Pazar, Ekim 24, 2010

Köşe: Bu şevkat eli devletin değil!


Her hafta spor sahalarımızda görmek istemediğimiz olaylardan biri olan sporcularımızın sakatlanmaları olaylarını görüntülemek gerçekten insanları çok üzmektedir. Geçen hafta Feriköy-Kartal Belediye karşılaşmasında  kaşı açılan Berat ilk yardım olmadığı için hastaneye götürüldü. Bu hafta Sütlüce Stadı’nda Kulaksız Okspor-Zara Ekinlispor maçında rakip takım sporcusu Kenan ile çarpışan Mehmet  Kardeşimizin dramına şahit olduk. O an her şey olabilirdi.Kendisine çaresiz uzanan yardım elleri ancak kendisine SEVGİ ve ŞEVKAT verebiliyordu. Doktor olması gereken tesislerde ümitle beklenen çağrılan ambulanslar beklenirken nelerin olabileceği, nelerin yaşanacağı bilinmiyor.

Mehmet  kardeşimiz yerde yatarken çaresiz insanların ,arkadaşlarının Allah’a ettikleri dualar göz yaşları arasında  olmaktadır. Devlet aranmakta, spora saygı sporcuya şefkat aranmakta. O an iyi niyetle yapılacak yanlış bir müdahale o insanın hayatına mal olacağı kesindir. Bugün Beyoğlu Belediyesi kendi tesislerinde bir sağlık odası yapamaz mı? Devlet her müsabaka oynanan tesise ilk müdahaleyi yapacak bir sağlık ekibi gönderemez mi? Amatör spor yöneticileri futbolumuzu ve diğer branşları yönetenler böyle bir tedbiri alamazlar mı?
Yazık değil mi gençlerimize, yazık değil mi analara babalara sağlam gönderdikleri çocukları spor için hastanelerden gelen haberler ile kahrolmalarını hala mı seyredecekler. Sayın Bakanım sporun başındasınız Mehmet kardeşimizin başını okşayan o kutsal elin DEVLETİN ELİ olmasını isterdim, o kutsal el göz yaşı döken arkadaşlarının,yöneticilerin, rakiplerin şefkatli elidir.
Ambulans geldiğinde  o çaresiz insanların sevinci görülmeğe değerdi. Bir hayat kurtarıldı insanlar rahatladı göz yaşlarını saklayanlar kaçıştı.
Sayın Başbakanım, Sayın yöneticiler lütfen spor sahalarımıza ilk müdahaleyi yapacak profesyonel ilk yardım ekiplerini görevlendiriniz Düşünüyorum acaba bu o kadar zor mu? Bu o kadar pahalı mı? Bu o kadar çaresiz bir vaka mı?
Birde o anı yaşayanlara sormanızı isterim sayın Başbakanım ne diyecekler acaba?

ÇOK GEÇMİŞ OLSUN MEHMET KARDEŞİM, biliyorum ki maç bittiğinde her iki takımın sporcu kardeşlerin ziyaretine gelmişlerdir. Unutmayın ki bizler bir bütünüz sevgi doluyuz inşallah en kısa zamanda  ilk yardım ekipleri her zaman sahalarımızda görebileceğiz. O sevgi dolu  devletin elini her zaman kalbimizde hissedeceğiz. Allah bizleri böyle kazalardan korusun. Burada APDULLAH Hocamıza teşekkür ederim bilgisi dahilinde koşarak gelerek yanımızda oldu.

YAZI-FOTOĞRAF: ORHAN BUDAK

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Kardedeşimize geçmiş olsun acil şifalar dilerim.

Sait

Adsız dedi ki...

milyarlar verilip suni sahalar yapılıyor,ama bir sağlık görevlisi yok,sn orhan budak bu hafta şahit olduğum olay var paylaşmadan edemiyorum,konuda belirittiğiniz olayın benzeri kartal yunus sahasında yaşandı balkanyeşilbağlar-yeni mahalle 1 nci amatör maçında yeni mahalle kalecisi yan topa çıkarken dengesiz düşüp kafasını zemine vurdu,kısa bir kendine geçmeden sonra oyuna başladı,malesef tk hocası ve maçın hakemi olayın ne derce tehlikeli olduğunu farketmeden oyuna başladılar,yaklaşık kısa zaman sürecinde kaleci yere düştü,midesini tutmaya öksürmeye başladı,iki büklüm kalmış yüüyemiyordu,sonrasında bir araba ile en yakın hastaneye kaldırıldı,(resim vs,elimde bişey yok saedec gözümle gördüm)),işte orada devletimin doktorunu o gençe donuna kutsal elini aradım,malesef orada yoktu,
kalecimize geçmiş olsun diliyorum
saygılarımla

Adsız dedi ki...

haftaiçi kenanın ne olduğunu söyledik. adam maç yapmaya değil her hafta birisini öldürmeye çıkıyor. bir maçta birisini sakatlamadan bitirmiyor maçı. birileri bu kasap kenan a dur demeli. acaba oksporda alibeyköyün yaptığını yapıp kenanı ğönderir mi bilmiyorum

Adsız dedi ki...

Federasyon ve askf bu konulara mutlaka el atmalı TFF ve Tüfad Antrenörlere 250 tl karşılığında ilkyardım kursu düzenliyor.Lakin maçlarda şu gençcecik çocuklara bir sağlıkçı uygulaması getiremiyor.nasıl hoca lara mecburi ilkyardım kursu veriyorlarsa o zaman bu olayada el atsınlar sadece para almakla bu iş olmaz kendileri yapamıyorsa külfette olsa kulübleri mecburi tutarak sağlık konusunu gündeme almaları gerek biran evvel.Futbolçu sakatlanınca kulübeden eelrinde bir bardak su (İlahi Su) ile sakalanan futbocununyanına koşturmaları çok yazık çok Günah çok AYIP...

İzzettinspor'da Ferudun Şallı dönemi

İstanbul 2. Amatör Lig ekiplerinden İzzettinspor'da teknik direktörlük görevine Ferudun Şallı getirildi.