Perşembe, Temmuz 21, 2011

Düşmez: Görev verilmez, alınır




İstanbul amatör sporunun yeni başkanı sayın Ali Düşmez dinamik ve idealist biri… Yaşı 49, evli, iki erkek evladı var. Kendileri iş adamı ve lisans üstü eğitim görmüşler. Ben kendilerini yıllardır Yeniköy Spor Kulübü başkanı olarak tanırım. Bir spor kulübünde 22 yıl başkanlık yapmak kolay değil. Bu zaman zarfında başarıları yakalamak dostluğu arkadaşlığı sevgiyi yakalamak kolay değil. Ali Başkan’ın arkadaşlarına karşı dostluğunun tartışılmaz boyutta olduğunu gördüm. Şişli’deki Coşkun Özarı Futbolcu Fabrikası’nın temel atma töreninde kendisiyle söyleşi yapmak istediğimde kırmadılar, biraz ayak üstü olmasına rağmen çok önemli mesajlar verdiler.


“Ben” diyor, Ali Başkan, “Göreve talip olmadım her zaman beni göreve layık gördüler. Başarılarımın temelinin altında yatan bir gerçek bu olsa gerek. Bir göreve layık görülmek… Bundan güzeli olamaz insan hayatında.”


“Sporla ne zaman tanıştınız?” Diye soruyorum kendilerine, yanıtlıyor:
“Ben sporcu ve yönetici olarak 35 yıla yakın zamandır sporun içindeyim. Bu zaman içersinde futbol oynadım, 22 yıl Yeniköy Spor Kulübü başkanlığı yaptım. Son görevim için Yeniköy Spor Kulübü başkanlığından ayrıldığımda duygusal anlar yaşandı. Bunun yanında il genel meclisi spor komisyonu başkanıyım.” 


“Biz çok büyük bir aileyiz”
Düşmez şöyle devam etti: “Amatör spor dünyamız çok geniş bir ailedir. Şimdi arkadaşlarımla beraber yıllarca emeğimiz geçen amatör spor dünyası için çalışıyoruz. Arkadaşlarımızla, sponsorların desteğiyle  bu geniş aileye spor yaptırmanın imkanlarını hazırlamak istiyoruz. Biz bir aile olduğumuzdan her kesimi sevgiyle bağrımıza basmak, ayırım yapmadan hizmeti götürmek isteriz. Büyük aile olmanın özelliğidir bu hizmet anlayışı. Çalıştığım arkadaşlarım ile beraber spor kulübü yöneticilerimizin sporumuza yön verecek arkadaşlar olmasını isterim. Böyle oldu mu başarı gelecektir. Gençlerimize verebileceğimiz hizmetin başında sporu sevdirmeliyiz. Kötü alışkanlıklara bulaşmadan kendilerine spor sevgisini aşılarsak onları spor sahalarına çekersek eğer o zaman sporumuza hizmet etmiş olacağız.”


Düşmez, belediyelerin spora destek olması gerektiğini ancak bunun da bir yolu olması gerektiğini belirterek ”Spor tesisi açsınlar, malzeme yardımı yapsınlar. Ancak spor kulüplerine sadece balık vermemeliler, balık tutmasını da öğretmeliler” dedi. 


Sporculara ve yöneticilere de mesaj veren Düşmez, “Bizde bir yanlış var spora para kazanmak için başlanıyor. Spor kafayı, bedeni ve görgüyü ilgilendiren bir çalışmadır. Sporumuzu yönetiyorum kendimizi eğitmek için sporumuzu kalkındırmamız şarttır. Bu eğitim hem kendimiz için hem ülke gençliği için çok önemlidir.  Ailelerimizle birlikte bilinçli olarak çalışacağız. Gençliğimizi sporun içinde görmek istiyorum. Zaten Avrupa ve dünya ülkeleri ile aramızda büyük bir gecikme var. Ailelerimiz nedense sporun gücüne inanmadılar, sporu sevmediler ve destek vermediler. Ama son yıllarda Türk federasyonları sporun bir çok dalında dünya çapında organizasyonlar imza atarak başarılı olmaktayız. 
İnanıyorum ki 2020 yılında olimpiyatlar ülkemizde organize edilecektir.  Turgut Özal’ın yapmış olduğu yeniliklerden biri de sporumuza getirdiği reformlardı” diye konuştu.


Soruyorum, “Sporumuzda dargınlık var mı?”, Düşmez yanıtlıyor:
“Benim kişiliğimde dargınlık yok, toplumun her kesimi ile barışmak  beraber çalışmak isterim. Böyle dinamizmi harekete geçirerek başarılara imza atmalıyız. Ben yalnızca hizmet için buradayım, hizmet yaparım. Arkadaşlarım da aynı benim gibi düşünüyorlar. Bizler spora hizmet için buradayız.”


Görevlere siz mi talip oldunuz?
Ben bu güne kadar hiçbir göreve talip olmadım. Arkadaşlarım, dostlarım beni layık görürler. Şartlar ve kamu oyu destekler empoze ederler takdir daima arkadaşlarımın ve dostlarımın… Layık gördükleri için kendilerine saygı duyarım. Bu yüzden benim şiarım da “Görev istenmez,  size verilir.” Bunun neticesinde siz de bu sevgi ve saygıya layık olmak için güzel işler yaparsanız, çalıştığınız yerde hoş bir seda bırakırsınız. Bir gün ayrılırsanız eğer orada hoş bir seda bırakarak ayrılırsınız.


Bölgesel Amatör Lig için  kulüplerden 25 bin TL’lik teminat alınacak mı?
“Evet zaten bu teminat ligin selameti bakımından alınmaktadır. Lige katılan spor kulüplerimiz bunun bilincindeler. Kendilerine daha sonra belli bir miktar para yardımı yapılmakta. Yaş sınırı uygulaması çalışmaları taslağı amatör kuruldan çıkarak Futbol Federasyonu yönetim kurulunun onayına gidecek.”
Karşımda genç federasyon başkanımız amacım faaliyet ve duygularını öğrenmekti öğrendiğim arkadaşlık, dostluk birlik beraberlik içerisinde çalışarak başarıyı yakalamak ileriye götürmek istemekte başarması dileğiyle başarılar diliyorum kendilerine ve arkadaşlarına.


YAZI-FOTOĞRAF: ORHAN BUDAK

12 yorum:

Adsız dedi ki...

22 yıl aralıksız yeniköy ali düşmez
30 yıl aralıksız levent mehmet şenozan 25 yıl yener dayı sefaköy kartal bildiğim rekorlar bu başkanlar valla helal olsun amatör spor şevk ister insan istediği kadar yapsın aşkla sevmeden bu kadar sene bu görev yapılmaz helal olsun

Adsız dedi ki...

yenı yonetım dedınız yenı kurallar dedınız ama bu yaptıklarınız arasında futbolcuları koruyan ılgılendıren hıcbırsey yok.sadece kuluplere yalakalık yapıyorsunuz.bu 25 yas olayı nedır ya futbolcuları kuluplere mahkum edıyorsunuz.zaten amatör sporcular yani hala bu ne mantıktır??yok kontenjan yok bılmem ne.federasyon ısı ıyıce paraya dokmus arkadaslar.kım ıyıyse o oynar yanı olay budur bu futbol bole mı gelısıcek daha kalıcı cozumler beklıyoruz..herkese saygılar.

Adsız dedi ki...

22 yıl yeniköyde napmış?? öteki adam leventte 30 yıl napmış?? takımlar bir üstlige dahi çıkamadan devam etmiş..boş işleri bırakın hepsi rant peşinde madem hizmet etmek istiyorsunuz çıkın açıklama yapın 27 yaşına indirilen kontenjanı iptal ettirin halkin yanında olun futbolcu bu işten ekmek yiyen çocukların yanında olun hadi görelim ne yapacaksınız

Adsız dedi ki...

Amatör ruhu anlarım ...güzel ve cefakarlık isteyen bi iş..ama lütfen insanları ..büyütmeyin...Ali Düşmez ve diğerleri yıllardır başkanlık yapmışlar...Helal olsun..burda kurumlar onları ön plana çıkarmıştır....onlar kurumları değil....Türkiyede ve dünyada en güzel reklam ve en hızlı reklam araçı spor (futbol) dur.onun için..kimseyi ilah yapmayalım...demekki bi yerlerde pasta var ki...o yerlerde aynı adamlar var....Leventspora gelince ordaki oluşum bozulmaz zaten başkan ve hoca ..gayet iyi....anlayana...

akıllı adam dedi ki...

bunlar türk futbolunu bitiren adamlar iyi bakın bunlar futbol sahaları yerine kahve köşelerine birahanelere teröre adam yollayan adamlar bunlar zekalarını kullanamayan 3 gün sonrasını düşünemeyen maalesef türk milletinin kaderiyle gelişimiyle oynayan adamlar yalandan haber yapıp çıkarmayın bu ezikleri!!

Amaç Şenozan dedi ki...

18:29'da yorum yapan değerli kardeşim,uzun süreli görev yapan kulüp başkanlarının ismi zikredilmiş,siz de hariçten ve konulara vakıf olmadan hakarete varan yorumlar yapmışsınız.Yorumda ismi geçenlerden biri benim babamdır.Teröre adam yolluyor demişsin,ne zaman teröre adam yolladık,ne zaman rant peşinde olduk allahaşkına söyle de bilelim.Levent kulübü biz olmasak sahipsiz bir kulüptür.Sana belgeleriyle açıklarım her sezon teröre adam yolluyor dediğim bu kulüp başkanının rantçı olmadığını,şu ana kadar her sezon KENDİ CEBİNDEN GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN nice 150 MİLYARLAR verdiğini,söyle bana sen nasıl bir katkı yapıyorsun,ben 2 sezondur sadece benim verdiğim parayı bilirim söylersem utanırsın,koşturmalarımı bilirim söylersem yerin dibine girersin.Herkes arkadan uzaktan atıp tutuyor sorumluluk alın da biz de görelim!İnsan bazı şeyleri zikrederken utanır...

Adsız dedi ki...

ali düşmez türk futbolu adına önemli işler yapmanın peşindedir gercekten cok iyi biridir herkese yardım etmek için çalışmaktadır ve 27 yas bence cok olumlu 27 yasında amatördeysen zaten tamamdır olay baska işlere yönelmen gereklidir böyle yapılarak gençlerin önü açılmıştır ali başkana teşekkürü borç bilirim

Adsız dedi ki...

insanları spora teşfik edin meyhanelere kahvehanelere dedil lütfen bu kontenjan işini cözün ayrıca leven t sporun başkanınında vefekar olduguna eminim

Adsız dedi ki...

onu bunu bilmem ama bana gösterebilir misiniz genç bir başkan amatör olarak bazı durumları aşmamız lazım amatörde yöneticilik zordur bu kadar süre yapmışlar helal olsun demek lazım. ama ben halen bir genç başkan göremiyorum
var mı En genç Başkan Kim ?

Adsız dedi ki...

sanırım siz genç bir başkansınız arkasından da genç başkan bilmem kim var diyeceksiniz muhtemelen kendi isminizi ortaya atıp artık reklam yapmayı bırakın 1.ve 2.amatörlerde dolu genç başkan var prof bal ve süper amatörlerde başkan yaşı en az 45 50dir 25 30luk bebelere vermezler başkanlık arkadaşım

Adsız dedi ki...

başkanlıkmı allah korusun. başka işim yoktu.

Adsız dedi ki...

Sn.Ali DÜŞMEZ amatör futbol hakkında bukadar hayati bir karar alınmışken sizin istanbul amatör kulüpleri federasyonu başkanı olarak konuyla ilgili açıklamanızı merakla bekliyoruz. lütfen binlerce sporcu kardeşimizin futbol hayatını ilgilendiren bu yanlış kararın düzeltilmesi için gerekli girişimlerde bulunun, bu iş oldu bittiye getirilmesin. zaten mevcut yönetmelikler gereği bu oyuncular 3.ligde oynayamıyor, çıkan yeni kriterlerle resmen 2.amatöre gidin anca orda oynarsınız deniliyor. bizler sporcular olarak mağdur durumdayız lütfen konuya gereken hassasiyeti gösterin.

İfa'nın gençleri 8'de 8 yaptı

İstanbul U-17 A Ligi 12. Grup 8. hafta karşılaşmasında İfa Spor, deplasmanda Sultangazi Sultançiftliği’ni 2-0 yendi.