Perşembe, Mayıs 26, 2011

Hakemi darp edenlere tarihi ceza



14 Mayıs’ta Öz Karacaahmetspor ile Maltepe Yalıspor arasında oynanan maçta çıkan olaylara karışan antrenör ve futbolculara tarihi bir ceza verildi. Raporlara göre Maltepe Yalıspor antrenörü Ali Haydar Tayyük’ün hakem Ali Aktaş’a küfür edip, tribüne yollanmasının ardından başlayan olayların faturası ağır oldu. Hakeme saldıranlar arasında buluan Tayyük’e 15 yıl hak mahrumiyeti cezası verilirken, futbolculardan Tolga Bilir’in de lisansı 10 yıl süreyle iptal edildi. Aktaş’ı darp eden diğer oyunculardan Selamet Çakır 3, Mert Aşar, Ali Yılmaz, Orhan Koyutürk, Semih Cançakır, Savaş Aydemir ve Enes Ayas ise birer yıl ceza aldı.


İşte hakem raporu
2 Haziran’a kadar iş görmez raporu alan hakem Ali Aktaş, federasyona raporunda şu ifadelere yer verdi: “Yalısporlu Tolga Bilir rakibine tekme attığı için bu oyuncuya ihtar verdim. 55. dakikada sürekli itirazda bulunan ve bana ‘hakem senin ananı s.... Seni buraya gönderen federasyon görevlilerinin de anasını s....’ diyerek küfür eden Yalıspor’un teknik sorumlusu Ali Haydar Tayük’ü tribünü gönderdim. Rakibine ikinci kez tekme attığı için ihraç ettiği 7 numaralı futbolcu (Tolga Bilir) bana yumruklar attı. Daha sonra Tayük küfürler edip, ölümle tehdit ederek saldırmaya başladı. Tayük’ün bana yumruk attığı gören Yalıspor’un oyunda olan futbolcular ve yedek kulübesinde bulunan tüm sporcular üzerime koşarak saldırmaya başladılar.”


Kaynak: www.tffistanbul.org

8 yorum:

Adsız dedi ki...

15 sene 10 sene 3 sene altı tane de 1er yıl yanlış görüorm heralde:D

Adsız dedi ki...

tolga bilir ismi yazıyodu bi baktım tff bilgi bankasına çocuk daha 19 yaşında bile deil u-19 oyuncusu ekim 92 doğumlu.u-19da son senesiymiş. altyapıda terbiye ve futbol ahlakı vermezsen olacağı bu.zaten 2009 eylül filiz lisans gözüküyo.geçen sene oynamamış 1 sezon ara vermiş bu sezon da daha yeni 30 martta vize yapılmış.yani bu şu demek oluyor 10 sene bunun için önemli değil zaten futbolculuğu hikayeden yapmış.böylelerini toplumdan da soyutlayacaksın ki adam olsun akıllansınlar

Adsız dedi ki...

Maltepe Yalıspor kulübü adına açılmış facebook sayfasına Tolga Bilir adlı arkadaş şunları yazmış:

"Arkadaşlar ne kadar emek versekte bütün hepsini boşa çıkardım bende böle olmasını istemezdim Benden böle bişey beklenmezdi ama artık bu hakemlerin yaptıgı yanlışlara dayanamadım bianlık sinirle herşeyi altüst etdim hernekadar pişman olsakta olan oldu bu hakemlerin yanlışlıkları bütün emegimizi boşa çıkartıyor nedense onlar hep haklı hataları sadece futbolcular yapar. [ klup arkadaşlarımdan ve özelikle ali hocamdan özür dilerim ]"

Bu açıklama bile altyapıda eğitimin ne kadar zayıf olduğunu bizlere gösteriyor. Arkadaşımız, hakemleri de izleyen, değerlendiren bir mekanizma olduğundan bihaber. Hakemler de hata yapıyor. Ben de hakemim ama İstanbul' da yapmıyorum bu işi. Çok dürüst arkadaşlarımız var. Yaptığı hataları kendisi fark ediyor ve düşük not alacağını bile bile bunları gözlemcisine söylüyor, söyleyebiliyor. Zannediyorlar ki bizler maç bittikten sonra hiç o maçın değerlendirmesini yapmıyoruz. Maçı, maçtan sonra tekrar yaşıyoruz. "Böyle yapsaydım daha iyiydi.", "O noktada isabetli bir avantaj uyguladım." gibi değerlendirmeler yapıyoruz.

İnsan, böyle düşünceleri, davranışları görünce sadece hakemlikten değil, bu ülkeden de soğuyor inanın.

Adsız dedi ki...

futbol yeni yasası çok ğeçte olsa çıktı buna sevindik dersek yalan olur çünkü art niyetli hakemleri bu yasa koruyacak ne ğüzelde dövüyorduk onları yaaa!!! biz hakkı yenilen kulüpleri kim koruyacak biraz doğru tarafsız maç yönetsinler yasaya bile gerek yok ARŞİMET

Adsız dedi ki...

HAKEME HELAL OLSUN ACIMAMIS ACIMIYCAN BOYLELERINE HAKEME EL KALDIRAN BOYLE YIL OLARAK CEZA YESIN BITIRSINLER FUTBOL HAYATINI BENDE FUTBOL OYNUYORUM YAZIK BU KADARINADA ALIN SALDIRDINIZ ADAMSINIZYA 30 KISI DALIN 3 KISIYE TERBIYESIZLER SIZE BIRAK SAHAYA CIKMAYI OO LISANSI YAPMAK BILE YAZIK.HALI SAHADA DEVAM EDIN SIMDI INSAN DOVMEYE.

Adsız dedi ki...

Yalısporlu Tolga Bilir rakibine tekme attığı için bu oyuncuya ihtar verdim. Benim Bildiğim Tekme Atmak ve Atmaya Teşebbüs Etmek İhraç İle Cezalandırılır. Neden İlk Başta İhtar Veriyorsun ki. Amaç Belli Yani adam Top Oynamaya Gelmemiş.
Ben Verilen Cezayı Az Buldum. Bence Kulübün Tescili İptal Yada En Az 2 Yıl Liglerden Men Cezasıda Verilmeliydi.

Adsız dedi ki...

Yalıspor kulübüne de kesinlikle ceza verilmeliydi çünkü burada toplu bir eylem var. hocası, futbolcusu toptan saldırıyor. TFF'nin Yalıspor'u niye kayırdığını anlamadım. En azından bu sezon ve gelecek sezon için bu takım ligden atılmalı ki herkese ibret olsun. Çünkü bunu yapan takım ileride yine hakem döver. Ders almalılar.

Adsız dedi ki...

Ben 13 yıl istanbulda ve bölgede hakemlik yaptım,Yurt dışına bir(1))Yıllığına eğitim amaçlı gittim,Dönünce Türk halkının Spor ahlakından ne kadar yoksun olduğunu gördüm ve DERHAL hakemliği bıraktım.Türkiyede hakemlik yapmak,kafeste boks yapmak kadar tehlikeli.Hakemlik yaşamımda gördüklerimi hatırladıkça istifra edesim geliyor.Türkiye birçok konuda halen hakikaten ilkel,Gelişmesi gereken bir yığın konu var .buda bunlardan biri.KINIYORUM.

İstanbul 2. Amatör Lig 25 Nisan 2024 Perşembe Programı

İstanbul 2. Amatör Lig'de heyecan bitmek bilmiyor. Her gün maç her gün heyecan...