Salı, Mayıs 24, 2011

Köşe: O hasta, sporcuları mahzun...


Tophane Tayfunspor’a antrenör olarak yıllarını veren Ergün Vural bugün 73 yaşında… Geçmişinde Adana Demirspor’da yöneticilik yaparken kendisi milli yüzücüydü. Fatih Terim başta olmak üzere  sayısız sporcunun hem arkadaşı hem hocası olarak futbolumuza hizmet etmiştir. Fotoğraftaki arkadaşları kendisi gibi spora ve futbola hizmete devam eden can yoldaşları: Yılmaz Özkara (75) Durmuş Ceylan (73).

Bundan sonrasını Ergün Vural’dan dinleyelim: “Orhancığım, bacaklarımdaki protezler yürümeme ve ayakta durmama artık kolay kolay izin vermemekteler. Bu yüzden bu sezon çocukları minikler liginde de oynatamadım. Bizim Tophane semtimizde sayısız yetenekler var. Ben yavrularımı çoğu zaman garajımın bir bölümünde çalıştırmaktayım. Şimdi  hastalık belimizi büküyor ne yapalım. Müjdat Yetkiner, rahmetli Yusuf Tunaoğlu, Fatih Terim zamanla önce sporcum sonrada arkadaşım ve dostum oldular. O heyecanım hala sürmekte. Fatih Terim kızının düğününe özel davet ettiğinde çok gururlanmıştım, çocukları bile kucağımda büyümüşlerdi.

Zamanında yapmış olduğum özel turnuvalara Recep Adanır, Sanlı Sarıalioğlu, Yusuf Tunaoğlu, Mustafa Kefeli, Cem Buba, şimdilerde Adidas firması temsilcisi olan Adem ve diğerleri her zaman oynarlardı. Yıldız futbolcu yetiştirdim. Tophane Tayfunspor sporcu yatağı ama imkanlarımız kısıtlı.”

Garajda idman...
Soruyorum  kendisine, “Ergün Ağabey bu ufak garajda  çocukları nasıl çalıştırdın?”, yanıtlıyor:
“Sorma Orhan’cığım çocuklarım öylesine hevesli öylesine arzulu ki onlarla  yaşamak benim hayat felsefem. Garajda onlara yer ayırırım top çalışmalarını yaparlar hem ben işimin başında olurum. Onlar spor yapmış olurlar.
Sporcuyu tanırım, yetiştiririm ve bunu severek amatör ruhla yaparım. Arkadaşlarım ziyaretime gelirler. Fatih Terim zaten aile dostum, bizler bir bütünüz ama sağlık sorunu artık belimi bükmeye başladı.”

Kendisiyle önce Tophane Tayfunspor Kulübünün oradaki parkta daha sonrada  işlettiği oto parkta sohbete devam ettik…
Yılmaz Özkara by pass olduktan sonra bir müddet ara verdiği  çalışmalarına Esenler’de başlıyordu. Kendisi şimdi işe minik takım kurmakla  başlamıştı ve eski dostlar  hem birbirlerine geçmiş olsun dediler hem de hasret giderdiler. Ben de yanlarında hem muhabbete katıldım hem de böyle güzel bir haber yapmak istedim. Bizler hayatımız pahasına ameliyatları unutarak her zaman gençlerimizin ve sporumuzun hizmetindeyiz.

Burada zamanın yöneticileri ve sporcuları  her mekanda futbol oynayarak halk ile bütünleşiyorlardı. Aralarında olmak onlarla  bütünleşmek  turnuvalarda oynamak şöhret olmalarına  kendileri tarafından bir saygı idi. Fotoğrafta Recep Adanır, Sanlı Sarıalioğlu, Yusuf Tunaoğlu, Mustafa Kefeli, Cem Buba  var ve mütevazi bir sahada turnuva maçı oynuyorlar. Yer Akaretler’deki şimdi plaza olan yer.

Ergün Vural Fatih Terim ile beraber

YAZI: ORHAN BUDAK

Hiç yorum yok:

İzzettinspor'da Ferudun Şallı dönemi

İstanbul 2. Amatör Lig ekiplerinden İzzettinspor'da teknik direktörlük görevine Ferudun Şallı getirildi.