Çarşamba, Aralık 29, 2010

Köşe: Çilekli'de başkanlardan dostluk mesajı


Boğaziçispor ile  Rumelihisarıspor maçı var Beşiktaş Çilekli Stadı’nda... Her iki spor kulübünün başkanları hararetli bir şekilde bir hazırlığın içindeler. Her iki spor kulübünün değerli başkanlarının uzun bir zaman sonra  bir lig maçında Beşiktaş Çilekli Tesisleri’nde karşılaşmalarının anısına dostluk hatırası olarak karşılıklı forma vereceklerini duyduğumda ben de kendileriyle  konuşmak istedim. Önce forma verirlerken birbirlerine fotoğrafladım sonrada kendileriyle hem amatör sporun hem boğazdaki spor kulüplerinin kendilerine göre sorunlarını konuştuk. İşte baldan tatlı bu muhabbetin satır araları.

Rumeli Hisarı Spor Kulübü başkanı Mustafa Tatar… Kendileri 57 yaşında,  evli,diş hekimi kendi ifadelerine göre biri kız diğeri erkek iki evladının yanında 130 sporcu evladı daha var.
Soruyorum kendilerine; “Spordaki amacınız nedir?” Yanıtlıyor:
“Benim sporda amacım sporcularımın kulübümün bünyesinde yetişmeleridir. Şampiyonluğu 30 sporcumla kucaklayacağıma  ben ve yönetim kurulundaki arkadaşlarımın isteği 300 sporcumla dereceye girmeyeyim ama o sporcularımla çalışayım. Amacımız gençlerimize hizmetin güzelini sunabilmektir. Bugün dünyamızın ve ülkemizin içinde bulunduğu sosyal ve ekonomik sıkıntılar spora ve sporcuya yansımaktadır. Ailelerimiz bu sıkıntılardan nasibini aldıkları için de bu sıkıntılar sporumuzun ve sporcularımızın hedeflerini etkilemektedir.”

Amaç, gençleri sanaldan sahalara çekmek
Bu sefer aynı soruyu Boğaziçispor Kulübü Başkanı Levent Kalkavanlar’a soruyorum. Onun da yanıtı şöyle oluyor: “Biz Boğaziçispor Kulübü olarak  gençlerimizin kulübümüz bünyesinde yetişmelerini istiyoruz. Amacımız sokaklardan, kahve köşelerinden, internet kafe’lerden spor alanlarına  çekmektir gençlerimizi. Kısacası gençlerimizin spor yapmalarını istiyoruz. Bünyemize gelecek gençlerimizden çıkacak yetenekleri Türk sporuna kazandırmak bizim en büyük arzumuzdur. Geçen sezon gurubunda şampiyon olan u-14 yaş gurubu gençlerimiz bu sezon mücadele ettikleri u-15 yaş gurubunda da namaglup şampiyon oldular. İşte bu bizim hedeflediğimiz ,arzuladığımız ortamdır bu .Gençlerimizi sanal ortamlardan spor sahalarına çekebilmektir.”

Rumeli Hisarı Spor Kulübü Başkanı Mustafa Tatar sözü alarak,
“Bizlerin de hedefi evlatlarımızı kötü alışkanlıklardan, sanal ortamlardan buralara çekebilmektir. Gençlerimiz için en önemlisi ömürleri boyunca her alanda ekip adamı olmalarıdır. Spor alanlarında ekip ile çalışmasını öğrenmek onlara bu beceriyi de kazandırarak ileriki yaşamlarında tecrübelerini arttırmaktır” dedi.

Boğaziçispor Kulübü Başkanı Levent Kalkavanlar bu noktada bizimle bir anısını paylaşıyor: “Bundan iki ay önce kulübümüze bir genç geldi. Kendisi 15 yaşındaydı. Kendisini antrenmana çıkardık, sonra yanıma geldi ve bana
‘Kulübünüze gelirim ama kaç para vereceksiniz?’ dedi. Gülüyordum, bir şey diyemedim. Amatörlük bile paraya dönmüş. Çocuğa sakın işini bırakmamasını söyledim ve istediği zaman bizimle çalışabileceğini de ifade ettim.”

Görünmeyen birincilikler... 
Mustafa Tatar bey söze girerek, “Ben arkadaşlarımla bir sohbet esnasında dostumun biri bana kulübümüzün sportif başarılarını sordu ve çok fazla şampiyonlukların olmadığını öğrenince sitem etti. Ben kendilerine
‘Bakın dostlarım bizlerin amacı, doğrudur, şampiyonluklardır ama bizlerin gözle görülmeyen öylesine çok birincilikleri var ki bilemezsiniz. Bizler spor kulüpleri olarak küçük yaştaki gençlerimizi sokaklardan, kötü alışkanlıklara gitmelerini önleyerek bünyelerimize katarak onlara sporu sevdiriyoruz, onları topluma kazandırmak için büyük fedakarlıklar yapmaktayız. Bazılarının başlarından öyle olaylar geçmektedir ki bıçaklanan bir gencimiz bizde spor yaparak üniversiteyi bitirdi. Ben inanıyorum ki spor kulüplerimiz böyle sayısız gencimiz hayatını kurtarmıştır.’ İşte dedim biz sosyal faaliyetlerde şampiyonuz. Bizler hem okullarımızın devamı hem de emniyet güçlerimizin yardımcılarıyız” ifadelerini kullandı.

Levent Kalkavanlar gülerek elini Mustafa Tatar beyin omzuna koyarak
“Ben kendilerine katılıyorum. Kendi bünyemizde, kendi çabalarımızla sayısız gencimize spor yaptırabilmenin çarelerini ararken gençlerimizin sorunlarıyla da ilgilenerek kendilerini topluma kazandırmaktayız. Her birinin derdi bizlerin derdidir. Onlarsız biz olamayız” dedi.

En büyük sorun tesis 
Her iki başkana  soruyorum, “Amatörlükteki sorun nedir?”
Boğaziçispor Kulübü Başkanı Levent Kalkavanlar yüzünü buruşturarak söz aldı: “Bir müsabakada sporcumuzun çarpışma sonucu kaşı açıldı, biz kendisini acil olarak en yakın hastaneye kaldırdık, bizden yüklü bir para talep edildi. Formasıyla gördükleri sporcuya ilk müdahale önce pazarlık yapıldıktan sonra yapılması bizi üzmüştü. Bence sporcu sağlığı halledilmeli.”

Mustafa Tatar bu soru üzerine şunları söyledi: “Sarıyer Belediyesi bu sorunu kendi bünyemizde çözdü. İlçemizde bulunan 26 spor kulübünün liglerde oynayan vizesi yapılmış sporcularımızı sigorta  yaptırarak sağlık sorununu hallettiler. Biz Sarıyer Belediyesine liglerde mücadele eden sporcu listesini vererek sigorta olmalarını sağlamaktalar. Bu ortam bizleri huzurlu kılmaktadır.”

Levent Kalkavanlar, “Bizim bir sorunumuz da tesis sorunumuz. 1932 yılından beri sportif faaliyette bulunmakta olan Boğaziçi Spor Kulübü tesis yokluğunu hissetmekte. Arazinin çok değerli olması bizleri zorlamakta ,en yakın yer Çilekli Tesisleri” ifadelerini kullandı.

Mustafa Tatar değerli başkana dönerek, “Haklısınız aynı zahmet ve yokluk bizim için de geçerli ama yapacak bir şey yok. Bizim de isteğimiz daha huzurlu çalışabileceğimiz bir tesisimiz olmasıdır” diye konuştu.
Soruyorum kendilerine, “Sporcu bulmakta nasıl zorluklar yaşamaktasınız?”

Sporcu bulmak zor
Her iki başkan bir ağızdan cevap veriyorlar: “Evet sporcu bulmak sporcuyu kulübe kazandırmak bizim çevrelerimizde çok zor. Boğazın gençleri ekseriya zengin aile çocukları, eh bilhassa futbol zahmetli bir spor dalı çalışma ortamları uzak, zaman kaybı çok, birde çevremizde bulunan okullarımızın spor alanlarından, kapalı spor salonlarından faydalanamıyoruz. Okullara giremeyince sporcu ile spor kulübü ilişkileri canlı olamıyor. Bizler bu durumda yöneticilerimizin daha tutarlı olmalarını istemekteyiz.”
“Neler istemektesiniz yöneticilerimizden?” sorusu iki değerli başkanımızı heyecanlandırıyordu. Levent Kalkavanlar; “Bizim şu an faaliyette olduğumuz kulübümüzün yerinin artık bizlere devredilmesini gelecek gençliğin spor hayatlarının garantiye alınmasını istemekteyim en büyük arzumuz budur” dedi.
Mustafa Tatar da “Ben de değerli başkanıma katılıyorum. Rumeli Hisarı Spor Kulübü’nün artık kendi yeri olmalı diyorum” diye konuştu.

Son bir soru değerli başkanlara, “Neler hissetmektesiniz göreviniz başında bulunurken?”

Mustafa Tatar, “Ben öncelikle Sarıyer Belediye Başkanım Şükrü Genç’e spora, sporcuya ve de spor kulüplerine vermekte oldukları destekten dolayı teşekkür ederim”  derken Levent Kalkanlar da “Ben de Beşiktaş Belediye başkanımız sayın İsmail Ünal’a bizlere her konuda vermekte oldukları desteklerinden dolayı teşekkür ederim” diye konuştu.

Bizleri bu yaşımıza kadar ülkemiz eğitti, bizler görevimizi yaparak gençlerimize bizlerde eğitim vererek  ülkemize hizmet etmekteyiz.Eğitimin bir parçası olmak bizlerin gururudur.
Sahada çok iddialı bir müsabaka oynanırken kendileriyle böyle bir atmosferde amatör sporu konuşmaları bizlere ayrı bir tat vermişti. Yılların dostluğu başkanların baldan tatlı sohbetiyle bir başka güzeldi. Gençlerimizin her zaman yanında olan onlara ellerinden geldiği kadar hizmetlerin güzelini vermek isterlerken ilçe belediyelerin desteklerini hissetmeleri ne kadar güzel. Başarmak önce sporcu yetiştirmekle olur.Başarılar arkadaşlar iyi ki varsınız.

SÖYLEŞİ-FOTOĞRAF: ORHAN BUDAK

1 yorum:

İbrahim ÇELİK dedi ki...

Ben buradan Boğaziçi camiasına spora verdikleri emeklerden dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dilerim.Kucak dolusu selam ve sevgiler.

BAL 1. Grup 19 Nisan Cuma Sonuçları

BAL 1. Grup'ta 27. hafta karşılaşmaları 18 Nisan Cuma günü oynandı.