Salı, Mayıs 15, 2007

Draco Malfoy: Yeni Sistem Önerisi


Geçen perşembe Eurovision Şarkı Yarışması vardı, bizim Efkan'ı da bizim Dudullu'daki yazlığa çağırdım. 'Efkan'ım Sarah yengen o çok sevdiğin Minestrone çorba ve Beef Cassarole'den yaptı, hem Eurovision'u da seyrederiz' dedim. Yarı finalde 26 ülke yarıştı, 10 tanesi finale kaldı, aynı bizim terfi maçlarındaki gibi. Nasıl amatörde hep İstanbul, Bursa gibi büyük illerin takımları çıkıyor ikinci kademeye, Eurovision'da da hep doğu bloğu ve İskandinav ülkeleri final vizesi aldı. Sitenin kurucusu Efkan tam Eurovision manyağı, şarkılar bittikten sonra kağıda 10 ülke ismi yazdı, 'Abi bunlar finale çıkar' dedi. Sonuçlar açıklandı bizim çocuk 10'da 8 yaptı, hakikaten takdir ettim.
Nereye geleceğim... Malum terfilerde ilk kademe bitti ve ikinci kademeye çıkan ekipler belli oldu. Tahmin yapanlardan biri de bendim. Şu sıralar sık sık 'Naaber kapak oldu mu' 'Ulan falcı olsan aç kalırdın' tarzı birçok mail alıyorum. (Bu arada falcı olursan aç kalırdın lafının özü Kartal Tibet'in Tarkan filmlerinden birine uzanır. Tarkan, arenada karşısındaki zenci gladyatör ağı ıskalayınca 'Balıkçı olsan aç kalırdın Kombo' demişti). 'Hıncal Uluç misali oturduğu yerlerden sallıyor' diyenler de çıktı.
Tahminlerin hiçbirini işkembeden sallamadım ancak bazen matematik yetersiz kalabiliyor. Araya başka faktörler giriyor. Örneğin canımız ciğerimiz Hadımköyspor'un nasıl elendiğini cümle alem gördü. Bu yeni elemeli sistem belki şike olayını minimuma indiriyor (ama asla önlemiyor, bildiklerimi anlatsam Türkiye sarsılır vallahi) ancak tüm sezon büyük yatırım yapan takımları ansızın götürebiliyor. Bakın mesela NBA'de sezonu lider bitiren koskoca Dallas Mavericks ve son şampiyon Miami Heat daha play-off'ların ilk turunda elendi. Gün geliyor, büyük takımlar havasında olmuyor. Bu nedenle Futbol Federasyonu'nun yeni bir düzenlemeye gitmesi gerekli bence.
Mesela Şampiyonlar Ligi gibi bir sistem geliştireceksin: 3 ön eleme ve Grup aşaması. Zayıf illerin takımlarıyla büyük illerin terfilere son sıralarda giren ekipleri ön elemelerde başlayacak. Maddi gücü olmayan ve üçüncü lige çıkmak istemeyenler zaten ilk turlarda elenecek. En sona mesela dörderli altı grup yaparsınız, deplasmanlı sistemde hakikaten iyi olan takım 6 maç sonunda lider olup çıkar.
Misal verelim:
İstanbul'dan 12 mi katılıyor: İl şampiyonu ve ikincisi doğrudan gruplara katılsın, 3-4 üçünü ön eleme, 5-6-7-8- ikinci ön eleme, 9-10-11-12 e ilk ön elemeden başlasın. Kocaeli'nin şampiyonu gruptan başlasın, biri üçüncü ön elemeden, diğerleri ikinci ön elemeden, Zonguldak'ın şampiyonu 3. ön elemden falan. Tabi seribaşı sistemini ben salladım şimdi. TFF bunu geçmiş yıllara göre güzelce düzenleyecek, sıraya koyacak falan.
Doğrusu bu olmalı. Aslına bakarsanız şimdiki sistem, Futbol Federasyonu'nun amatör futbola verdiği önemi de gösteriyor: 'Amaaan ne uğraşıcaz ya onlarla, 1 ay içinde 2 turdan elemeli maç yapalım bitsin'.. ama böyle değil işte. bu umursamazlık birçok takımın hakkını yiyor. Piyangodan birçok takım tur atlıyor, ondan sonra da 'Ahahaha Draco bilemedi, kapak olsun' oluyor!
Yazının sonunda İstanbul takımlarının performansına değinmek istiyorum. Kavaklı Beylikdüzü malum, gerçek bir turnuva takımı ve o gruptan çıkacağı belliydi. Turnuva takımı olduklarını, penaltılarda maç kazanan tek İstanbul takımı olarak de gösterdiler. Feriköy, Yenibosna, Kentyıldız, Vefa, Hadımköy penaltılarla elendi. Bu takımlar elendikleri maçlarda harika oynadılar, çok şanssız elendiler, hepsini can-ı gönülden kutluyorum. Ayazağa ve Silivri'ye çok şaşırdım. Erdek çok para harcamışmış falan umurumda değil. Ayazağaspor gibi bir kulübün daha ilk turda elenmesini hayretle karşıladım. Ayazağa'nın adı yeterdi tur atlamak için, ama olmayınca olmuyor. Maçı izledim, Erdek hakikaten daha iyiydi. Silivri'nin ilk turda elenmesi biraz da kura şanssızlığı oldu. Ama zaten benim favorim, onları eleyen Kestel'di. Levent ve Batı Trakya'nın hiç iddiası yoktu ama birer tur atlayarak misyonlarını yerine getirdiler (tabii kurayla tur atlamaları işin büyüsünü biraz bozuyor). Ertelenen Bursa Grubu'nda Tuzla veya Ümraniye'den birinin çıkacağını düşünüyorum.Eğer elenirler de Kocaeli Suadiye çıkarsa hiç İstanbul'a gelmesinler zaten!

Üşenmez de Draco Malfoy'a bir şeyler yazmak isterseniz: torpedosite@yahoo.com

Copyright: Haliyle her hakkı saklıdır. Hem taş yerinde ağırdır. Draco Malfoy'un kişisel yorumları bu sitede kalsın daha iyi. Ama olur ya 'Hastası oldum, koyucam kendi siteme' dersiniz, bizim siteyi ve Draco'nun ismini kaynak gösterin.

Hiç yorum yok:

BAL 1. Grup 19 Nisan Cuma Programı

BAL 1. Grup'ta 27. hafta karşılaşmaları 18 Nisan Cuma günü oynanacak.