Cumartesi, Ağustos 28, 2010

İbrahim Keskin'den dobra açıklamalar


İstanbul amatör futboluna son yıllarına başarılı grafiğiyle damgasını vuran, tesislerinden çevre spor kulüplerinin faydalanmasından onur duyan, bünyesinde 400 sporcu barındıran, her sezon sonunda 3. Lig’in kapısından dönen Ayazağaspor yaşamakta olduğu sorunlar nedeniyle yönetim kurulunun almış olduğu bir kararla Bölgesel Amatör Lig’den çekildi. Bu karar elbette İstanbul amatör camiasında şaşkınlık yarattı. Neden böyle bir karar, neden böyle bir tepki? Doğru veya yanlış ama alınmış bir karar ve bu kararı alan Ayazağaspor yönetimi adına İbrahim Keskin’le konuştuk. Keskin, Yerel Futbol Sitesi’ne önemli açıklamalar yaptı:

‘1999’dan bu yana sporun içindeyim’
"Ben sporun içine girdiğimde yıl 1999. Ayazağaspor yönetimine girdim. O zaman başkan Ahmet Karaman’dı. Başarılı bir sezon sonunda hedefimiz olan 3. Lig’e yükseldik. Aynı zamanda Şişli Belediyesi’nin katkılarıyla ihtiyacımız olan tesisleşmeyi yapmaktayız. Saha çevresi düzenlemelerinde emeğimiz çoktur. Ben o yıllarda müteahhitlik yaptığım için kulübümüze hizmet zevk veriyordu, imkanlarımız da elverişliydi. Hayatta en büyük zevkim gençlerimize spor zevkini aşılamaktır. Ahmet Karaman’dan sonra Bekir Kılıç, Şaadettin Erol, Şükrü Çakır, tekrar Şaadettin Erol, Ahmet Karaman ve Şaadettin Erol başkanlık yapmışlardır Ayazağa Spor Kulübü’nde.

‘Halen borç faizi ödüyorum’
2009 yılında kulübümüzün sıkıntılarından dolayı yöneticiler yönetimi bırakma kararı aldıklarında kulübüme sahip çıktım. Bütün alacaklılara kefil olan bendim bu yüzden başkanlığı kabul ettim. Başkan olduğum gün borcumuz 480 bin TL’ydi.Her ay bu borcun faizini ödüyorum. Şu ana kadar 125 bin TL ödedim.

‘3. Lig’e çıksak para gelecekti’
Eğer üçüncü lige yükselseydik hazır gelecek para vardı. Bunun yanında yemek de yaparak masraflarımızı çıkartacaktık bu yönde planlarımız hazırdı. Şişli Belediyesi de yardım edecekti. Belediye Başkanı bize söz vermişti. Bunun yanında spor-toto ve İdda’dan gelecek paralar ile de rahatlayacaktık. Şu anda belediyenin bize yardım olarak yaptığı hiçbir şey yok Ama yardım etmek için çalışıyorlar.

‘Kulübün geleceği ne olacak?’
Ben ve yönetimdeki arkadaşlarım Ayazağaspor’un geleceğini düşünerek Bu sezon Amatör Liglere katılmama kararı aldık. Hedefimiz iki-iki buçuk yıl içerisinde borçlarımızı temizleyerek kulübümüzü borçsuz duruma getirmek. Bunu başardığımızda AyazağaSpor gelecekte çok daha güçlü olarak hedeflerine varacaktır.

‘TFF, taahütname kabul etmedi’
Benim üzüldüğüm nokta Federasyon’a gittiğimizde gördüm ki her kulüp 25 bin TL teminat mektubunu veriyor. Teminat mektubu verdiğiniz zaman bankaya faizini de her ay ödeyeceksin. Federasyon para yardımı yapmak için çalışıyor, bir de Deplasmanlı Amatör Lig’de sporcuların sigorta paraları var ödenecek. Ben kendilerine ’25 bin TL yatırmayayım, kulübümün adına taahhütname vereyim’ dedim. Federasyon kabul etmedi.
Federasyon şampiyon olan minikler için 1500 TL yardım sözü verdi. Biz takımı Kırklareli’ne şampiyonaya götürdük 4.000 TL harcadık ama o söz verilen para gelmedi. Ayazağaspor’un sahasında yılda sayısız maç oynatan federasyon bize ne ödemekte? Elektrik ve su parası olarak ben her ay dünyanın parasını ödemekteyim. Bizim başarılarımızın karşılığı böyle olmamalıydı. Hiç bir yerden destek görmemekteyiz. Bünyemizde lisanslı, lisanssız 400’e yakın genç sporcuyu barındırmaktayız. Bu gençlerimizin geleceği için karar aldık.

‘Amaç borçsuz bir Ayazağaspor’
Taraftarımız çok özeldir. Futbol halkımızın ve taraftarlarımızın sosyal eğlencesidir. Ben kendileri ile her zaman gurur duymaktayım. Ayazağalı, kulübünün borç içerisinde olmasını asla kabul etmiyor. Bu yüzden bizler geleceğimizi düşünerek bu kararı aldık. 400’e yakın alt yapıdaki genç neslimize sportif faaliyetlerimizdeki hizmetimiz devam edecektir. Amacımız çok kısa bir zamanda tesisi mükemmel hake getirip borçsuz bir Ayazağaspor meydana getirmektir. Bunu başardığımızda önümüz açıktır.”

İbrahim Keskin 56 yaşında, idealist bir kişi... Geleceği düşünerek çok zor bir karara imza atıyor. Ayazağa halkının ve taraftarlarının sevgisine, anlayışına güvenerek gelecekte gençlerin önünü açmak için böyle bir karar almış... Spor kulübünün borç içerisinde başarılı olamayacağını bildikleri için böyle bir kararı uygun görmüş. Şimdi daha çok çalışmak, birleşmek ve önlerindeki engelleri aşarak kısa zamanda arzuladıkları başarıları yakalamak hedefindeler. Ayazağa halkı ve taraftarı bir bütün olarak kenetlenmeli. Başkan zor olanı yapmıştır, yönetim zor olan kararı almıştır. Şimdi kendilerine sevgi ve saygı ile yaklaşarak bir bütün olunmalıdır. Başarı gecikmeli olarak gelse de borçsuz bir Ayazağaspor özlenen kulüptür camia için.

YAZI-FOTOĞRAF: ORHAN BUDAK

1 yorum:

Adsız dedi ki...

daha ileriye gidilmek isteniyorsa herşey başarıya göre endeklenmiş,,olmayınca çabuk pes ediliyor,,sonrasında en kolayıda kendincde sonunları bulmakta hiç zorlanılmıyor,,onbinlerce yaşayanı olan ilçede oradan ekmek yiyen kişilerin kenarda kalması üzücüdür,,mehter takım gibi bir ileri iki geri,,bu olmaz,,bir elin nesi var iki elin sesi var,,

SAL Klasman 27 Mart 2024 Çarşamba Sonuçları

İstanbul SAL Klasman B Grubu'nda ikinci hafta maçlarının sonuçları haberin devamındadır...