Pazartesi, Mart 19, 2007

Draco Malfoy terfi maçlarını yorumluyor




Amatör Futbol Eksperi Draco Malfoy terfi maçlarını yorumluyor

Merhabalar amatör futbola gönül vermiş dostlar. Bu sayfalara yazmayalı uzun zaman oldu, açıkçası Webmaster'ımız dürtmese daha da yazacağım yoktu ya neyse.
Bildiğiniz gibi profesyonel liglerde takımı olmayan illerin terfi maçları başlıyor. Yakın dostlarım bilir, bu tür ayrıcalıklara her zaman karşıyımdır. Bir futbol takımı, bir ilin sosyal yaşamında öncelikler listesinde yer almamalı. Yatırım yapan takım zaten normal kulüplerin katıldığı terfi maçlarında da başarılı olur. Ancak böylesine özel turnuvalar Türk futbolunda büyük haksızlıklara yol açıyor. Yine de kişisel görüşümü bir yana bırakarak, eldeki grupları yorumlamak istiyorum:

1. Grup (Ağrı, Özgüzeldere, Yüksekova, Şekerspor): Terfilerin altın kuralı; 3. Lig'den düşen bir takım hemen o sene büyük bir yatırım yapar, iyi bir kadro kurar, hatta terfilerde ilk kademeyi de geçer. Ancak düştüğü sene çıkan bir tek Orhangazi Döktaş'ı hatırlıyorum (ki finalde İstanbul Karadenizspor'u yenmişlerdi, feci gıcık olmuştum kendilerine). Bu bağlamda Özgüzeldere grubun favorisi durumunda. Şeker fabrikalarının takımları her ne kadar maddi anlamda destek görse de Muş ekibine fazla şans tanımıyorum. Yüksekova geçen yıl Malatya Belediyespor'un kurbanı olmuştu. İyi bir takım ama yeterince iyi değil. Ağrıspor'u tanıdığım söylenemez. Bu nedenle benim favorim Özgüzeldere.

2. Grup (Yeni Tunceli, Bayburt Özel İdare, YeniMahalle Bingöl Bld, Göle) Geçen yıl ikinci kademe terfi maçlarında mücadele eden 24 takımdan tamı tamına 13'ünün isminde belediye ismi vardı. (İsminde olmasa dahi belediye desteği alanları saymıyorum bile). Bu durum şu gördüğünüz dört takımdan Bingöl'ü 1-0 önde başlatıyor zaten çünkü en büyük maddi destek onların arkasında. Onları belki Yeni Tunceli zorlayabilir. Diğer iki ekibe pek şans vermiyorum ama tabi yine de Allah yardımcıları olsun. Tahminim: Yenimahalle Bingöl Bld

3. Grup (Burhaniye, Suvermez Kale, 51, Amasya Şeker) Daha isimlerini görür görmez Niğde ekibi 51 Spor'a hasta oldum. İnsanda bir AZ 67 Alkmaar veya Schalke 04 hissi uyandırıyorlar. Aldığımız haberlere göre de boş takım değiller. Burhaniyespor'un ise en azından Düzce takımı olmak gibi bir ağırlığı var. Hem eski milli futbolculardan Ceyhun Güray'ın çalıştırdığı Akçakocaspor'u geçip de gelmeleri takdire şayan. Lakin benim burada favorim Amasya Şekerspor. Geçen yıl Sivas grubunda finalde güçlü Bafra Belediyespor'a boyun eğmişlerdi. Amasya Şeker Fabrikalarının spora desteği büyük. Serbest güreş takımları Avrupa şampiyonu oldu, futbol takımları niye terfi şampiyonu olmasın? Hele ki serbest güreş takımından (aynı zamanda kırkpınar başpehlivanı olan) Recep Kara'yı savunmaya koyun, tadından yenmez :p Şekerspor banko.

4. Grup (Düzce, Erfelek, Lüleburgaz, Keşan): Sinop ekibi Erfelekspor'un maçlarına gazetede başlık atmak eğlenceli olurdu: Falancaspor 'felek'ini saşırdı. he he. Lakin Erfelekspor hali hazırda grubun en zayıf takımı görünümünde. Keşanspor'un da çıkması pek olası değil. Tabi bu grupta en büyük favoriler Lüleburgaz ve Düzce. Düzcespor geçen yıl Velimeşe Belediyespor'a yenilerek bence terfi maçları tarihinin en büyük beş sürprizinden birine imza attı (En büyüğü için adayım: 2001'de İzmit BŞB-İzmir Tekel: 0-1, kalan üçünü de siz bulun). Lüleburgazspor oldukça iddialı, sitemizde okumuşsunuzdur. Çerkez olduğum için Düzce'ye sempatim var ama Trakyalıları da çok severim. İyi olan kazansın diyorum. %51 Lüleburgaz, %49 Düzcespor.

5. Grup (Bartın, Narspor, Ayşekadın, Evren) Sanıyorum en zayıf grup bu. Takımların isimleri de son derece enteresan. Ayşekadın ve Evren Süper Amatör'deki ilk yıllarında terfilere katıldılar. Zamanında Asaş böylesine büyük bir çıkış yapıp 3. Lig'e çıkmıştı ama şimdi köprünün altından çok sular geçti, işler zor. Narspor'un iki Afrikalı oyuncusu var ve çok iddialılar. Ben yine de Bartınspor'u favori görüyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba;

İkimizinde Benan Diker'den biraz ders almamız ve çooooooook çalışmamız lazım çok. Beş guruptan üçünde şişmişiz. Hele amasya Şekespor banko iddiasu büyük bomba ama ilk maçta gümlediler sanırım. Bartınspor ha keza ilk maçta mevta onlarda. Özgüzeldere sürprizine bişey demiyorum, gerçekten sürpriz çıkamamaları.

İkinci kademe ( Beşli gurup) ile ilgili yorumlarınızı merakla bekliyorum. Recep ŞEKER

BAL 1. Grup 19 Nisan Cuma Sonuçları

BAL 1. Grup'ta 27. hafta karşılaşmaları 18 Nisan Cuma günü oynandı.