Çarşamba, Aralık 28, 2011

Mesut Gülbaran: Başarısızlığa tahammül edemiyorum


İstanbul Süper Amatör Lig 4. grupta mücadele eden, Kartal Belediyespor ile aynı puanda iki averaj ile ikinci sırada bulunan ve Ülkemizin en eski spor camialarından birisi olan Vefa Spor Kulübü’nün Başkanı Mesut Gülbaran, Yerel Futbol Sitesine önemli açıklamalar yaptı. Başkan Gülbaran’ın, Vefa’nın ligde şuanki durumu, gelecek planları ve Teknik Direktör konusundaki düşüncelerini haberin devamında okuyabilirsiniz.


Yönetim Kurulu olarak duruma el koyduk
Bizim Kulübümüz 1908 yılında kuruldu. Böylesine büyük bir camiada görev yapmak bizler için çok büyük bir onurdur. Biz bu büyük camiaya layık olabilmek için elimizden gelen tüm çabayı sarf ediyoruz. Vefa Kulübünün gelecek yıllarda çok daha sağlam temeller üzerine kurulmuş bir halde bekası için gecemizi gündüzümüze katarak katıyoruz. Vefa Spor Kulübü, kuruluşunun ilk gününden itibaren Türk toplumuna yaraşır düzeyde sporcular yetiştirme ilkesini benimsemiş ve bu ilkesini var olduğu sürece sürdürmeyi kendisine görev bilmiştir. Yıllarca en üst liglerde mücadele ettik ancak şimdi hiç kabullenemediğimiz bir yerdeyiz. Bizim buradan bir an önce sıyrılmamız lazım. Bunun için de sportif başarılar ihtiyacımız var. Vefa Kulübünün iki hafta üst, üste mağlup olma lüksü yok. Bu gibi durumlarda Yönetim Kurulu olarak duruma müdahale ederiz. Böyle de oldu…

Benim başarısızlığa tahammülüm yok
Ben çok erken yaşlarda iş hayatına atıldım. 10 yaşlarında iken Fatih’te Amcamın yanında (Başbakanımızın eşi Emine Erdoğan’ın Babası)  çalışıyordum. Çok çalışırım, belli başlı prensiplerim vardır. Hayatımda hiçbir zaman başarısızlığa ödün vermedim. Benimle çalışan kişi de başarılı olacak, kendini sürekli geliştirecek. İyi çalışanın hakkını hep fazlasıyla verdim ancak başarılı olamayanlar da yola devam etmem.

Hep iyi Antrenörlerle çalıştım
Gerek Küçükpazar’da gerekse Vefa hep alanında en iyi Teknik Direktörler ile çalıştım. Savaş Demiral, Nusret Erdi Demir, Yaşar İçli, İsa Ertük, Adnan Dinçer, Behçet Argun, Ata Özbay, Şeref Mesut Özşan, Hüseyin Aydoğan, Kamuran Gazi, bunlar hep alanında en iyiler. Şimdi bunlara Benhur’u da ekleyebilirim. Ancak ben Vefa’nın başına yine çok bir Teknik Direktör getireceğim.


Amatör Ligleri iyi bilen bir Teknik Direktör ile anlaşacağız
Profesyonel Lig ile Amatör Lig çok farklı. Bazen en iyilerin de amatör liglerde hatalar yaptığını görüyoruz. Ben şimdi Vefa’nın başına Amatör Ligleri iyi bilen bir Teknik Direktör getireceğim.

Benhur’u takdir ediyorum
Bana soruyorlar, “neden Benhur ile devam etmiyorsun?” diyorlar. Benhur benim canım, hem hemşerim hem de evladım gibidir. Benim 3 tane evladım var. 2 kızım bir oğlum var. Oğlum Avukat ve şu anda askeri Hakim olarak görev yapıyor, ben çocuklarıma hiçbir zaman zor bir görev yüklemedim. Benhur’u da oğlum gibi görüyorum, Benhur gelecekte en iyi Teknik Direktörlerden birisi olacak. Ancak benim bu sezon bu ligden çıkmam gerekir. Vaktimiz kalmadı. Sabredecek halimiz yok. Benhur bana Profesyonel Liglerde lazım olacak. Bir örnek vereceğim, Küçükpazar’daki Muharrem Ersin Yüksel’den Küçükpazar camiası çok memnun. Ben de takip ediyorum, çok başarılı, çok memnunuz. Başarılı insanları yanımdan hiçbir zaman ayırmam.

Soyunma odasına girdim ve…
Zara Ekinli maçında soyunma odasına girdim, çocukları topladım, dedim ki; “çıkacaksınız, delikanlı gibi oynayacaksınız.” O maçta çok beğendim oynadıkları futbolu. Bazı çocuklar kendisini tam olarak takım veremiyordu, Mustafa Zihni, Tarık ve Hakan gibi… Konuştum onlarla. Açık konuşayım, Zara Ekinli ve Onurspor maçlarında takımı ben motive ettim. Zara Ekinli maçından önce sağ olsun Muhittin Bey geldi, “Başkan dedi, al sana 10 bin TL, bu takım çıkacak, biz de elimizden geleni yapacağız”. Vefa çok büyük bir camia. Bu sezon başarı gelecek, bundan eminim.
Çok talep var, yakışan gelir
Vefa büyük bir Kulüptür. Vakti zamanında adına plaklar yapılmış bir Kulüptür. Vefa aynı zamanda bir kültür yuvasıdır. Bakanlık, milletvekilli, Belediye Başkanı vs. Devlet Yönetiminde bulunmuş çok büyük insanlar Vefa’dan yetişmiştir. Şimdi böyle bir Kulübün takımına elbette talipler olacaktır. Hazır bir takım var, iyi bir kadro var, sağlam bir alt yapı var. Her zaman destek göreceği bir Yönetim Kurulu var, bazı Teknik Direktörler ile görüşüyoruz. Buraya gelecek Hoca şunu da bilecek; Gelecek sezon Bölgesel Amatör Lig’de görev yapacak… Ben buna can-ı gönülden inanıyorum. Vefa’ya yakışan bir Teknik Direktör yakın zamanda göreve başlayacaktır.

Vefa ile Küçükpazar kardeş camialardır
Şunu da eklemem gerekecek. Ben 60 yıllık Vefalıyım. Küçükpazar ile Vefa aynı yerdedir. Yan yana camialardır. Ben hem Küçükpazar’da hem de Vefa’da Başkanlık yaptım. Ben 12 yıl önce de Vefa Kulübünde Başkanlık yaptım. Spor kamuoyunda hep yanlış bilinir bu nedense! Küçükpazar’da şimdi yeğenim Cegiz İşlek Kulüp Başkanlığı yapıyor. Takip ediyorum, maçlarına gidiyorum, Küçükpazar’ı asla yalnız bırakmam. Ben buradan ilan ediyorum, bu iki Kulüp her zaman birlikte hareket etmektedir. Gelecek yıllarda iki Kulüp ile ilgili başka projelerimiz de var.

Transfer yapacağız
İstanbul Süper Amatör Ligde bitime az bir süre kaldı. Biz Bölgesel Amatör Lig için play-off maçları oynayacağımıza inanıyoruz. Bunun için de kadroya takviye yapacağız. Bazı futbolcularla görüşmeler yapıyoruz. (Başkan burada Tuzlaspor’lu Yusuf’un adını verdi ancak Yusuf, aynı takımdan Burak ile birlikte Sultangazi ile antrenmanlara başladı) En az 3 oyuncu almayı düşünüyoruz. Bunlar, orta sahanın soluna, santrafor ve yine bir orta saha oyuncusu olacak. Ligi dilediğimiz yerde bitirirsek, Antalya’da 10 günlük bir kamp çalışması yapacağız. Maddi sorunumuz yok, dilediğimiz oyuncu alacak gücümüz var.

Benim 18 şampiyonluğum var
Vefa Spor Kulübü’nün Başkanı Mesut Gülbaran, son olarak, sorumuz üzerine, Küçükpazar’da ve Vefa’da yıllarca Yöneticilik yaptığını, Adanaspor’da İkinci Başkanlık yaptığını, Bakırköyspor’da yöneticilik yaptığını ve Süleymaniye Sirkeci ile İskenderpaşa’da futbol oynadığını belirterek, “sadece Küçükpazar’da 18 şampiyonluğum var” dedi.



RÖPORTAJ: BURAK KURTULUŞ

Hiç yorum yok:

İzzettinspor'da Ferudun Şallı dönemi

İstanbul 2. Amatör Lig ekiplerinden İzzettinspor'da teknik direktörlük görevine Ferudun Şallı getirildi.