Salı, Haziran 26, 2012

Doğan Babacan: Cüneyt Çakır bu başarıyı hak etti

Tam 38 yıl önce bugün, 26 Haziran 1974'te Almanya'daki Dünya Kupası ikinci turunda oynanan Brezilya-Doğu Almanya maçında Yardımcı Hakemlik yapan hocaların hocası unvanlı Doğan Babacan hem ilk defa bir Türk Hakeminin görev yaptığı 1974 Dünya Kupası’nı ve Avrupa Şampiyonası'nda tarihe geçen Cüneyt Çakır'ı değerlendirdi.


Şu anda Türkiye Futbol Federasyonu bünyesinde görev yapan Doğan Babacan, 1974 Dünya Kupasındaki ilk maçım Batı Almanya ile Şili arasındaydı. O maçı yönettim. Almanya ev sahibi olduğu hem de ilk karşılaşması olduğu için ilgi çok fazlaydı. 81 bin taraftar stadyumda vardı. Daha sonra Bulgaristan-Uruguay maçı için görevlendirildim. O zamanlar toplam 30 Hakem seçilmişti. Bir Hakem bir maçı yönetirken, diğer maçlarda da Yardımcı Hakemlik yapabiliyordu. Ben de hem 19 Hazirandaki o maçta hem de bugün 38. yıl dönümü olan Brezilya-Doğu Almanya müsabakasında da Yardımcı Hakemlik yaptım. Benim açımdan çok olumlu izlenimlerle kapattığım turnuvadan sonra 4 yıl daha görev yapıp, 1978'de Hakemliği bıraktım” dedi.

2012 Avrupa Şampiyonası'nda Portekiz-İspanya yarı final maçını yönetecek olan Cüneyt Çakır'ın bu konuma gelmeyi hak ettiğini belirten Doğan Babacan, “Zaman, zaman Hakem seminerlerinde de bir araya geliyoruz. Cüneyt Çakır hem çok çalışkan hem de gelişime çok açık. Önünde de daha uzun bir süre var. Başarılarını sürdüreceğinden eminim” dedi.


Kaynak: http://www.tff.org

Hiç yorum yok:

BAL 1. Grup 19 Nisan Cuma Sonuçları

BAL 1. Grup'ta 27. hafta karşılaşmaları 18 Nisan Cuma günü oynandı.