Cuma, Mayıs 24, 2013

Futbolcular yaş kontenjanının yükseltilmesini istiyor

2013-2014 futbol sezonu öncesinde, İstanbul Süper Amatör Lig Kulüplerinde görev alanlar başta olmak üzere, birçok futbolcu yaş kontenjanının yükseltilmesi için yetkililer ile görüşmelere başladı.



Daha önce yürürlükteki uygulama ile bir takım, 30 yaşından büyük yalnızca iki futbolcu oynatabiliyordu. TFF’nin “gençlerin önünü açmak” gerekçesiyle aldığı kararla amatör liglerde kontenjan sınırı 28 olarak belirlenmişti.


 


Çok futbolcu mağdur oldu
Bu karar ile Bölgesel Amatör Lig ve Süper Amatör Lig’de hayatını futboldan kazanan, evine, çocuğuna buradan kazandıkları parayla ekmek götüren birçok futbolcu gerçekten çok zor durumda kalmıştı. Öyle görünüyor ki, kontenjan olayı bu şekilde devam ederse bu sorun artarak devam edecek.


En verimli çağlarında spordan kopuyorlar
2013-2014 futbol sezonu öncesinde Amatör İşler Kurulu’nun bu konuda nasıl bir karar alacağı da merak konusu. Ayrıca TFF, “futbolcu yetiştireyim” derken bu kararla en verimli çağlarında, futbola hizmet veren, gençlere örnek olan, yetişmeleri yıllar almış deneyimli oyuncuları sokağa atmaya, spordan uzaklaştırmaya başladı.


 


Amatör Kurul ile temaslara başlanması için görüşülecek
Amatör Kurul tarafından ilerleyen günlerde Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu’na (TASKK) sunulacak olan taslakta, Amatör Liglerde yaş sınırının yukarıya çekilebilmesi için futbolcular kendilerine destek veren etkili bazı kimseler ve bazı Kulüp yetkilileri görüşmeler yapmaya başladılar.


“Amatör Liglerin kaybolan keyfinin yerine gelmeli”
Adının açıklamasını istemeyen bir Kulüp Başkanı yaptığı açıklamada, “Amatör futbolcu, futbol faaliyetine katılması ile ilgili zorunlu giderleri dışında herhangi bir ücret almayan futbolcular olarak tanımlanır. Ancak aslında işin gerçeği farklıdır. Hedefi şampiyonluk olan takımların hemen, hemen hepsi para ile transfer yaparlar. Biz de geçtiğimiz sezon ciddi bir bütçe ayırdığımız halde maalesef başarılı olamadık. Kadromuzdaki futbolcuların en verimlileri TFF’nin “yaşlı” diye tabir ettiği oyuncularımızdı. Bu konuda birilerinin girişimlerde bulunması gerekiyor, Kulüplerimizin, sporcularımızın futbol oynamasına imkân sağlamak adına bir araya gelmesi gerekiyor. Biz bu adımları atıyoruz, amacımız Amatör Liglerin kaybolan keyfinin yerine gelmesi” dedi.


 


“30 yaşında ilk defa çalışmaya başladım”
Kontenjan konusu ile ilgili olarak görüşlerini aldığımız bir futbolcu, “futbolcu seviyoruz ancak oynamamıza izin verilmiyor. Bu yaş durumu birçok arkadaşım gibi beni de çok etkiledi. Geçtiğimiz sezon BAL’da bir takımda görev yaptım ancak Kulüp yetkilileri ‘sen kontenjansın, bizim vereceğimiz parayı kabul et’ dedi. Ben de mecbur kaldım. Ayrıca ben ve benim gibi Profesyonel liglerde görev yapan futbolcular 28 yaşından sonra hayatlarında ilk defa çalışmak durumunda kaldılar. TFF bu kararla bizi alenen kahve köşelerine itiyor. Süper Ligde neredeyse 40 yaşında futbol oynayanlar varken, amatör liglerde yaş sınırı olmamalı diye düşünüyorum” dedi.


“Saha er meydanıdır”
15 sene Profesyonel Liglerde görev yapmış ve amatör liglere dönüş yapmış tecrübeli bir futbolcu ise, “futbol sahası er meydanıdır. Kendine güvenen oynamalı. Ben kontenjan 30 yaş olsun da demiyorum, yaş sınırı kalkmalı diyorum. Amatör maçlarda seyir zevki kalmadı. 1-2 takımın maçlarının haricinde tribünlerde kimseleri göremiyorsunuz. Hem deneyimli oyuncular genç takım arkadaşlarına saha dışı ve saha içinde tecrübelerini aktardıkları gibi, amatör futbolun da gözle görülür bir şekilde kalitesinin yükselmesine sebep oluyorlar. Tecrübeli futbolcuların Hakemlere, Kulüp yetkililerine sorun yarattığını da düşünmüyorum. Bu karar resmen Kulüplerin daha az para harcamak için seçtiği bir yoldur” dedi.


 


“Faturalarımı ödeyemedim, işsizim, hayata küstüm”
7 sene Profesyonel oynamış ve 5 sezon önce Amatör dönmüş olan 32 yaşındaki bir futbolcusu ise, “kendimi performans olarak halen güçlü hissediyorum ancak Kulüplere kontenjandan dolayı bize soğuk bakıyorlar. Bu sene çok sıkıntılar çektim, Kulübün bana teklif ettiği 6 bin TL’yi mecburen kabul ettim. Başka bir işim yok. Evliyim ve çocuğum var. Evimde sorunlar yaşamaya başladım. Elektrik faturasını ödeyemedim, 2 defa evimin elektriği kesildi. Yapacak hiçbir işim yok, TFF bizi resmen karanlığa itti. Hayata küstüm, çocuğumu okula gönderirken cebine harçlık koymakta zorlanıyorum ve kendimden utanmaya başladım. Şimdi sezon bitti ve geceleri taksicilik yapıyorum. Benim gibi birçok arkadaşım bu durumda. Ne yapacağımızı bilemediğimiz gibi geleceği de pek ışıkla bakamıyorum” dedi.


 


“Kontenjan Kulüplerin işine geliyor”
İstanbul Süper Amatör Ligde her sezon iddialı takım kurması ile bilinen bir Kulübün Başkanı ise şunları söyledi: “Tüm ülke genelinde Kulüpler kontenjanın aşağı düşmesi için çaba harcıyorlar. Benim kendi fikrim kontenjan 30+3 olmalı ve ayrıca her Kulüp kendi alt yapısından 3 oyuncuya 18 kişilik kadroda yer vermek zorunda kalmalı. Kontenjanın aşağı çekilmesi elbette bizim işimize geliyor, daha az para ile sezonu tamamlıyoruz. Misal vereyim, 2.Ligde oynamış bir futbolcu benden 25 Bin TL isterse bu parayı alır. Hem de günü, gününe alır. Ancak 20 yaşındaki bir oyuncu istediği kadar yetenekli olsun alacağı ücret en fazla 3-4 bin TL’dir. Kulüpler sadece kontenjan yaşı düşsün istemiyorlar, bunun yanı sıra futbolcuları, Kulüplerine 2 sezon bağlayıcı maddeler de talep ediyorlar. Bir de bu kontenjan durumu 28’den büyük bazı futbolcularda moral bozukluğunun yanı sıra, futboldan feragat etmek anlamına da geliyor. Benim Kulübümün forması giymiş çok kaliteli bir futbolcu 3.Ligde kaptanlık yaptığı halde kontenjana takıldı ve Amatöre dönüş yaptı, ayrıca futbolu her gün geriye gitmeye başladı. Şimdi 2.Amatör Ligde bir Kulüpte yedek bekliyor. Yani futbolcu “emeklilik sendromu” yaşıyor. Buna mani olmak lazım. Ben kontenjan konusunda futbolcuları destekliyorum. Ancak futbolcular da hercai. Ayrıca yalnızca sanal ortamda konuşuyorlar. Geçtiğimiz yıllarda bu konu hakkında protesto yürüyüşü yapıldı, katılan futbolcu sayısı ortada. Futbolcular samimi olsunlar, futbol oynamak onların hakları, haklarını arasınlar.


 


HABER: ALİ KEMAL DEMİR

24 yorum:

hatip alataş dedi ki...

KESİMLİKLE KATILIYORUM FUTBOLCUNUN EN VERIMLİ DÖNEMİNDE KAHVE KÖŞELERİNE İTİLMEKTEDİR GENÇLER DIYORLAR KAHVE KÖŞELERİNE İTİLEN 28 YAŞ ÜSTÜ FUTBOLCULARI DÜŞÜNEN YOK İŞİ OLMAYAN EKMEĞİNİ FUTBOLDAN KAZANAN LARIDA BİRAZ DUYARLI OLMANIZI BEKLIYOR VE YAŞ OLAYININ KALK MASINI İSTİYORUM...TFF BU YÖNDE DAHA DUYARLI OLSUN

MURAT YILMAZ dedi ki...

futbolda yada sporda yaş kotası olmaz açın TFF orjinal sitesini, orada futbol gelişim direktörlüğünün görevleri yazar 2.maddede yaş gözetmeksizin futbolun yaygınlaştırılması der.yani oynama spora yakışmayan bir terim bence her kulüp için kendi altyapısından yetişen en az 2 sene altyapı katagorilerinde oynamış 16-23 yaş arası 6 oyuncu ilk 18 kişilik kadroya alınma mecburiyeti koysalar kulüpler altyapılarına yatırım yapılmak zorunda bırakılır hemde takımlar gençleştirilir.sporda yaş kotası hiç bir ligde uygulanmamalıdır.

SPORSEVER dedi ki...

FUTBOLCUNUN YAŞLISI GENCİ OLMAZ ARKADAŞLAR, İYİSİ VE KÖTÜSÜ OLUR. YETENEĞİ OLAN HERKES SPOR YAPABİLMELİ VE OYNAYABİLDİĞİ KADAR FUTBOL OYNAYABİLMELİ.
HER OYNAMAK İSTEYEN YAŞI BÜYÜK FUTBOLCUYU OYNATMAK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ.
TAKIMLARIN BAŞINDA BULUNAN TEKNİK DİREKTÖR VE YÖNETİCİLERİN İŞİ TAKIMA FAYDA SAĞLAYABİLECEK OYUNCULARI BULUP ANLAŞMAK VE OYNATMAKTIR.
SADECE FUTBOL OLARAK AYIRMAK İSTEMİYORUM HANGİ SPORDA OLURSA OLSUN YAŞ SINIRLAMASI KALDIRILMALIDIR.
50 YAŞINDA BİLE OLSA ADAM GİBİ ADAMSA VE TAKIMIMA HER KONUDA KATKI SAĞLIYABİLİYORSA HİÇ TEREDDÜT ETMEDEN OYNATIRIM.

Fırat dedi ki...

ilk kez takımımla süper amaöre çıktım ve takımda4 kişi 28 yaş üstü bunlardan biride benim ve hayatımda ilk kez süper amatörda futbol oynama fırsatını yakalamışken bu engelden dolayı oynamama gibi bir durumla karşı karşıyayım... klübüm beni hernekadar istesede insanın içinde bir şüpe kalıyor...

mario dedi ki...

35 yaşındayım kralına madensuyu yatırır kaldırırrım kontenjanı çıkaran kimse yanlış yaptı. süperliğde de kaldırsınlar

AHMET dedi ki...

bu yaş sınırlamasının kaldırılması çok doğru olacak.Çünkü anadolu illerinde 15-20 yaş arası gençler hafta içi ve de özellikle hafta sonu dersanelere gidiyor.Çoğu veliler dershane yüzünden çobuklarına futbol oynamaya yasakladıkları için takımlar oyuncu bulamıyor.

ahmet dedi ki...

insanların profesyonel liglerde 40 lı yaşlara kadar trilyon kazandığı ve istedikleri kadar oynadıkları bi dünyada aynı işin amatörüne kontenjan koymaları belkide ellerindeki tek spor imkanını maddi olarak az da olsa katkılarını elinden alan zihniyet sahibi insanlar... şu mübarek cuma günü niyetine Allah huzurunda emeklerini imkanlarını çaldığınız sporcu arkadaşlarımın kardeşlerimin haklarını ödeyemeyeceksiniz...

sunay zafer dedi ki...

kontejan çıktı çıkalı kalite kalmadı tff ne diye direniyor yaş kontejanı hangi akla hizmet ediyor.ben 16 yaşındayken babalarla futbol oynadım iyi olan genç nasıl olursa olsun takımda mutlaka forma bulur abilerindende çok şey öğrenir.şimdi bakıyoruz 17 18 yaşındaki çocuklar saygısız tembel kendini beğenmişlik bir zihniyete bürünüyorlar sahada nerde durcağını bılmeyen dünya kadar profesyonel olmuş topçu var.bizde erkenden bırakalım tamam bırakıyorum şimdi nekadar gayri meşru iş varsa hepsini yapalım kaçakçı hırsız dolandırıcı olalım istiyorlar meslek yok birikim yok (çünkü fedarasyonda davalık kulup başkanları sağ olsun hırsızlar vaat ettiler ucundan gösterip gerisini vermediler.sizinde allah belasını versin ) baba fakir mecburen ülkeye hizmet edelim yararlı birer karaborsacı olalım başka nasıl hayatta kalacağız alın terimize mani olanları allaha havale ediyorum çocuğumun rıskıyla süt paraysıyla oynayanın iki yakası bir araya gelmez inşallah

noname dedi ki...

28 yaşına gelmişsin transfer yapamamışsan zaten oynama. oynayacaksan da keyif için oyna parayı dert etme.28 yaşına kadar yan gel yat çabalama sonra yok ben futbolcuyum hakkımı elimden alıyosunuz

OFLU dedi ki...

Genç unutma sende 28 yaşına geleceksin. Futbol Federasyonu bitik durumda kimse bir şey beklemesin Adalet olmayan ülkeden bir cacık olmaz

gençosman dedi ki...

ben 92 doğumlu bir futbolcuyum.. yaş kontenjanı gençlerin önü açılsın diye çıkarılmış lafta.. ama gördüğüm şu ki ihtiyarlar olmadan bu ligin tadı çıkmıyor birilerinin arada bağırıp koş lan deyip bağırması gaza getirmesi lazım yoksa gençlerin önünü açıcaz diye hep kapanacak..futbol oynamak isteği var bi kere bırakın insanlar oynasın gençler için bu daha iyi olur inanın ve yaş kontenjanını hepten kaldırınn

ALPACİNO dedi ki...

NEREDE ESKİ KALİTELİ DOLU TRİBÜNLER ÖNÜNDE OYNANAN MAÇLAR , ESKİDEN PROFOSYONELDEN DÖNEN FUTBOLCULAR 35-40 ARASI AMATÖRDE OYNARLARDI VE AMATÖRÜN SEYİRCİSİ BELKİDE SÜPER LİG MAÇINDAN DAHA FAZLA KEYİF ALIRDI BU MAÇLARDAN ÖZELLİKLE ESKİ ŞÖHRETLERİ İZLERDİ GENÇLER KUSURABAKMASIN AMA OLDUKÇA YETERSİZLER AMATÖR LİGİN KATİLESİ İYİCE DÜŞTÜ ASLINDA GENÇLEREDE KABAHAT BULMAMAK LAZIM BELKİDE TAKIM İSKELETİNİ SAĞLAM TECRÜBELİ ABİLERİ OLUŞTURSA ARAYA SERPİŞTİRİLEN GENÇLER ÇOK DAHA İYİ OLACAK, SON OLARAK DÜNYANIN HERYERİNDE FUTBOL OYNAMA YAŞI 40 SEVİYELERİNE GELMİŞKEN 28-30 YAŞINDAKİ FUTBOLCULARIN ÖNÜ KESİLMEMLELİ..

SÜLEYMAN ATAR dedi ki...

SAYIN ALPACİNO : SÖYLEDİKLERİNİZE SONUNA KADAR KATILIYORUM. SÜPER LİG DE 1. VE 2. LİG DE TOP OYNAMIŞ KALİTELİ AMA YAŞI 30 U GEÇMİŞ FUTBOLCULARIN AMATÖRDE YAPACAKLARI VE GENÇLERE ÖĞRETECEKLERİ O KADAR ÇOK ŞEY VAR Kİ ANLATMAKLA BİTMİZ... HE ŞU AÇIDAN DA BAKABİLİRİZ, BU OYUNCULAR DA İŞİN PAPAZLIĞINI ÇOK İYİ BİLDİKLERİ İÇİN GENÇ YAŞTA Kİ HAKEMLERİ AVUCUNA ALIP MAÇ YÖNETTİREBİLİRLER. BAZI HAKEMLER AÇISINDAN SIKINTILI DURUM OLABİLİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM :)
SAYGILAR...

crevenazvezda dedi ki...

futbolda yaş sınırı kavramını doğru bulmadığımı belirtmek istiyorum.28-30 yaş süreleri geçiyor.profesyonel olamayıp amatör bir emekçi olarak geçimini sağlayan(noname size yanıt olsun)iyi veya kötü ayrımı yapmadan bir futbolcunun 8-10 senelik bir meslek yaşamının üstelik eskiden 3.lig futbolcususun bile yararlandığı askerlik avantajlarından yoksun bırakıldığı(prof.futbolcular derneğinin kulakları çınlasın-ayhan akbin'e selam!!!)ortamda amatör futbolcuların 2 senesini askerlik için düşerseniz 6-8 sene geçimini ve hayatını kurtarmasını beklemek sadece bizim ülkemizde olur.tabii ki futbol oynayacağına loto-toto oynasın ben bilmem eşim bilir yarışmasına katılsın güven bana yarışmasına katılsın derseniz yanıt verecek söz bulamam.yineliyorum iyi bir amatör küme izleyicisi eski bir futbolcu olarak futbolda hele hele amatörde yaş sınırı kesinlikle uygun bulmuyorum.umuyorum ki survıvora katılmadan alınterini emeğini gücünü yeteneğini futbola veren insanlara bu hak yeniden verilir.teşekkürler.

engin dedi ki...

kontenjan dıyolar ıster ıstemez onumuzu tıkıyolar spor yapacaksan gıt 2 amatorde oyna dıyolar onada eyvallah dıyoruz gecımımızı saglamak ıcın ıse gırıyoruz bu seferde 2 amator macını hafta ıcıne gerıyolar maca gıtmesen olmaz maca gıdersen ısyerınde sıkıntı cıkıyo nerde spor yapalım o zaman bız

noname dedi ki...

ya haklısınız ama bi takımda biraz yaşı büyük bi topçu varsa o takımda ne kadar kaliteli genç olursa olsun mutlaka bi şekilde onu kesiyor. ama kulis yapıyor ama genci dışlıyor bi şekilde bunu yapıyor. tabiki çok iyi niyetli yardımsever abilerimiz de var ama sonuçta herkes kendi geçim derdinde oldugu için gençleri pasifleştirip tepelerine biniyorlar. en basitinden ters bi çalım attıgında bile senden yaşça hayli büyük birine dönüp tekme atabiliyor ya da bagrabiliyor. kişilikli haysiyetli görmüş geçirmiş abilerimiz gelip gerçekten abilik yapan şahıslar gelsin oynasın tabi ama bunu belirleyecek bir kriter yok maalesef.

metehan dedi ki...

işte burak yılmaz adam 27 yaşında ve dünya kulupleri peşinde.işte galatasaray lille takımından 27 yaşında 8 milyon euroya topçu alıyo.selçuk inan, olcay şahan ,ahmet ilhan özek,daha nicesini sayarım hepsinin yaşı ortada.hala neyin sınırını koyuyolar anlamıyorum.eğer bu sınırı koyan kimse kaldırsın hemen yoksa bu kadar mağdur insanın vebali ona kalacaktır

Murat dedi ki...

Bugun okuduğum en ilgimi çeken haberdi ve okudum duygulandım demesem yalan olur. umarım 2013-2014 sezonunda çok çok daha güzel günler futbol sevdalılarının olsun.. o yeşil sahalarda tat arıyorum... !

EC. dedi ki...

Türkiyede amcan dayın varsa iyi bir konumda her türlü topçu olursun kontenjan olsanda olmasanda . TFF bıraksın yaş kontenjanınıda buna çare arasın kendileride onlarda o ayrı konuda . Amatör liglerde ne topçular var prof bile olamamış neden acaba . Türkiyeden neden bir dünya yıldızı çıkmıyor ? Polonyodan Venezuelladan İsveçten İsviçreden Danimarkadan var bizden neden yok ? TFF bunun peşinde koşsun . Genç yetiştirmek içinmiş kontenjan. 3 senedir süper amatörde oynayıpta kendini gösterip prof olan kaç gencimiz var yada alt yaş milli takımlarına giden belkide bir elin parmaklarının sayısını geçmez. Bıraksınlar kontenjanı bunları düşünsünler bizlerde topumuzu oynayalım .

franck dedi ki...

28 yasina gelince gorurum seni bir yerlerini parcalarsin

erman dedi ki...

25 yaşında futbolu bırakmamızı isteyenlere yazıklar olsun

hakan dedi ki...

bende 32 yaşındayım 10 sene amatör futbol oynadım fakat uzunca bi süre ara vermek zorunda kaldım şimdi tekrar oynamak istiyorum fakat bu yaş kontenjanı olayından takım bulamıyorum kendimi iyi hissediyorum bu yaş olayı çok saçma amatör futbolu ben zevk için yapyorum ama bu işten para kazanan insanlar var bu yaş sınırı kalkmalı

mmttt dedi ki...

yaa arkadaşlar bu ülkeden hiç bi cacık olmaz.her alandA zengin daha cok zenginleşio fakirde gittikçe fakirliyo.futboldada aynen o şekil bank asya süper lig amaçsızca sacılan paralar 2.3.ligin bal liginin amatör liglerin hali ortada millet maç satmaya takım kuruyoo bal liglerinde, futbol futbolcu kimsenin umrunda değil tek nedenide budur milli takımın bu halde olmasının.sadece hoca futbolcu eğitimi değill başkan yönetici eğitimide verilmeli bu ülkedee ki zihniyetler değişsin...saygılar bu arada en verimli çağımdayım 250 tane 2.3.lig maçım var 29 yaşmda kontenjandan dolayı takım bulamıyorum..yazık wallaa

Cahit Çıkmaz dedi ki...

Yaş kontenjanı kalkmalıdır.Böylece dinamizmle tecrübeyi yan yana getirilir.Ondan sonrası teknik adamın işidir.

İfa'nın gençleri 8'de 8 yaptı

İstanbul U-17 A Ligi 12. Grup 8. hafta karşılaşmasında İfa Spor, deplasmanda Sultangazi Sultançiftliği’ni 2-0 yendi.