Pazar, Ocak 23, 2011

Draco Malfoy'dan bir köşe yazısı daha



"... Birinci Amatör Lig İstanbul Şampiyonası ve Birinci Amatör Lig ikincilerinin oynayacakları Süper Amatör Lig’e yükselme müsabakalarının kura çekimi ve müsabaka tarihleri de belirlenmiş olup program aşağıdaki şekildedir. Kulüplerimizin hazırlıklarını bu doğrultuda yapmalarını önemle rica ederiz..." (http://www.tffistanbul.org/haber.aspx?id=240)


Yukarıdaki satırlar, TFF İstanbul İl Temsilciliği'nin sitesindeki 1. Amatör Lig İl Birinciliği'ne davet haberi. Sitemizde okumuşsunuzdur, cuma günkü kura çekimine gelmeyen 6 takım TFF İstanbul İl Temsilcisi Sayın Yemen Ekşioğlu'nun gazabına uğradı ve turnuvaya alınmadı.


Kişisel kanaatim, 1. Amatör Lig İl Şampiyonası'nın son derece gereksiz bir organizasyon olduğu. Geçtiğimiz yıllarda da gördük, birincinin bir karı yok. Zaten katılan takımların çoğu dağılmış oluyor, fazla sallamıyorlar. Hatta bazıları direkt çekiliyor. Bunu bir kenara koyalım.


Statüyü, yukarıdaki daveti dikkatlice okudum. Hiçbir yerde kura çekimine temsilci göndermeyen takımlara yaptırım uygulanacağı yönünde bir uyarı yok. Tamam, temsilci göndermeyen kulüpler ayıp etti ama nihayetinde hafta içi insanların işi gücü olabiliyor. Bu da mazeret değil. Ama TFF İl Temsilcisi'nin çıkıp da "Beni tanımayanı ben de tanımam" diyip 6 takımı organizasyondan atması son derece hayret verici. Bu bence biraz da güç gösterisi amacıyla yapılmış bir şey. Ancak kanunu değil.


Şimdi burada bir çifte standart söz konusu... Sezon başında Bağlarbaşı'nda Süper ve 1. Amatör Lig'in kura çekimi yapıldı biliyorsunuz. Ben orada değildim gerçi ancak bizim arkadaşların haberini okudum, tanıdıklarla konuştum. Mesela Ayazağaspor'dan tek bir temsilci olmadığını biliyorum kura çekiminde, niye lige aldınız? Temsilcisi gelmeyen diğer kulüpler için sağda soldaki kişilere kura çektirdiğinizi biliyorum. Kura çekiminde de çıkıp deseydiniz ya "Gelmeyenleri tanımıyorum, almıyorum" diye...


Kura çekimlerinden sonra gruplara dahil olan takımlar konusuna hiç girmiyorum, dikkat edin.


Şimdi diyeceksiniz ki, "E onlar katılım belgesi verdiler." O zaman başa dönüyoruz. Statüyü en başta belli edeceksiniz. Diyeceksiniz ki sezon başında veya lig bitince, "Biz bir İl Şampiyonası yapacağız. Şu tarihe kadar katılacağınızı bildirin, belgenizi verin" diye. Yahut duyuruya yazın, "Gelmezseniz almayız turnuvaya" diye. Ama çıkıp da şov yaparak, asıp keserek, tehdit ederek takımları turnuvadan atmak... Pek yakışık olmamış.


Neyse elimizde 10 takım var. Ben merak ediyorum nasıl olacak. Hadi 8 takım atsaydınız, kalan 8 takımla mis gibi turnuva olacaktı. 10 takımdan elemeler sonra 5 takım kalacak. Gökhan Taner'in haberinde şöyle deniyor: "İlk maçlar sonunda kazananlar arasında eşleşmeler TFF Futbol İl Başkanı Yemen Ekşioğlu tarafından belirlenecek. Bir takımın ise kura çekimi sonunda bay geçerek finale yükselecek"


Niye 1 takım doğrudan finale çıkıyor? O takımın ne ayrıcalığı var?


Olmuyor İSTFİT olmuyor... Yanlış anlaşılmasın amacım kuru eleştiri yapmak değil. Kura çekimine gelmeyen takımları savunmuyorum. Gerçekten de alınmamalılar. Ancak bu usulüne uygun olmalı. Siz kendinizce her türlü önlemi almalı, uyarıyı yapmalı, uymayanlara yaptırım uygulamalısınız.
Duydum ki Sayın Yemen Ekşioğlu bir önceki yazımdan rahatsızlık duymuş ki orada kendisini gerçekten TFF üst yönetim kuruluna aday gösterirken samimiydim. Yalnızca doğruları arasında yanlışlarını göstermek istemiştim. Sayın Ekşioğlu, bana kızmayın, tecrübelerimden, gözlemlerimden, analizlerimden faydalanmaya çalışın. Benim eleştirilerim her zaman yapıcıdır. Draco Malfoy'u dinleyen hep karlı çıkar.




ŞAMPİYONA TAHMİNLERİ
Bu arada malum ikinciler arasında play-off maçları yapılacak. Kendi tahminlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Tek maç sistemi var, 90 dakika üzerinden, penaltılar olacak sonra. Bu nedenle tüm bildiklerinizi unutun, takımların güçlerine güvenmeyin. Gününde olan kazanır.


1. Kısım


Silivri Mimarsinan-İstanbul Bulancak: Mimarsinan maçlarını önceden bitirdi, epey zaman da geçti. Zaten epey kolay bir grupları vardı. Bu maçı Bulancakspor'un rahat kazanacağını düşünüyorum. Bağcılar Sanayi Mahallesi temsilcisi Bulancakspor 5. Grup'ta uzun süre liderdi ancak bunu koruyamadılar. Bulancak çıkar.


Yeni Özkartalspor-Muradiyespor: Gaziosmanpaşa Karayollarıspor'un sezon boyunca en önemli avantajı cehennem gibi toprak sahası ve ateşli taraftarlarıydı. Kırılmaca olmasın, üst düzey bir ekip olduklarını düşünmüyorum. Muradiyespor çok kolay bir grupta ikinci çıktı. Ligin sonlarına doğru düşüş içindeydiler. Tam tersine Özkartalspor formda. Eğer o gün seyirci desteğini de alırlarsa Gaziosmanpaşalılar çıkar.


(Olası Final) İstanbul Bulancakspor-Yeni Özkartalspor: Böyle bir finalde bence Bulancakspor kazanır ve Süper Amatör Lig'e yükselir.


2. Kısım


Vardarspor-Esenyurtspor: Fatih ekibi Vardarspor şampiyonluğu son maçta kaybettiler. Aslında beni şaşırttılar zira sezon boyunca Mecidiyeköyspor ve Onurspor'un gölgesinde kaldılar. Son bölümdeki atakla şampiyonluk şansı yakaladılar ancak olmadı.  Hakiki Esenyurtspor'u Gazitepespor'a karşı izleme şansı buldum bir kez. İyi takımlar bence. Ama Vardarspor bu maçı kazanır.


Irmakspor-Yeldeğirmenispor: Eski ismi İstanbul Türkistanspor olan Irmakspor genç ve dinamik bir ekip. Zor bir gruptan çıktılar bence. Hücum güçleri çok iyi. Yeldeğirmenispor ise sezon boyunca iki düşüş iki çıkış yaşadı, uzun seriler sonrası ikinci oldu. Geçen sezonki kadrolarını çok bozmadıklarını biliyorum. Rakiplerine göre daha tecrübeliler. Yine de Irmakspor kazanacaktır.


(Olası final): Vardarspor-Irmakspor: Biliyorum Vardarspor'u favori görüyorsunuz. Ancak tarihsel gerçeklere dikkatinizi çekmek isterim. Ligde normal sezonda doğrudan terfi imkanı yakalayamayan takımlar, favori olarak girdikleri play-off'larda her daim başarısız olur. Bu nedenle bu karşılaşmada iki senaryo var. Ya Irmakspor erken attığı golle 1-0 kazanır yahut penaltılarla güler.


3. Kısım


Ataşehir İdman Yurdu - Adalarspor: Adalarspor uzun süre liderdi ancak Bostancıspor'a geçildiler. Üstelik son hafta düşme hattındaki Sitespor'a 2-1 yenildiler. Sitespor'a yenilen bir takımın, Ataşehir İdman Yurdu gibi güçlü bir ekip karşısında elbette şansı olmaz. Çok formda olan Ataşehir ekibi Adalar'ı rahat geçer ve finale yükselir.


Taksimspor - Rumeli Kavağıspor: Taksimspor iki sezon sonra Süper Amatör'e çok yakın. İyi, oturmuş bir kadroları var, iyi de oynuyorlar. Bir dönem terfi maçlarına dahi katılıp ilk turda Isparta Telekomspor'a elenmişti. Sarıyer ekibi iki sezon önce yine 1. Amatör'den Süper'e çıkma play-off maçlarına katılmış, Küçükçekmece Yeşilovaspor'a 6-2 yenilmişlerdi. Yine yenilirler ama bu kez fark yemezler. Olası skor: 2-0


(Olası final) Ataşehir İdman Yurdu - Taksimspor: Ataşehir ilçesinin spordaki atılımını takdir ediyorum. Doğuşspor'dan sonra ikinci bir Ataşehir isimli takım daha gelir Süper'e.


4. Kısım


Sancaktepespor - Beştelsizspor: Bence en zor eşleşme bu. Sancaktepespor, Sancaktepe Gençlikspor'un izinden hızlı bir şekilde geliyor. Mesudiye'ye 3-2 yenildikleri maçı izledim, fena da oynamadılar ama olmayınca olmuyor. Çok genç bir takım Sancaktepe, 1-2 tane tecrübeli var. Beştelsiz daha bir iddialı geliyor ama şanslarına zor bir gruba geldiler. Son maçta ikinci oldular. Ben Sancaktepe'nin penaltılarla kazanacağını düşünüyorum.


Esenler Tokatspor - Selvispor: Tokatspor son maçta Demirspor gibi güçlü bir rakibi deplasmanda yenerek ikinciliği kaptı. Geçen sene Süper Amatör'den düşen kadrodan iyi oyuncular kaldı, çok sıkı takımlar. Selvispor da iddilı bir ekip kurdu ancak şanslarına İncirli ile aynı gruptaydılar. Büyük maçlarda daha iyi oynayan, mental olarak daha güçlü olan Tokatspor'un karşılaşmadan 3-0 galip ayrılacağını düşünüyorum.


Sancaktepespor - Esenler Tokatspor: Bu maçı Esenler Tokatspor kazanır ve Süper Amatör'e yükselir.


1. AMATÖR LİG İL BİRİNCİLİĞİ TAHMİNİM: Bence Arnavutköy Belediyespor birinci olur. Öyle gibi görünüyor.


YAZI: DRACO MALFOY (VEYA DRAKULA MİLFÖY, hangisi kolayınıza geliyorsa)


Memnuniyetinizi dostlarınıza bildirin, şikayetlerinizi kendinize saklayın. 

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayatında kaç kere Adalar'ı izledin?

Adsız dedi ki...

Yaptığınız yorumların isabetli olacağını düşünüyorum .

Adsız dedi ki...

ben bütün sezon izledimAdalarıda ataşehiride... Ataşehir 3 atar 1 sayar ;))

Adsız dedi ki...

tek maç eleme sistemı gununde olan kazanır deöişsin ve işi bitrişsin Irmakspor'a şans tanımayanlara ders vermişsin diğer gruplar içinde yorumların çok guzel katıllıyorum

zazadayı dedi ki...

birde CFS İLE İLGİLİ YORUMLARINI GÖRÜSLERİNİ ALABİLİRMİYİM SİZCE NASIL BİR TAKIM BEN İZLEDİM GENÇ BİR EKİP ÇOK CANLAR YAKAR DIYORLAR VE GELDIHI GURUP ÇOK AMA ÇOK ZORDU SON HAFDAYA KADAR KİMİN ŞAMPİYON OLUGCANI BİLİNMİYEN BIR GURUPDAN GELDİLERR SİZE NE DÜŞÜNÜYOSUNUZZ...

Adsız dedi ki...

1.amatör istanbul il birinciliğine takımlar nasraftan kaçınmak için katılmıyorlar futbolcu ve hocaya maaş vermemek çokta iyi yapıyorlar.
bağcılardan niyazi bektaş

Adsız dedi ki...

arnavutköy önce gümüşsuyu'nu yensin

Adsız dedi ki...

geçen sezonki genç takımların kupaları nerde birazda bunları yazın harçlıklarımızı verelimde hakettiğimiz kupaları alsınlar

Adsız dedi ki...

kardeşim boş boş konuşmayın adalar nasıl yensin ataşehir idmanyurdu nu duygasallık yapıp daha cok oy vermışler adalara tarafatarları ataşehir ve adaların tüm maçlarını seyrettim adalar biraz açık oynasın ataşehir 5 ler aha burayada yazıyorum adaların defansı çok agır ataşehir darma dagın eder adalar sporu gorursunuz ben ataşehir taraftarı degılım ama her hafta sonu başıbuyuk stadında izlıyorum maçlarını neredeyse

speaktor1453 dedi ki...

ben istanbul bulancakta futbolcuyum yorumlarınız için saolun dilerim dediginiz gibi sonuçlanır maçlar ama eger kalecimiz cüneyt abi gününde olursa bizi kimsenin geçecegini düşünmüyrm.. inş kazanır ve cıkarız... diger rakip takımada başarılar dileriz..

emre dedi ki...

merhaba,

demişsiniz ki (olası final) vardar-ırmak maçında; ırmakspor erken attıgı golle kazanır,yada penaltılara gider uzar..
bence cok yanlış bir düşünce..
vardarsporla rakip oynadık,aynı gruptaydık ve son maçta şampiyon olduk(onurspor)..
vardarspor çok iyi bir takım IRMAKSPOR'a kesinlikle gol atacaktır..
vardar çok rahat çıkacaktır süper amatöre eminim..
syg.

Adsız dedi ki...

ataşehir 5 atar diyen arkadaş cuma günü burda haberleşelim olur mu?:) o yorumunun altında yanılmışım kusura bakmayın deme erdemini gösterecekmisin bakalım:)

Adsız dedi ki...

muradiye takımını hafife almayın arkadaşlar. arnavutköy gibi bir takıma içerde dışarıda kök söktürdü. kolay guruptan gelmesi biraz rehavet yaratsada bu 16 takımdan hiç birinin gelip bu takımı kolayca yeniceğini düşünmüyorum taksim muradiye elini kolunu sallayarak çıkarlar buradan

Adsız dedi ki...

vardarmı mecidiyeköyün gölgesinde kaldı bırakın allah askına sizin ne mecidiyeköyden nede vardardan hbriniz yok heralde maçlarınıda kaç kere izledniz kimbilir aynı gruptaydık mecidiyeköy vardarın oynadıgı topun yarısını oynasa zaten bu lobiyle sampiyon olurdu vardar rahat gol bulan bi takım kenarları cok etkili gönlüm vardarın süper amatöre cıkmasından yana hakediyolar...

Adsız dedi ki...

Tahmınlerd3en sadece Irmakspor Vardar eşleşmesini bildiniz.. Bütün takımlara başarılar..

Adsız dedi ki...

Adalar 3 0 ataşehir bilmem anlata bildim mi ?

Adsız dedi ki...

draco malfoy helal olsun sana yerelfutbol gıbıı amatorun kaalbı kalıtelı bı sıtede yorum yapmaa hakkı almıssın helal olsun amaa yerelfutbol ıcın uzuldum bolee sadece yazı yazmakk ıcın yorum yapan adamlarıı nasıl burada barındırıosunuz kı lutfen kalıtenızden ödün vermeyın.. adam bı tane mac ızlemısmıı yorum yaptıgıı takımlar hakkında sorarım...

Adsız dedi ki...

draco malfoy adalarspor desem bısey anlarmısın ama olsun sende ınsansın mac ızlemeden yorum yapıosun ama bız senı mac ızlemeye davet edıoz 4 amelıyat olan oyuncusuu 3 cezalı oyuncusuu olduguu haldeee lutfenn gelll okk

BAL 1. Grup 19 Nisan Cuma Sonuçları

BAL 1. Grup'ta 27. hafta karşılaşmaları 18 Nisan Cuma günü oynandı.