz sorun Yemen Ekşioğlu cevaplasın” başlıklı haberdeki soruları yanıtlamaya devam ediyor. Ekşioğlu bir okuyucunun sorusu üzerine TÜFAD İstanbul Şubesini, Kurslarda 'tanıdıklarına öncelik vermekle’ itham etti.



TFF İstanbul İl Başkanlığının İstinye’de bulunan Orhan Saka Amatörler Evinde sorularımızı yanıtlayan Ekşioğlu, “Antrenör kursları çok pahalı. Ayrıca, Antrenör kurslarına başvurularda sıra ile değil tanıdık ile alıyorlar. Keza ben başvurdum. 3 ay sonra bir yöneticinin başvurusunu da ben yaptım. Bana ilk kursta gireceğini söyledi. Ben de sıranın gelmesi gerekir dedim. Kendisi şu anda C lisans ile hocalık yapıyor bense hala sıra bekliyorum?” şeklindeki bir soruya:


“Bu TÜFAD’ın konusu. Doğrudur, aynı duyumları bizde aldık. TÜFAD’ın yönetiminde olan ve yanında olan yandaşların hepsi lisanslarını aldılar. Ama ben bu sene bu kitapçığa yine koydurdum. Meydan artık çiftlik değil. Amatör Federasyonun haberi olmadan daha doğrusu onayı olmadan kurslar açılmayacak. O kurslara da hak eden girecek. Şu anda kurslara hak etmeyenler giriyor. Benim bildiğim yöneticiler bu işin kaymağını en son yemesi gerekir. Türkiye öyle bir haldeki bunu ne sen sor, ne ben söyleyeyim” dedi.


 


“Her fırsatta fazla maç sayısı ve yetersiz statlardan bahsediyorsunuz. Biz GOP Yeniköyspor Kulübü olarak maçlarımızı yıllardır Gaziosmanpaşa’da ve Arnavutköy’de oynuyoruz. Yaklaşık 3 yıldır yeni yapılan bir stadımız var, Terkosspor tesisleri. Biz maçlarımızı burada oynamak istiyoruz. Sizse “oraya maç veremeyiz, uzak diyorsunuz. Şile, Tuzla, Silivri ya da Karacaköy çok mu yakın?” soruna ise:
GOP Yeniköyspor, kendisiyle beraber orada oynayacağı bir kulüp daha bulsun tabi ki Terkosspor tesislerine maç veririm. O tesise maç verilmemesine benim de vicdanım el vermiyor. Fakat bu stat hem Hakem açısında, hem Saha Komiseri açısından sıkıntılı. Sadece orası değil Binkılıç’ta, Riva’da aynı şekilde. Ama en azından altyapılarında bir iki kategori katılınca çift maç olunca maçlar veriyoruz.” dedi.


 


“Kaleci Hocalığı için lisans alacaktım ama sanırım sadece Lise mezunlarına var ama ben ilkokul mezunuyum. Kurallarda bir değişiklik olur mu?” sorusuna Ekşioğlu şu cevabı verdi;
Bu son beş senedir lise mezunu şartı aranıyor. Herkese dünyaya geç geldin diyoruz ama bu kardeşimize galiba erken gelseydin diyeceğiz. Ben bu konuyu Rasim Kara ile konuştum. Bu işleri düzenleyen Sinan Bozkurt’la da konuştum. Bilhassa amatör liglerde kaleci Antrenörü açığını kapatmak için çalışmalar yaptırıyoruz.” cevabını verdi.


 


“Yemen bey işsiz kalan futbolcunun halini anlamaz, çocuğumun süt parasını temin edemiyorum!” şeklinde bir siteme ise:
Kontenjanı ben çıkartmadım. Burası amatör lig. Madem çok yeteneklisin git profesyonel ligde oyna kardeşim. Burada ne işin var? 2.Amatör Lig’de 200 tane takımımım var gitsin orda oynasın. Bunu bizzat ben yaptım. 2.Amatör Lig’de yaş sınırı yok serbest bıraktırdım. Benim Süper Amatör Ligim ve 1.Amatör Ligim bazı futbolcuların ekmek kapısı değil. Adı üstünde Amatör, kimsenin de oyuncağı değil. Cumartesi ve Pazar günü sahaları dolaştım. 20’ye yakın sahaya gittim. Bizim de bir ailemiz var ama ailemizden de önde görüyoruz burayı. Burası benim ekmek kapım değil.  Başkaları da böyle görmesin. Biz idarecileri fazlasıyla kullandılar, bundan sonra kullanmasınlar.” dedi.


 


Soru: Türk futbolunda gençlerin önünü açması için u19 gruplarını 14-15 takımlara çıkarabilir misiniz?
U19 yaş kategorisinde oynayan futbolcu zaten A takımda da oynuyor. Ben de isterim tabii. 10’lu yaparken bile zorlandım. Geçen sene lig 10 Temmuz’da bitti.


 


Soru: Her takımın büyüklerin kategorisinde ilk 11’inde iki tane 20 yaş altı olsa daha iyi olmaz mı?
Onu takip edemeyiz. Biz onu getirdik. Dedik ki kontenjanı yükseltelim dedik. 4 değil de 5 yapalım dedim. Ama 18 yaş altında da 4 tane 5 tane futbolcu olsun dedim.  Ama yöneticilerin hiçbiri kabul etmedi.


 


“BAL Statüsünü değiştirerek İstanbul takımlarının aynı grupta olması sağlanarak özellikle BAL’dan düşmelerdeki adaletsizliği ortadan kaldırılması hakkında çalışmalar var mı?” sorusuna ise;
O zaman Bölgesel Amatör Lig’in ne anlamı var. O zaman Süper Amatör Lig’e yazık değil mi?


 


Soru: Genç futbolcuların transfer yaşı ne zaman 21 olur?
23 yaşına kadar zaten gittiği kulüplerden parasını alıyor. Bu seferde futbolcular söyleniyor. Kulüplerde bu yaşı yükselt, bazıları da düşürt diyor. Geçen sene “11 yaşına kadar anne-baba muvafakatnamesine göre herkes gidebilir” dedim. Ama şimdi futbol okulları, ben bunu 3 sene 4 sene yetiştiriyorum diyor. Anne babası alıp elini kolunu sallayarak çocuğunu alıp gidiyor. Şimdi bu sene onlara para koyduk.


 


“Sahaları gezdiğinizi biliyoruz, bu sahaya maç veremem dediniz neye göre maç vermeyeceksiniz? Top tellere çarpıyor! Ne düşünüyorsunuz” sorusuna da;
En son geçen hafta bütün sahalara gittim. Mesela Alibeyköy Parseller sahasında kendileri maç oynamak isterlerse ben oraya maç vereceğim. Orada Minik ve U14 maçları oynanır. A takım maçı orada oynanmaz. Tel örgüler konusunda şunu söyleyebilirim; evet bunlar oyunun devamında sorun olabiliyor lakin amatör takımların adeta geçim kaynağı bu sahalar. Bir doksan dakika boyunca top iki sefer, bilemedin beş sefer tele çarpsın.


 


HABER: ALİ KEMAL DEMİR / ERHAN HARPUT


[gallery ids="77333,77334,77335,77336"]

1 yorum:

dogrusu bu dedi ki...

Aynen sizin zamaninizdaki gibi yani degisen bisey yok.

Çatalzeytin Zümrütspor gol yağdırdı

İstanbul 2. Amatör Lig 14. Grup'ta lider Çatalzeytin Zümrütspor deplasmanda Yavuz Sultan Selimspor'u 11-0 gibi farklı bir skorla yendi.