Salı, Haziran 26, 2012

Tunusbağıspor: Bir şampiyonluk hikayesi

İstanbul 2. Amatör Lig 14. Grup'ta şampiyonluğunu ilan eden Tunusbağıspor, perşembe günü Selimiye Stadı'nda Fetih Kelkitspor'la oynayacağı maç sonrası kupasını alacak. Mavi-Beyazlılar'ın başarılı teknik direktörü Hasan Hız, geride kalan sezonu değerlendirdi.

Hasan Hız'ın kaleminden Tunusbağıspor'da bir sezonun öyküsü şöyle... 
"Tunusbağı'na geldiğim gün ilk idmana çıktığımda gözlerime inanamamıştım; toplam 6 oyuncu vardı! Beni bir karamsarlık almıştı... Sonra, çok sevdiğim yöneticimiz Tansu Açabey'in bana verdiği destekle ve genç takım oyuncularının geri gelmesiyle 13 kişi olduk... Evet, ligin başından sonuna kadar sayımız 13 oyuncudan oluştu ve 1 kalecimiz  yedeği bile yoktu! Tüm oyuncularımın yaşı 16-17-18... Oldukça genç bir kadroyla sahiptik. A takım kategorisinde mücadele etmek inanın hem çok güzel hem de çok heyecan vericiydi. 


'Futbolcularım sakat bile olsalar söylemediler'
Grubumuzda çok iyi takımlar vardı. Küçükyalı Yelkenspor, Kartal Yuvası, Anadolu Kartalları, Fetih Kelkit, Ömerli gibi kadroları güçlü ve hedefe oynayacak takımlarla mücadele edecektik. İlk toplantıyı yaptığımızda oyuncularıma 'Bu sezon çetin bir mücadele geçecek' diyerek bu grupta acı çekmeden başarının gelmeyeceğini, sakatlansak da oynamak zorunda olacağımızı, kimsenin kırmızı kart dahi görmemesi gerektiğini, özellikle kalecimizin kendisine dikkat etmesi gerektiğini çünkü yedeği olmadığından tüm sezonu tek başına götürmek zorunda olduğunu hepsine defalarca söyledim. Allah da bize yardım etti, futbolcularım da sağ olsunlar sakat olsalar bile bana söylemediler. Bu aslan yürekliler bana hep 'Oynarım hocam' dediler. Sezon bitene kadar 1 kişi kırmızı kart gördü ve başka kimse görmedi. Centilmen bir takım olmak için gereken her şeyi yaptık ve başardık da... 


'Haftada 3-4 idman yaptık'
Kimi haftalar maçlara 11 kişi gitmek zorunda olduğumuz oldu. İnanın haftada 3 idman yapıyorduk,gerektiğinde de bu sayı 4 idmana çıkabiliyordu. Çok çalışıyorduk, oyuncularımın çoğu lise talebeleri olduğundan hem dersleri hem idmanları birlikte götürmek zordu ama başardılar. Şampiyonluğu istiyorsanız önce takımdaki oyuncular hocalarını sevecekler, ona inanacaklar.


'Başarının sırrı...'
Oyuncularınıza adaletli olduğunuzu hissettireceksiniz yoksa isterseniz Süper Lig hocası düzeyinde olun ya da bu liglerde tecrübeli olun faydası yok. Kendinizi kaf dağında görseniz de çok bilgili olsanız da hiç faydasını göremezsiniz. Önce sevilecek ve karşınızdaki oyuncuyu seveceksiniz. Rakip takımlara saygı duyacaksınız, onlarla iyi bir diyalog kuracaksınız, bu duyguları oyuncularınıza da empoze edeceksiniz. İşte o zaman iyi bir birey ve iyi bir sporcu yetiştirirsiniz, işte ozaman Türk futboluna kazanımlar sağlarsınız. 
İyi işler yaptık ve herkesin takdirini ve sevgisini kazandık. Bu mücadelede bizleri asla yanlız bırakmayan sevgili kardeşim Tansu Açabey'e sonsuz şükranlarımı sunuyorum. Sezon boyunca bize desteğini hiç esirgemedi... 


Kısıtlı kadroya rağmen dilekolay 20 maç ne sakatlık ne de kırmızı kart görmeden sadece 1 maç yenilgiyle belki de ulaşılması çok zor bir iş başardık. Ben dahil hepimiz ailemizden sosyal aktivitelerimizden ödün verdik. Buradan oyuncularıma diyorum ki, 'Sizler kocaman yürekleri olan, altın kalpli gençlersiniz. Bu işe sevgimizi, arkadaşlığımızı kattık, maddi açıdan hiç bir beklentimiz olmadan gerektiğinde kendimizden harcayarak buralara geldik. Bu, amatör camiada tüm hocaların yaptığı bir özveridir, helal olsun çocuklar, ananızın ak sütü kadar helaldir bu şampiyonluk, doyasıya kutlayın. Perşembe günü saat 18.00'de Selimiye Sahası'nda son maçımıza çıkacağız. Hem kupamızı alacağız ben de herkesle helalleşip bu yürekli çocuklara ve takıma veda edeceğim. Sizlere her şey için teşekkür ediyorum. Sizleri çok seviyorum. İleride tekrar çalışmak bana gurur verecektir. Tüm Üsküdarlıların ve bizi sevenleri bu maça ve bu mutluluğumuza ortak etmek istiyoruz. Herkesi bekliyoruz. Bu camianın içinde her zaman olucağımdan kimsenin şüphesi olmasın."


Yerel Futbol Sitesi

1 yorum:

YÖNETİCİ dedi ki...

Tunusbağı spor kulübümün değerli genç oyuncularımı tek tek kutluyorum.Hasan hocamı dar ama kaliteli kadroyu çok başarılı idare ederek şampiyonluğa ulaştığı için daha da çok kutluyorum.
Tunusbağı spor kulübüne 1.amatörde başarıalr diliyorum.
Çok sevdiğim dostum Hasan hocama da yeni görevinde başarılar diliyorum.
Tansu AÇABEY

Şile Yıldızspor nefes aldı

Bölgesel Amatör Lig 1. Grup'ta Şile Yıldızspor deplasmanda, düşmesi kesinleşen Vefa Spor Kulübü'nü 1-0 yenerek bitime 3 hafta kala d...