Çarşamba, Kasım 14, 2007

'Öz' Üsküdar Anadoluspor'un feryadı

Kulüp Müdürü Erdal Özbay ilgisizlikten şikayetçi.

İstanbul'un tarihi kulüplerinden Üsküdar Anadoluspor, şu anda 2. amatör kümede yer alıyor ve yaşam mücadelesi veriyor. Şimdi diyeceksiniz ki '3. Lig 4. Grup'ta lider olan Üsküdar Anadolu ne o zaman?' O takım, Ali Fevzi Bir'in Özsahrayıceditspor'unun Üsküdar Belediyesi'ne devrinden sonra kurulan ayrı bir ekip. Resmi ismi de Anadolu Üsküdar 1908. Aynı durum İstanbulspor için de geçerli, onların da tarihi orjinal takımı şu anda 2. Amatör Küme'de.

Bugün birkaç kişinin gayretiyle ayakta durmaya çalışan takımın isteği çok da fazla değil. Kulüp Müdürü Erdal Özbay, “Senelik 25-30 bin YTL ile biz bu takımı şampiyon yaparız” derken; Üsküdar Belediyesi’nin encümen kararı ile rutin olarak Üsküdar Belediyesi Spor Kulübü’ne 150 bin YTL’ye varana dek nakdi yardım yapması akıllara ‘kulüpler arasında çifte standart mı var?’ sorusunu getiriyor.
Şu an kulübün bünyesinde iki ayrı takımın bulunduğunu söyleyen Özbay, sahip çıkılması gereken 100 yıllık Üsküdar Anadolu Spor’a kimsenin destek sunmadığını belirterek şunları söylüyor: "İmrahor’da kurulu bir Üsküdarspor vardı. Mustafa adında bir müteahhit bu takımı alıp Kadıköy’e götürdü. İsmini de Sahrayıcedit yaptılar. Bir süre sonra kulübü Ali Fevzi Bir’e sattılar. Ali Fevzi Bir bu takımı şampiyon yaptı, 2. lige çıkardı. Fakat ne sebepten bilemiyorum 6-7 yıl önce bunu satmak istedi. Bir’in bazı arkadaşları 'bu takım Üsküdar’ın takımıdır, Üsküdar’a yaraşır' deyince bize verdi. Ama hem Üsküdar Anadolu hem de bu takım profesyonel ligde olduğu için kulüp iki takımın yükünü kaldıramadı. Ve bizimkiler Üsküdar Anadolu’yu Selimiye Kulübü’ne geçici olarak verdiler. Selimiye ancak iki ay dayanabildi. Çünkü profesyonel takım amatör gibi değildir, masrafı çok fazladır. Tabi bu sorunlar nedeniyle takım 1. Amatör Küme’ye düştü. O sene liglere katılamadı; otomatik olarak 2. Amatör Küme’ye düştü. Biz 'iki takımı birleştirelim' deyince Federasyon, 'en alttaki takımın klasmanından başlar' cevabını verdi. Biz de bunun üzerine Sahrayıcedit takımının adını ‘Anadolu Üsküdar 1908’ koyarak hem amatörde, hem de profesyonel ligde oynamaya başladık. 3. Ligde bulunan Anadolu Üsküdar şu an grubunda birinci. Ama esas 100 yıllık geçmişi olan Üsküdar Anadolu bu yıl benim katkılarımla Federasyon’a gereken parayı ödeyip, liglere katılabildi" dedi.
İmkanlarının kısıtlı olmasından ötürü transfer bile gerçekleştiremediklerini söyleyen Erdal Özbay, “Ben emekli bir insanım, bütün masraflarını federasyona cebimden yatırdım, takımı minik, yıldız, 14-16 ve A takımı düzeyinde liglere soktum. Şu anda takım liglere giriyor ama derece alamıyor. Çünkü imkanlar çok kısıtlı. Şu anda 25-30 bin YTL bulunsa bu takım şampiyon olur. 4-5 tane kaliteli futbolcu transfer edilince alınmayacak başarı yoktur. Benim tek idealim bu takımı yavaş yavaş yükseltmek. Ama bu ancak ve ancak destekle olur. Bütün ümidim bu sene olmazsa bile bir sonraki yıl Üsküdar halkı ve Belediye’nin takıma sahip çıkması. Yoksa adımız silinip gidecek" açıklamasını yapıyor.

Kaynak: Emek Karakaş - Kent Yaşam

1 yorum:

Adsız dedi ki...

benim aradığımla alakası yok ben lale orta ilk kadın futbol hakemi ve teknik direktörünü araştırıyorum ama bulamıyorum ama biraz okudum iyi şwyler var

BAL 1. Grup 19 Nisan Cuma Sonuçları

BAL 1. Grup'ta 27. hafta karşılaşmaları 18 Nisan Cuma günü oynandı.