Çarşamba, Kasım 07, 2012

Köşe: Teşekkürler Nihat Doğan

En son söyleyeceğimi en başta söylemeliyim, Nihat Doğan Amatör Ligimize renk katmıştır ve kendisine teşekkür etmemiz gerekir… 20 Ekim 2012 Cumartesi günü Sarıyer Belediyesi Çayırbaşı Stadı’nda oynanan Büyükderespor-Söğütlüçeşme, İstanbul 1.Amatör Lig 3. Grup maçına gidenler, Sarıyer ekibinin başında Türk Halk Müziğinin ünlü sanatçısı Nihat Doğan’ı görünce gündem birden değişti. Ligde ilk 6 maçında puanla tanışamayan Büyükderespor, Nihat Doğan yönetimindeki maçlarında henüz mağlubiyet almadı. Ben de Eyüp Belediyesi Rami Stadı'nda oynanan Topçularspor-Büyükdere maçını takip ettim, bu maçta izlediğim kadarıyla Nihat Doğan’ı anlatacağım sizlere…


Ülkemizde sanatçıların futbolla ilk tanışması elbette Nihat Doğan’la başlamadı. Mesela çok eski zamanlarda Eyüp Stadında oynanan bir 3.Lig maçında Kerem Alışık’ı Dikilitaş takımının kaptanı olarak izlemiştim. Yine gerçek adı Serkan Burak Tektaş olan şarkıcı, oyuncu, program sunucusu ‘Alişan’ yanlış hatırlamıyorsam Şişli ekibi olan Halil Rıfat Paşa’da futbol oynamıştı. Son olarak da ünlü sanatçı Yılmaz Erdoğan, İstinye Orhan Saka Amatör Evi'nde ve Ayazağa Stadında gerçekleştirilen C Kursu Antrenörlük Semineri'ne katılmıştı. 


Şarkıcı Mahmut Tuncer Şanlıurfaspor’da Profesyonel olarak futbol oynamıştı. Türkücü Mustafa Uğur da Gaziantepspor forması giymişti. Hatta Uğur’u bir dönem Aykut Kocaman’ın Teknik Direktörü olduğu İstanbulspor’un A takım için futbolcu seçmelerinde izlemiştim. O dönem seçmeye katılan 200 kişi arasından sadece şimdi Gazi Mahallesispor’da görev yapan Cengiz Sarımaden A takıma alınmıştı.

Biz yeniden Nihat Doğan’a dönelim. Sitemizde 22 Ekim 2012 Pazartesi günü ‘Büyükderespor'da Nihat Doğan dönemi’ diye bir haber yaptık ve bu haber 7 bin kişi tarafından okundu. Bu rakam bizim için çok değil, zira biz, her hafta sonları verdiğimiz canlı maç skorlarında bu rakamı sürekli geçiyoruz. Bir de sanıyorum 12 Aralık 2011 günü yaptığımız ‘Zeytinburnuspor taraftarı sahayı bastı, tabelayı değiştirdi!’ haberi bu rakama ulaşmıştı.

Merak ettim, Eyüp Belediyesi Rami Stadı'nda oynanan Topçularspor-Büyükdere maçını izlemek için gittim. Maçın başlamasına sadece 20 dakika vardı ve Büyükderespor takımı sahaya yeni gelmişti. Nihat Doğan ise sessiz sedasız soyunma odasına girdi, hiç de reklam peşinde koşan birisi havasını görmedim, zaten adam ünlü bir sima…. 


Topçularspor maçlarını genelde az seyirciye oynar ancak o gün Rami Stadı'nda 500 civarı izleyici vardı. Büyükderespor Sportif Direktörü Nihat Doğan’ın menajeri olan beyefendi Ulusal Basından gelen bir kameraman ve muhabir ile benim, "Nihat Bey’in maç konuşmasını dinlemek için izin var mı?" ricamız üzerine ünlü sanatçı ile görüştü ve bizi soyunma odasına davet ettiler.

Açık söylememe gerekirse, Nihat Doğan’ın maç öncesi konuşmasını yeterli bulmadım. Topçularspor’un 7 forma numaralı oyuncusundan söz etti, ‘onu durdurmamız lazım’ dedi ancak durdurması gereken adam 7 numaralı Şakir Çataklı değil, 36 forma numaralı Ercan Sadi’ydi. Belli ki birileri Nihat Bey’e yanlış bilgi vermiş. Zaten Ercan Sadi o maçta 2 gol attı, 1 golü de boş kaleye atmak yerine kaptanı Fatih’e ikram etti. 


Hangi açıklama doğru?
Nihat Doğan’ı maç öncesi dinledim, kendisi bazı açıklamalar yaptı. Mesela “İstanbul Futbol İl Başkanı Yemen Bey ile görüştüm dedi. Kursa gideceğim, Antrenör olacağım, ancak Büyükderespor hemen bir Teknik Adam ile anlaşacak” dedi. TFF kayıtlarında Nedret Oğuz Aydoğdu, Büyükderespor Teknik Direktörü olarak gözüküyor. “Halı saha maçı yaptığımız Evren Ağabeyin bendeki yeteneği keşfetmesi üzerine yaptığı teklifli kabul ettim” dedi ancak Evren Nuri Turhan basına yaptığı açıklamada, ‘takımımıza, köyümüze bir hava gelsin istedim’ dedi. 

Doğan, “Futbolu idare eden bazı kişiler kafalarını kuma gömmüşler, Türk futbolunu babalarının malı gibi görüyorlar, Ülke futbolu kaos ortamında, Milli takımın halini görüyorsunuz. Biz de futbolu biliyoruz, ülke sporu bitmiş, futbol bitmiş çok mu? Olimpiyatları rezilliği görmediniz mi? Enkaz halindeyiz. Ülkemin menfaatleri adına bu işe soyundum” dedi.

Ünlü şarkıcı, “Avrupa’da ülkemizi temsil eden Kulüpler ilk turu geçemez oldu. Amatörlere üvey evlat muamelesi yapıyorlar. Geçen hafta 3 bini kişi geldi maçımıza bugün 500 kişi var. Amatör Lige değer kattık” diye konuştu.


Doğan'ın açıklamalarından diğer satır başları da şöyle:
* Ben futbolu seviyorum. Burada Nihat Doğan’ı konuşmayın, amatör futbolun sorunlarını konuşalım. Terk edilmiş, kaderi ile yalnız başına bırakılmış amatör futbola gönül verdim, bu yüzden buradayım. Beni neden garipsiyorlar? Ben kötü bir şey mi yapıyorum.

* Kasım ayının 13’ünde Antrenörlük kursuna gideceğim. Ben Galatasaray Kongre üyesiyim. Fatih Terim Hocamı çok seviyorum. Kendime Fatih Hocamı örnek alıyorum. Bana alt yapıya gel, Hocalık yap derse koşa, koşa giderim, Galatasaray için top bile toplarım.


* Amatör Lig, Profesyonel Lig gibi değil. Ben burada ağabeylik yapıyorum. Anadolu’da manavlar, kasaplar takım çalıştırıyor. Bana imkan verdiler, ben de yeteneğimi ve bu konudaki hünerleri sergiliyorum.

Buraya kadar tamam, Nihat Bey’in niyeti iyi, bunu kabul ediyorum ancak Nihat Doğan’ı ben 90 dakika dikkatle takip ettim, Antrenörlük için henüz yetersiz (gerçi bizde ne Antrenörler var diyeceksiniz ancak Nihat Bey; 'bende yetenek var' diyorsa o zaman eleştirim).

'Doktor yok mu kardeşim?'
Nihat Doğan, Teknik Alan Kulübesinde takımına sadece kendisinin de söylediği gibi ‘ağabeylik’ yaptı ve maalesef 90 dakika Hakemle uğraştı. Hatta Saha Komiseri Ali Can Ünal ağabeyimize Futbol Saha Komiserliği hayatının en zor maçını yaşattı. Ben, 60. dakikada Kulübesine gidip, oyuncularını ‘Nihat Bey’e söyleyin, böyle devam ederse sahadan atılır’ diye uyardım. Bunu Rami Stadı'ndaki 6 kameraman, 4 foto muhabiri ve maçı izleyenlerin bunu görmemesi için yaptım. Ayrıca bir pozisyonda Büyükderesporlu futbolcu Korkut sağ elinden sakatlandı, bana yakın yerde olduğu için yardım ettim, Rami Stadı'nda görevli Muharrem ağabey’in getirdiği buzla tedavi ettik Korkut'u. Nihat Doğan o esnada bana dönerek, ‘Doktor yok mu kardeşim?’ diye seslendi, "Burası Amatör Lig, su bulursan Allah’a şükret Nihat Bey" deyince yerine döndü…


Büyükderespor'un sorunu
Nihat Doğan, Büyükderespor’a ciddi bir hava getirmiş, bunu kabul ediyorum ancak Nihat Bey’in takımında ciddi bir kondisyon sorunu var. Büyükderesporlular bu maçta 1 puan aldıysa kerameti kendilerinde sanmasınlar, zira Topçularspor 3-1 önde iken 5 net gol fırsatını harcadı, 3-2 olduğunda da Eyüp ekibinin Başkanı ve kaptanı Fatih Kulaksız iki defa üst direği buldu, 3 fırsatı da cömertçe harcadı.
Futbolun altın kuralıdır, ‘atamazsan atarlar’ Büyükderespor, 90 dakikasına 3 dakika ilave edilen ancak ihraç ve saha içindeki tartışma nedeniyle 6 dakika oynanan uzatma dakikalarının son atağında golü buldu ve 1 puanı aldı.

Hakeme teşekkür etmeliydi
Maçtan sonra Nihat Doğan soluğu Hakem triosunun yanında aldı. Bana göre çok iyi bir maç yönetmiş olan Hakem Bülent Sağıroğlu’na tepki gösterdi. Halbuki teşekkür etmesi gerekirdi Bülent’e, çünkü başka bir Hakem olsa kendisini oyundan atar ve basına malzeme verirdi. Bülent bunu yapmadı ve Nihat Doğan’ı oyunda tuttu.

Örnek davranış...
Sonuç olarak Nihat Doğan, ülkemizde tanınan, bilinen bir sanatçı. İyi bir Antrenör olur mu bilemem ancak çok iyi bir insan olduğu muhakkak. Maç sonunda Rami Stadı'nın çıkışında kendisini bekleyen minik hayranlarına söyledikleri bile benim için yeterli. "kahvelere alışmayın, internet kafelere gitmeyin, ders çalışın ve spor yapın" diyen bir kişiyi ben takdir ederim.

Nihat Doğan istese Büyükderespor’a ve Amatör futbola ayıracağı zaman yerine konser verir ve para kazanmayı tercih ederdi ancak ünlü sanatçı topluma faydalı bir işle alakalı olmaya karar verdi. Ünlü bir sanatçının Amatör futbola katkı sağlamaya çalışması son derece güzel, ben Nihat Doğan’a teşekkür ediyorum ve biraz daha Hakemlerle diyaloğa az girmesini tavsiye etmek ile birlikte kendisine, ligimize değer kattığı için içtenlikle teşekkür ediyorum. 

YAZI: BURAK KURTULUŞ
E-Posta: bkyerelfutbol@gmail.com

6 yorum:

Adsız dedi ki...

bizler yıllarca futbol oynuyalım antrenör olmak için kursa cağırmaları için bekliyelim ünlüler gelsin hemem antrenör olsun ondan sonrada bekliyelimki türk futbol ilerlesin işi erbabına bırakın beyler yalakalığa gerek yok millet uzaya cıktı biz bir karış ilerleyemedik kendi kendimizi kandırmayalım milli takımın durumu ortada herkes kendi işiyle uğraşsın gündeme gelmek için bunlara gerek yok

Unknown dedi ki...

Yalaka da olduk sayenizde... Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

LAFINA İNANMAYIN KASIM 13 NDEKİ KURSU ANCAK TRİBÜNDEN İZLER...

Adsız dedi ki...

bu tip insanlara prim vermeyin ne teşekkür edecez uzak olsunlar kasımda c diplomayı alır alır bekleyin

Unknown dedi ki...

Öncelikle kurs 12 kasımda başlıyor.
Yıllardır bu kurus bekleyenler davet edilmezken medyatik olması nedeniyle ünlü isimlerin çağrılmasını doğru bulmuyorum.Ama aynı tepkiyi Yılmaz Erdoğan'da çağrıldığında vermek gerekirdi.
Nihat Doğan'ın kapasitesi tartışılır ama amatörde ondanda kötü hocalar odluğu gerçeğide ayrıyeten tartışılması gereken bir konu.
Kavga görüntüleri dışında,medyada amatör maç görüntülerine yer veirlmezken,Nihat Doğan sayesinde yer bulması belki faydası olacaktır.Önemli olan bu medyatik haberleri amatörün sorunlarına dikkat çekmesini sağlayabilmektir.Kişilerin amatör futbol üzerinden reklamını yapan bir lig olmamalıyız.

Unknown dedi ki...

TÜFAD İstanbul Şubesinden yetkili bir isim, "Nihat Doğan'ın kurs kayıtların adı gözükmüyor" dedi.

Şile Yıldızspor nefes aldı

Bölgesel Amatör Lig 1. Grup'ta Şile Yıldızspor deplasmanda, düşmesi kesinleşen Vefa Spor Kulübü'nü 1-0 yenerek bitime 3 hafta kala d...