Cuma, Nisan 18, 2008

Draco Malfoy terfi maçlarını yorumluyor




Hakikaten evliya gibi adamım. Çok eleştirildim ama sesimi çıkarmadım. Geçen sezon yine bu sütunlarda terfi yorumlarında bulunmuştum. Her ne kadar Benan Diker kadar yüksek oran tutturamasam da sonuç beni tatmin etti. Sağ olsunlar destek veren arkadaşlar olduğu gibi “Bu adam futboldan anlamıyor, buna ne yorum yaptırıyorsunuz” diyen de oldu. Balıkesir’den takım çıkmaz dedim, futbolu bilmiyor dediler. Ama gelin görün ki yine yaşlı Draco haklı çıktı!

Aslında bu sene yorum falan yapmayacaktım ancak baktım ki Efkan’dan ses yok. “Abi işler yoğun, takımları inceliyorum, kem küm…” gibi mazeretler öne sürdü. “Efkan” dedim, “Anlıyorum üstünüzde geçen seneden beri büyük bir baskı oluştu, elinizden gelenin en iyisini vermek istiyorsunuz. Bir ağabeyiniz olarak bari size ön ayak olup ilk yorumları ben yapayım” dedim, kabul etti o da. Selimiyespor’u şampiyonluk adayı olarak gösterip madara olan bir amatör futbol sitesi sahibi olarak Efkan’ın yorumlarıma ses çıkaracağını pek sanmıyorum ve başlıyorum:

23 Nisan Kocaeli (Burgaz, Karacabey, Ayşekadın, Tuzla, Büyükçekmece, Babaeski, Çorlu Sanayi, Altınova Bld)
Geçen sezon ikinci kademeden iki takım: Burgaz ve Tuzla. Bunlar bu grubun favorileri. İstanbul Şampiyonu ilk kademede elenmez geleneği var biliyorsunuz, o işte bu sezon sona erer arkadaşlar. Aslında çok kolay bir grup. Ben Burgaz’ın da fazla gözde büyütülmemesi taraftarıyım. Geçen sezon hakikaten kolay bir grupta olduklarından ikinci kademeye çıkmışlardı. Karacabey en fazla yarı final görür. Diğerlerine pek şans vermiyorum. Ayşekadın da mümkünse ismini değiştirsin.

Favori: Tuzla, Plase: Burgaz, Sürpriz: Büyükçekmece

30 Nisan Yalova (Bandırma, Erdek, Kafkas, Hadımköy, Gürpınar, Alikahya, Serdivan, Sakarya Şeker)
Biri bana çimdik atsın, Gürpınarspor terfilere katılmış! Antalya’daki kampta ‘güçlü’ Altınova’ya 1-0 yenilmeleri durumlarını özetliyor (Altınova için güçlü sıfatını yakıştıran gazeteci arkadaşı Pulitzer’e aday göstereceğim en iyi kurgu haber dalında). Valla ne yalan söyleyeyim, terfilerdeki en güçlü gruplardan. Pembe dizilerdeki gibi başına gelmeyen kalmayan Bandırmaspor’la Tuncay Soyak yönetimindeki Hadımköyspor en büyük favoriler gibi. Hadımköy bu sene terfilerde başarılı olmak için her şeye sahip: Kötü oynatıp bir duran topta gol buluyorlar! Hep derim, sahada şov yapacağınıza rezil oynayın ama tek duran topta iş bitirin. Yalnız kalecileri geçen seneki gibi penaltı kurtarmaktan bir haber. Erdek, ben bu sayfalara yorum yazdığım sürece 3.lige falan çıkamaz. Teknik bir yorum falan yapmayacağım, ama çıkamaz. Alikahya’nın ismi ve terfi tecrübesi var, Kafkas Bursa’da bu sene çok iyiydi, boş takım değiller. Serdivan’ın sadece ismi var, korkmayın bir şeycik yapamazlar. Şekerspor ise tüm rakipleri için şeker gibi bir kura olur. Bu sefer kesin favori Bandırma demeyeceğim yalnız, geçen seneki gibi ilk turda elenmesinler!

Favori: Hadımköy, Plase: Bandırma, Sürpriz: Erdek (Hadi hadi acıdım)

23 Nisan Bursa (Ümraniye, Küçükpazar, Derince, Hereke Yıldız, Kırklareli, Karasu, Hendek, Çınarcık Belediye)

Şimdi şöyle bakınca hakikaten güçlü görünüyor değil mi? Şimdi arkadaşlar hata burada yapılıyor zaten. Her takım kendi ilinde güçlüdür ama terfilerde iş değişir. Sizin o ilinizin aslanı burada kedi olur. Nereye getireceğim? Ben bu Derince Belediyespor’u yıllardır bilirim. Kendilerine derin bir saygım var. Bu sene Kocaeli’de şampiyon oldular, iddialılarmış. Ben de iddialıyım, bu gruptan çıkamazlar. Kocaeli futbolu, Büyükşehir Belediye, Kağıtspor, Petkimspor, TEK Spor, Harb İşspor gibi ekiplerin A takım seviyesinden desteklerini tamamen veya büyük ölçüde çekmesiyle iyice geriledi. Bu sene göstermelik bir play-off yapmışlar 8 takımlı. Çıkacaklar zaten belliydi, geri kalan 3 ekibin ahı gitmiş vahı kalmış. Ayazağa ile 1-1 berabere kalmaları bize beni etkilemedi. Derince zor. Hereke Yıldız eskiden iyiydi (Avcılar’ı eledikleri zamanları bilirim) ancak bence zayıf ligin avantajıyla geldiler. Karasu, Sakarya’da önemli maçlarda aldığı kritik sonuçlarla dikkat çekti. Sinirleri sağlam bir ekip.
Ancak bir Ümraniyespor gerçeğiyle karşı karşıyayız! Geçen seneki Beylikdüzü takımının iskeletini alan, Şenol Demir önderliğindeki Ümraniye derin kadrosuyla bu grupta şampiyon olur. Küçükpazarspor da epey iddialı, iyi de yatırım yaptılar. Hatta Yaşar İçli’den ‘çıkarma garantisi’ istemişler, hoca de vermeyince yolları ayırmışlardı. ‘En azından final hedefliyoruz’ diyorlar. Gruplarından mucizevi olaylarla çıkan bir takım için fazla özgüvenli ifadeler. Ama olsun, arkalarındayız.

Favori: Ümraniye, Plase: Küçükpazar, Sürpriz: Karasu

30 Nisan İstanbul (Ayvalıkgücü, Zeytinli, Zafer, Kurtuluş, Edirne, Çerkezköy, Suadiye, Köseköy)

Birbirlerine denk takımlar. Ayvalıkgücü’nün hazırlık maçlarındaki performansı tatmin edici. Suadiye 2 sezon önce İstanbul grubunda şampiyon olmuştu ancak Tütünspor, Yıldırımspor gibi takımlarla oynayarak... Artık onların eski havası kalmadı. Köseköy zaten hiçbir zaman bir tehdit oluşturamadı, vasatı aşan bir ekip olarak kaldılar. Bu iki Kocaeli takımı geçen sezon Tuzla ve Ümraniye’nin grubundaydılar. Benim favorim Çerkezköy. Bu sefer bir İstanbul takımına denk gelmediler ve bu fırsatı da çok iyi değerlendireceklerdir. Bence Ayvalıkgücü’yle çekişirler. Edirnespor’un bir şansı olamaz. Zaferspor ve Kurtuluşspor ise 3.lig mücadelesini kaldırabilecek kapasitede ekipler değiller.

Favori: Çerkezköy, Plase: Ayvalıkgücü, Sürpriz: Suadiye Bld.

23 Nisan Balıkesir (Ayazağa, Bayrampaşa, Söke, Özel İdare Dardanel, Salihli, Alaşehir, Uşak Bld, Kütahya Şeker)

Bundan üç sene önce Bayrampaşa toplama bir takımla gidip daha ilk turda Sakarya Polisgücü’ne 4-0 yenilmişti. Bu İstanbul takımlarının son yıllarda aldığı en ağır yenilgilerden biriydi (Bir de Fikirtepe Dumlupınar’ın 5-0’lık Körfez Bld yenilgisi vardır). Köprünün altından çok sular geçti, Bayrampaşa iddialı ancak tam bir kapalı kutu hüviyetindeler. Doğru dürüst hazırlık maçı yapmadı. Buna karşın mesela Ayazağa canı sıkıldıkça maç oynadı, eksiklerini gördü. Bu azimlerinden dolayı kendilerini favorim seçiyorum. Eskiden hep 3. Lig puan tablosunda gördüğüm Alaşehir bu sene iddialı. Bir dönem Süper Lig’e yükselme maçı bile oynayan Salihli (Kemerspor bile oynamıştı o maçlarda) artık çok iddialı değil. Dardanel, Şeker ve Uşak’ın bir şey yapabileceğini sanmıyorum. İstanbullular çıkar.

Favori: Ayazağa, Plase: Bayrampaşa, Sürpriz: Alaşehir

23 Nisan Eskişehir (Vitra, Bakırköy, Silivri, Ödemiş, Menemen, Soma, Manisa Bld, Ören Bld)
İlk bakışta kolay bir grup gibi gözüküyor ama değil. Kolay olmamasının nedeni kolaylayacak bir takım olmaması. Vasatın üstünde takımlarla dolu. Ne Silvri ne de Bakırköy gruptan çıkabilecek kapasitede takımlar değiller. Menemen İzmir’de grubunda şampiyon oldu, hatta İstanbulluları yenerler bence ama benim favorim Ödemiş. İyi kadro, sağlam sinir, iyi taraftar... Daha bir takım ne ister? Linyitspor ve Sotesspor gibi iki efsane takım çıkarmış olan Soma ise gönüllerimizin şampiyonu olur, başka da bir şey olamaz. Ören Bld belki yarı final yapar. Diğerlerini pek gözüm tutmadı açıkçası.

Favori: Ödemiş, Plase: Menemen, Sürpriz: Silivri

30 Nisan Kütahya (Beylikdüzü, Vefa, Servergazi, İrem Tekstil, Çiğli, Urla, Selvioğlu, Biga)

İşte bu bayağı zor bir grup. Biga bile kendi çapında güçlü bir takım. Beylikdüzü açıkçası beni şaşırttı, çünkü transfere çok geç başladılar. Beşiktaş altyapısından yetişen Evren Tozkoparan hala en büyük yıldızları, Vefa’dan Ali var forvette. İstanbul şampiyonasında çok iyi maçlar çıkardılar, Büyükçekmece’ye yenilmeleri enteresan oldu. Vefa ise şu terfi maçlarında ismiyle oynayan tek takım. Öyle böyle finale çıkıyorlar her sene ilk kademede, bu sene de çıkarlar. Denizli ekipleri fena değiller ancak İstanbul ve İzmirle baş edemezler. Urla ve Çiğli çok güçlü iki ekip ancak nasıl İtalyan futbolu yıllar boyunca İngiliz futboluna üstünlük kurmuşsa İstanbul da İzmir’e öyle kurmuştur. Ne kadar güçlü olurlarsa olsun İzmirliler beni hiçbir zaman endişelendirmez. Hem Beylikdüzü hem de Vefa İzmirlileri yener. 100. yıllarının hatrına ben Vefa diyorum.

Favori: Vefa, Plase: Beylikdüzü, Sürpriz: Urla

30 Nisan Manisa (Kuşadası, Çine Mardan, Konak, Göztepe, Ulucak, Azot, Gaybıefendi, Dalyan).

Breh breh, bir üstteki gruba bakın bir de buna. Terfilerin en basit gruplarından biri. Taraftar gazıyla ve medyayla şişirilmiş Göztepe bile bence çok büyük bir favori değil ancak yine de bu gruptan çıkarlar. Denizli şampiyonu Konak da favori. Ama içimden bir his Göztepe penaltılarla alakasız bir takıma elenecek gibi geliyor.

Favori: Göztepe, Plase: Konak, Gönüllerin şampiyonu: Azotspor

23 Nisan Samsun (Görele, Ordu, Rize KH, Erbaa Güreş İhtisas, Beşikdüzü, Yalı, Zonguldak Bld, Dilaver)

Bizim ailede güreşçi çoktur. Mesela dayılarım epey bir Kırkpınar’da güreşti ayrıca Büyükmandıra, Kırkkepenekli, Çerkezköy gibi yerellerde çok başarıları vardır. Bu nedenle atasporuna hep saygı duymuşumdur. Bu nedenle Erbaa Güreş İhtisas’ın terfilere katılacağını duyunca destekleyeceğim takımı duydum. Gerçi isminde güreş olan bir kulübün niye futbol takımı kurma ihtiyacı duyduğunu da anlamış değilim. Ceza sahası içinde rakibe künde vb. atmadıkları sürece bir şeyler yapabilirler. Benim favorim Faroz çocukları Yalıspor. Zonguldak Belediyespor da Karadeniz’de olmanın avantajını iyi değerlendirecektir. Diğer takımlar renk katar, o kadar.

Favori: Yalıspor, Plase: Zonguldak Bld, Sürpriz: Erbaa Güreş

23 Nisan Tokat (Amasya KH, Kurucaşile, Beyköy, Safranbolu, Ordu, Çaykur, Sivas Özel İdare, Yomra)

Dikkat ettiniz mi ne kadar fazla Özel İdare takımı var bu sene? Belediyesporlar bitti, şimdi bunlar başladı. Ancak Bayburt’taki, hariç diğerleri çok da iddialı olamaz, Sivas’taki dahil. Safranbolu ben bildim bileli katılıyor, tık yok. Çaykur Rizespor varken Çaykur’a gerek var mı bilmiyorum. Beyköy ve Kurucaşile erken dönerler. Ordu takımlarını gün itibariyle bilmiyorum, bilmek istemiyorum, bu saatten sonra belli olan takımdan da hayır gelmez. Kala kala yine Yomraspor’a kaldık.

Favori: Yomra, Plase: Çaykur, Sürpriz: Amasya KH

30 Nisan Ankara (Yeniçağa, Çorum KH, Düzce, İnebolu, Atakum, Ayancık, Sivas Bld, Ereğli Bld)

‘Ortaya bir karışık’ grup olmuş, her ilden birer tane takım... Zonguldak’ta şampiyon olan Ereğli yüksek form grafiğiyle benim favorim. Düzce’nin handikapı zayıf bir ligden gelmesi. Bence geleneksel başarısızlıklarını bu sene de tekrarlayacaklar ama onları plase hanesine yazacağım çünkü diğer takımlar hakikaten 3. Lig’in uzağından geçemeyecek ekipler.Sivas ve Atakum yarı final ayarında takımlar gibime geliyor. Bu grupta ilk turda çok farklı skorlara hazır olun.

Favori: Ereğli, Plase: Düzce, Sürpriz: Sivas Bld

30 Nisan Rize (Posof, Arhavi, Baybut İl Özel İdare, Erzincan Bld, Erzurum BB, Acar, Köse, Çarşamba)

Yıllardır 3. Lig’e çıkmak için didinen Çarşamba çok iyi bir gruba düştü, bence bu gruptan çıkabilirler çünkü diğer takımlar yanlarına yaklaşamaz. Geçen sezon 1. kademe yarı finalinde İyiderespor’a 1-2’den 3-2 maçı veren Erzincan Bld daha tecrübeli olarak bir şeyler başarabilir. Giresun Acarspor ne kadar ‘acar’ göreceğiz. Bence yarı final en fazla.

Favori: Çarşamba, Plase: Erzincan Bld, Sürpriz: Acarspor

23 Nisan Konya (Pursaklar, Çubuk, Yeşilbayır, Manavgat, Burdur Şeker, Isparta KH, Yeni Anamur, Toroslar)

Pursaklar’daki azmi takdir ediyorum, adamların şu takıma harcadıkları parayla beldeye üniversite, fabrika falan kurulurdu. Onlardan sonra işe girişen Altındağ, Tarım Kredi, hatta ve hatta Bağlum 3. Lig’e çıktı, onlar hala buralarda sürtüyorlar. Ama her şeyin hayırlısı. Onları finalde yenip de çıkan Özsahrayıcedit ve Konya Sanayi İttifak’ın şimdi esameleri okunmuyor. Bu sene Ankara’da beni çok etkileyemediler ama isimleri yeter. Manavgat onları zorlayacaktır ancak Yeşil-Beyazlıların sağı solu belli olmuyor. Mersin ekipleri Anamur ve Toroslar güzel isimlerine karşın çok yetersiz takımlar. Çubukspor’un sadece ismi var. Kalan üç ekip bence bir şey yapamaz. Yaparsa hatırlatın bikini giyeyim.

Favori: Pursaklar, Plase: Manavgat, Sürpriz: Çubuk

30 Nisan Mersin (Keçiören, Jandarmagücü, Aksaray Karadeniz, Organize sanayi, Türk Metal, Yeni Niğde, Narspor, Sorgun)

Bakın bu grubu çok seviyorum: AKP’li Keçiören, laikliğin sözde değil özde savunucusu(!!) askeriyenin Jandarmagücü ve CHP il teşkilatının masraflarını karşıladığı Yeni Niğde. Buna ayrıca bir TÜSİAD tadında Organize Sanayi ve Türk Metal’i de ekleyebiliriz. Alın size Türkiye’nin özeti gibi bir grup. Narspor 3.lige çıkarsa ismini Nevşehirspor yapacak diye bir duyum aldım. Türk futbolunun en son ihtiyacı olan şey yeni bir Kayseri-Erciyes değişikliği. Sakın ha! Hem taktiksel, hem de duygusal olarak Keçiören bu gruptan çıkar diyorum.

Favori: Keçiören, Plase: Organize Sanayi, Sürpriz: Narspor

23 Nisan Nevşehir (Konyaaltı, Emirdağ, Çerkeş, Eskişehir Demir, Karaman Bld, Kırşehir Fatih, Selçuklu, Karatay)

Vakit iyice ilerledi, bilgisayar başında durmaktan boynum ağrıdı ve gruplar hala bitmedi!! Devam ediyoruz ama artık sanırım kısaltarak yazmaya başlayacağım. İlk başta 3 tane Konya takımı var gibi duruyor ama Konyaaltı Antalya’nın he he. Bu espiri hoşuna gitmediyse okuma yazıyı canım. Eskişehir Demir benim bu grupta favorim. Herkes Emirdağ şöyle, Emirdağ böyle diyor ama biz neler gördük, hiç bir şeycik olmaz. Selçuklu iyi takım, onları plase yazayım.

Favori: Esk. Demir, Plase: Selçuklu, Sürpriz: Konyaaltı

30 Nisan (Pansu Şeker, Yeni DSİ, Sincan, Afyon Demir, Odunpazarı, Eğirdir, Beyşehir, MESKİ)

Ölüm grubu yakıştırılmasını duydum bu grup için. Valla onu bilmem de hakikaten önemli takımlar burada madara olup döner. Konya şampiyonu Beyşehir’in niye özellikle burayı istediğini anlamadım açıkçası. Canları tatil istedi galiba. Eğirdir’in de taraftar desteği için burayı seçtiğini biliyoruz. Alın size bir yanlış daha. Bu işler taraftarlar olmuyor yahu. Ama yine de kadrosundaki iki Honduraslıyla, sağlam kadrosuyla iş yaparlar. Ama karşılarında Sincan var, Ankara şampiyonu ilk turda elenmez. Pansu Şeker’i geçen sene o kadar övdük güç bela çıktılar bu sene fena madara olacaklar. DSİ, Demir ve MESKİ figuran olurlar. Odunpazarı da pek bir iddialı ancak Eskişehirlilerin kendilerini pek övme huyunu bildiğimden hemen gaza gelmiyorum. Geçen sene genç Bandırma’yı yenmeleri dışında bir numaralarını göremedik, bu sene de göremeyiz.

Favori: Sincan, Plase: Eğirdir, Sürpriz: Pansu Şeker

23 Nisan Diyarbakır (Ağrı Sanayi, Yeni Yıldırım, Yüksekova, Iğdır, Kars Demir, Muş Murat, Kurtalan, Silopi 1973)

Zamanında BK 1903 Kopenhag vardı hatta Trabzonspor’u elemişlerdi, Silopi 1973’ü görünce onları hatırladım birden. Şekil olmuş, ama bu onlar için yeterli olmaz. Yüksekova yine bu sene büyük favori. Tabii ilk tur için. Iğdır ve Kars Demir bence sürpriz yapabilirler. Muş Murat’ı da yabana atmayın.
Favori: Yüksekova, Plase: Iğdır, Sürpriz: Kars Demir

30 Nisan Adana (Önder, Bağlar Vural, Elazığ Bld, Şehitkamil Bld, Kırıkhan, Ferhuş, Hekimhan, Birecik)

Görece güçlü bir grup. Çoğu belli bir terfi geçmişi olan takımlardı. İçimden Şehitkamil demek geliyor ancak Gaziantep futbolu amatör düzeyde çok büyük bir hayal kırıklığı. Sankospor’dan bu yana 3. Lig’e takım çıkaramıyorlar ki dediğim takım ismini değiştireli (Gaziantep BB) kaç senen oldu. Ben Bağlar Vural’ı favori görüyorum, siz de görün. Ferhuş da iyidir. Diğer takımların fazla bir numarası olduğunu düşünmüyorum.

Favori: Bağlar Vural, Plase: Ferhuş, Sürpriz: Şehitkamil

30 Nisan (Anadolu 19 Mayıs, Adana GB, Adıyaman Bld, Nizip, Payas, Elbeyli, Kızıltepe, Siverek)

Paraguay Ligi’nde 23 Ekim diye bir takım vardı (Bakın o derece dünya futbolunu yalayıp yutmuş adamım), bu Anadolu 19 Mayıs da o şekil bir şey olsa gerek. Adana’da fena maçlar çıkarmadılar. Adana GB yılların takımı, Atletico Madrid’inkine benzer formalarla izlemiştim onları bir kere, Siverek’e elenmişlerdi, yine aynı gruptalar ve yine Siverek yener onları. Hatta Siverek gruptaki herkesi yener. Buna iddialı Kızıltepe dahil. Zeytin cenneti Nizip 3. Lig yıllarının epey uzağında, fark yiyecekler yine. Sahi bir İslahiyespor vardı ne oldu? Ben Adıyaman Bld’nin performansını merak ediyorum açıkçası, Elbeyli’yse ilk turda döner.

Favori: Siverek, Plase: Kızıltepe, Sürpriz: Adana GB

23 Nisan Şanlıurfa (Kozan, Binatlı, Özel İdare Ay, KMaraş Bld, Malatyagücü, Yenimahalle, Tunceli Polisgücü, Başkale)

Vallahi Kozan bu grubu çok fena dağıtacakmış gibi geliyor bana, aksi takdirde bıraksınlar zaten bu işi. Diyarbakır’dan Ayspor (Eskiden Köy Hizmetleri’ydi) da sürprize imza atabilir.

Favori: Kozan, Plase: Özel İdare Ay, Sürpriz: Malatyagücü

5 yorum:

Adsız dedi ki...

bizede hayırlısı olsun demek düşer sanırım :))))

Adsız dedi ki...

yaaa bn anlayamıyorum.o gurupta ayazağayı fawori gösteriyorsunuz.büyükçekmece gibi iddaalı bi tkımıda please die gösteriyorsunuz.bu işi ne kadar biliyorsunuz bizde bunu bilmiyoruz!!!!

Adsız dedi ki...

Erdek'in çıkabilmesi için Efkan Bey'den sizi kovmasını rica ediyoruz!

Adsız dedi ki...

Bu sene Liverpool Inter'i nasıl elediyse Urla da Istanbulluları bir bir eleyecek! GO URLA GO!!!

Adsız dedi ki...

Hak eden kazansın.Şampiyon Bakırköy..!

İzzettinspor'da Ferudun Şallı dönemi

İstanbul 2. Amatör Lig ekiplerinden İzzettinspor'da teknik direktörlük görevine Ferudun Şallı getirildi.